fcb.portal.reset.password

Foto de grup dels estudiants de la Guanghua School de la Universitat de Pequín que han estat a Barcelona fent el curs de gestió. | DANI AZNAR

Al mes de desembre passat, el directiu del FC Barcelona i comissionat del Barça Innovation Hub (BIHUB) va viatjar a Pequín per signar un acord estratègic amb la Guanghua School of Management de la Universitat de Pequín per al desenvolupament de la indústria de l’esport tant a la Xina com en l’àmbit global. Fruit d’aquest acord, un grup d’estudiants de postgrau xinesos d’aquesta escola de negocis han viatjat a Barcelona per impartir un curs MBA de gestió esportiva en el marc del projecte Barça Innovation Hub.

La cerimònia de clausura d’aquest curs de gestió esportiva es va celebrar a la Llotja President Suñol, amb el director executiu (CEO) del Club, Òscar Grau, com a amfitrió de l’acte. Durant l’estada d’una setmana, els alumnes han pogut conèixer de primera mà a través dels executius del FC Barcelona el funcionament de diferents àrees de gestió de l’Entitat i han assistit a conferències que s’han celebrat en diferents dependències de les instal·lacions del Club. Els alumnes de postgrau de la Guanghua School of Management també han assistit a una masterclass de professors de l’Escola Superior d’Administració i Direcció d’Empreses (ESADE).

El grup d’estudiants van poder gaudir també de l’últim partit al Camp Nou davant l’Osasuna, amb la golejada de l’equip de Luis Enrique (7-1), i el degà de la Universitat de Pequín que va firmar l’acord, Caí Hongbin, va tenir una trobada a la Llotja President Suñol amb el president Josep Maria Bartomeu i el comissionat de Barça Innovation Hub, el Dr. Jordi Monés.

Aliança estratègica

El projecte Barça Innovation Hub, que es va presentar al març passat, vol convertir-se en el centre de coneixement i innovació esportiva més important i té com a objectiu contribuir a la transformació del món a través de l’excel·lència esportiva, mitjançant el coneixement i la innovació. El projecte estableix acords amb les millors entitats científiques, universitàries i culturals del món, com és el cas de la Universitat de Pequín i la Guanghua School Management. L’aliança que es va firmar amb aquestes entitats al desembre inclou la creació de l’Sport Management Center, per organitzar activitats conjuntes, i la creació d’un hub d’innovació a Àsia per desenvolupar una indústria esportiva creixent que en el futur serà un pilar de la nova economia xinesa.

Declaracions de Jordi Monés, comissionat de Barça Innovation Hub:

  • “Amb la Guanghua School de la Universitat de Pequín vam signar una aliança que és guanyadora per a tots dos. Ara hem tingut un grup d’estudiants visitant-nos, però més enllà d’això, la idea és que ells aprenen de nosaltres moltes coses i nosaltres també podem aprendre moltes coses d’ells. A la Xina les coses es fan de forma diferent a com les fem nosaltres, molt de pressa i a gran escala. No anem amb gaires idees preconcebudes perquè el que volem és fer brain storming amb ells i aprendre a fer coses noves. A partir d’aquí, veurem què surt i anirem explorant. Tenen molt d’interès d’adaptar el nostre model i nosaltres volem expandir-nos a la Xina i aprendre de la manera com ells creixen, que exponencialment és brutal. Nosaltres tenim know how en temes tecnològics i ells saben com créixer allà, i ens anirà molt bé per tenir un segon hub a Àsia”.

Declaracions de Caí Hongbin, degà de la Universitat de Pequín:

  • “Aquesta és una gran associació entre la Universitat i el FC Barcelona i per a nosaltres ha estat una gran experiència. Hem tingut l’oportunitat d’aprendre de l’experiència d’un club com el Barça. Hem pogut veure com es dirigeix aquest gran club i entendre quins són els seus plans de futur, i hem entès perquè el Barça és més que un club”.
  • “L’associació entre el Barça i l’escola de negocis Guanghua té un gran futur. La Xina és la segona economia més gran del món. El futbol i la indústria de l’esport s’estan enlairant. El Barça té una gran base de fans a la Xina i probablement sigui qui tingui més aficionats al meu país. Cada vegada hi ha més gent a qui li agrada el futbol i hem comprovat que el Barça té una estratègia de negoci a la Xina. La Universitat de Pequín té més de cent anys d’història i és la més gran del país. La Universitat de Pequín ha entès això i vol tenir un rol important en la promoció del futbol i de l’esport, educar, donar coneixement a entrenadors, a les persones que podran liderar i dirigir els clubs esportius. L’estratègia del Barça per estendre la seva marca a la Xina és molt consistent i amb el nostre coneixement els ajudarem a créixer. Ajuntant dues marques tan potents com el Barça i la Universitat de Pequín, farà que tots dos tinguem un gran èxit en aquest terreny”.
Tornar a dalt