fcb.portal.reset.password

El Barça ha estat darrerament protagonista als mitjans de comunicació dels Estats Units, coincidint amb l’obertura de l’oficina del Club a Nova York, el 6 de setembre passat. La setmana passada ha estat la CNN en espanyol la que ha dedicat el seu programa Triunfadores del Deporte a parlar exclusivament del club blaugrana. L’emissió ha inclòs una entrevista amb el president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, que explica a l’audiència americana l’estratègia del Club als Estats Units i altres projectes prioritaris, com l’FCB Universitas.

L’FCB Universitas suposa posar en marxa un centre de recerca, generació, transmissió, transferència i I+D de coneixement de les ciències relacionades amb l’esport de referència internacional.

L’objectiu és ambiciós i Bartomeu el defineix en una frase: “Des del FC Barcelona volem crear un ‘hub’ -centre- de coneixement que sigui reconegut a tot el món”. Darrere d’aquest projecte hi ha, segons Bartomeu, la voluntat “d’exportar i donar a conèixer al món tot el coneixement que hem acumulat al Club durant aquests anys”. El president del FC Barcelona explica que actualment “ja s’està arribant  a acords amb diverses universitats d’arreu del món perquè es puguin cursar graus, postgraus i, perquè no, carreres de temàtica relacionada amb el món de l’esport, de la medicina i de la gestió esportiva”.

Bartomeu destaca també l’Espai Barça com un dels altres projectes centrals del Club i explica que amb aquesta remodelació del Camp Nou, que inclou també la transformació de totes les instal·lacions del Club, “intentarem que el nostre estadi sigui el millor estadi del món”.

Durant el programa, presentat per Elisabeth Pérez i que s’ha reemès durant la setmana, Bartomeu detalla l’estratègia d’expansió pels Estats Units i explica per què el Club va decidir establir una oficina permanent en aquest país. “El futbol als Estats Units està creixent molt i el nostre interès és ser a prop dels nostres aficionats. Sent més a prop aconseguirem millors sinergies i incrementarem notablement la nostra presència”. “L’estratègia -concreta el president del FC Barcelona-, passa per la creació d’FCB Escoles, la posada en marxa de projectes de la Fundació FCB i, en l’àmbit més esportiu, la creació d’un equip femení que competeixi en una de les lligues locals.

Bartomeu finalment recorda que l’aposta pel futbol formatiu el converteix en un referent arreu del món. “El Barça fa molt temps que inverteix en el planter, al qual no només ensenyem a jugar a futbol, sinó que també eduquem els nostres joves. Això ens ha dut que 10 dels nostres 22 jugadors del primer equip hagin estat formats a casa. Aquesta és una de les claus del nostre èxit i un referent per a tots”. L’estil de joc també és un altre element distintiu del Club, segons Bartomeu. “La pilota és el centre de tot, de totes les decisions que prenem, tant futbolístiques com empresarials o comercials, i al final la pilota ens torna la manera com l’hem tractat”.

Tornar a dalt