Arroyo: “El primer objectiu és comercial, però també hem de transmetre el nostre missatge social i els valors”

Arroyo: “El primer objectiu és comercial, però també hem de transmetre el nostre missatge social i els valors”

El vicepresident responsable de l’Àrea de Màrqueting i Comunicació explica que els objectius de l’obertura de l’oficina del FC Barcelona a Nova York van més enllà de la captació de recursos

Manel Arroyo, vicepresident responsable de l’Àrea de Màrqueting i Comunicació del FC Barcelona, ha explicat, en una entrevista concedida a Barça TV, que l’objectiu principal que persegueix el Club amb l’obertura de l’oficina als Estats Units és el comercial, però també hi ha altres raons que l’acompanyen, com ara la voluntat de transmetre el missatge social i els valors que defineixen el Club.

El principal objectiu de l’oficina és, evidentment, el comercial, però som una referència a tot el món del que fem com a Club i, és obvi, que el mateix que fem a casa, és a dir, el preocupar-nos dels aspectes socials, de la formació dels nens, serà també una tasca important a desenvolupar des d’aquesta oficina”, explica Manel Arroyo.

L’oficina, situada en el 250 de Park Avenue, una de les artèries principals de Manhattan,  s’inaugura aquest dimarts amb la presència d’una delegació del Club encapçalada pel president Josep Maria Bartomeu, al qui acompanyen el vicepresident primer Jordi Cardoner i els vicepresidents Jordi Mestre i Manel Arroyo. Al seu costat,  hi serà present l’exjugador del Club Ronaldinho, que exercirà de mestre de cerimònies.

“Aquesta oficina ens ajudarà a obtenir recursos”

L’obertura d’aquesta nova seu és una decisió estratègica de la Junta Directiva per a l’obtenció de nous ingressos. Arroyo insisteix en aquest aspecte: “El Club necessita recursos i aquesta oficina ens ajudarà a obtenir-los,  però també necessitem transmetre el missatge i els valors que ens defineixen. Per això les Escoles, i els projectes de la Fundació que posem en funcionament seran molt importants per difondre aquest missatge”.

Arroyo explica també l’aposta pels Estats Units. Aquest país és “un territori on el màrqueting esportiu és una gran indústria i aquí, a més d’obtenir recursos, segur que aprenem com gestionar més i millor els nostres actius en aquesta àrea”.

D’altra banda, Arroyo recorda que el futbol és un esport en expansió en aquest país i que la base d’aficionats al Barça s’ha incrementat de manera considerable els darrers anys: “El ‘feedback’ que tenim dels Estats Units és molt bo. I el millor indicador són les xarxes socials. En aquesta àrea som el primer club de futbol als Estats Units. Ho havia estat el Manchester United, però ara estem per davant”.

“En un futur vindran més oficines”

Aquesta és la segona oficina permanent del Club a l’estranger. El Club ja té, des del 2013, una oficina en funcionament a Hong Kong. Arroyo parla d’un Barça global. “Amb l’obertura d’aquesta oficina i amb la que ja tenim a Hong Kong, podem dir que el Barça està sempre obert, les 24 hores”, explica el vicepresident del FC Barcelona, que afegeix, però, que la de Nova York no serà la darrera “i que en el futur vindran més oficines,  a Llatinoamèrica i a Pequín”, per exemple. “És l’inici d’un gran projecte”, conclou.

Barça TV emetrà l’entrevista completa amb Manel Arroyo aquest dimarts, a les 19.30 h, al programa ‘Hora B’.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut