Bartomeu anuncia al Mobile World Congress la presentació del projecte estratègic 'Barça Innovation Hub'

Bartomeu anuncia al Mobile World Congress la presentació del projecte estratègic 'Barça Innovation Hub'

El president explica en una ponència quin és el paper del FC Barcelona en el desenvolupament de l’esport a través del coneixement i la innovació per crear un gran valor per al Club i la societat

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, ha estat un dels convidats destacats en la jornada inaugural del Mobile World Congress (MWC), el saló més important del món de la indústria de les comunicacions mòbils, que se celebra del 27 de febrer al 2 de març al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona. Bartomeu ha fet una ponència en la qual ha explicat quin és el paper del FC Barcelona en el desenvolupament de l’esport a través del coneixement i la innovació, en el marc de Barça Innovation Hub, un projecte estratègic que el FC Barcelona presentarà el 22 de març a l’Auditori 1899 del recinte del Camp Nou.

Davant de 1.200 persones que omplien l’auditori número 1 del MWC, el president del Barça ha explicat que el FC Barcelona “és i vol continuar sent més que un club”, i que vol generar un impacte positiu en la societat més enllà de la pràctica esportiva. Per aquesta raó, el Club ha desenvolupat el projecte Barça Innovation Hub, que té com a objectiu “contribuir a la transformació del món a través de l’excel·lència esportiva, mitjançant el coneixement i la innovació”.

Barça Innovation Hub, ha destacat Bartomeu, es basa en la voluntat de compartir tot el coneixement que el Club ha generat els últims anys, en tots els àmbits relacionats amb l’esport, i que ha permès desenvolupar projectes concrets, com programes d’hidratació i nutrició personalitzada, programes de recuperació física individualitzats, projectes com l’Espai Barça i la Ciutat Esportiva, pensats amb criteris de màxima eficiència i respecte pel medi ambient, o la utilització de big-data per a l’anàlisi i la gestió de la relació amb els fans. “Projectes dissenyats per als esportistes d’elit, però que a partir d’ara també podran beneficiar la població en general”, ha afirmat Bartomeu.

Compartir coneixement

Barça Innovation Hub, a més de promoure el coneixement i la innovació, vol compartir-lo “per crear un gran valor per al Club i la societat”. Bartomeu ha argumentat: “Volem construir un ecosistema per impulsar el coneixement i la innovació, promoure una cultura oberta i de col·laboració, treballant estretament amb marques líders, universitats, centres de recerca i empreses emergents de tot el món. Volem aprofitar la intel·ligència col·lectiva i el talent individual per implementar una cultura de millora contínua”.

Bartomeu ha continuat: “El Barça Innovation Hub vol convertir-se en el centre d’innovació esportiva número 1 del món, que generarà un impacte rellevant en la indústria de l’esport i les indústries relacionades, generarà nous productes i serveis, atraurà els millors talents internacionals i, en última instància, contribuirà a construir el futur del món de l’esport a través de la innovació i el coneixement”.

En la seva ponència, el president blaugrana també ha explicat les raons per les quals el FC Barcelona és el club que pot aspirar a liderar aquesta transformació del món de l’esport: “Tenim una marca d’impacte mundial, estem en una de les ciutats més atractives del món, sempre hem d’estar en una posició guanyadora, cosa que ens obliga a estar a l’avantguarda del coneixement i la innovació, i el Barça ja és una de les organitzacions esportives líders quant a talent i coneixement. Això és el que ens fa diferents”, ha destacat Bartomeu.

Barça Innovation Hub treballa amb cinc àrees de coneixement: els serveis mèdics i la nutrició, el rendiment esportiu, els esports d’equip, la tecnologia i les ciències socials. Totes es desenvolupen en quatre àrees d’acció: la incorporació de coneixement, la generació de coneixement, la transmissió del coneixement a través de la plataforma FCB Universitas, i la innovació, amb el desenvolupament de nous productes, serveis i experiència “per crear valor no només per al FC Barcelona, sinó també per a altres esports i altres mercats i indústries”, ha dit Bartomeu, que ha finalitzat la seva intervenció convidant els assistents a conèixer més d’aquest projecte en la presentació oficial de Barça Innovation Hub, el 22 de març a les instal·lacions del Camp Nou.

Visita prèvia als estands d’Oppo i Etisalat

Abans de la ponència, Bartomeu ha visitat els patrocinadors del Club que tenen presència al Mobile World Congress. Acompanyat pels directius Dídac Lee i Oriol Tomàs i pel director de l’Àrea de Negoci Global, Francesco Calvo, i el director de l’oficina de Hong Kong, Xavier Asensi, s’han desplaçat a l’estand d’Oppo, la firma de telefonia mòbil xinesa que té un acord de patrocini amb el Club, i han estat rebuts pel seu vicepresident al mercat xinès, Alen Wu, i el vicepresident global, MD en negoci internacional, Sky Li. 

A continuació, la comitiva blaugrana s’ha traslladat a l’estand d’Etisalat, corporació de telecomunicacions dels Emirats Àrabs Units, on han estat rebuts, entre d’altres, pel CEO Saleh Alabdooli i el CEO Internacional Hatem Dowidar.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut