fcb.portal.reset.password

Una àmplia majoria de socis compromissaris han aprovat els comptes del Club. | GERMÁN PARGA-FCB

Susana Monje ha estat l'encarregada de presentar el tancament econòmic del curs 2015/16. | GERMÁN PARGA-FCB

El CEO Òscar Grau ha presentat els pressupostos de la temporada 2016/17. | GERMÁN PARGA-FCB

L’Assemblea General Ordinària de Socis del FC Barcelona ha donat un ampli suport als comptes econòmics exposats aquest dissabte al Palau Blaugrana, que suposen xifres rècord en la història del Club. Primer s’ha aprovat la liquidació de l’exercici econòmic 2015/16, que inclou uns beneficis de 29 milions d’euros (794 vots a favor, 36 en contra i 29 en blanc), i, seguidament, també s’ha donat el vistiplau a un pressupost rècord per a la temporada en curs, que preveu 695 milions d’euros d’ingressos (771 vots a favor, 45 en contra i 46 en blanc).

Liquidació de l’exercici 2015/16

La vicepresidenta del FC Barcelona i responsable de l’Àrea Econòmica, Susana Monje, ha estat la responsable d’explicar als socis compromissaris els detalls econòmics de la temporada 2015/16. “Per primer cop, el Barça és el club esportiu número 1 en ingressos en l’àmbit mundial”, ha destacat Monje , que ha afegit: “La temporada passada va ser vital per fer un pas decisiu cap als objectius que ens hem marcat, tant de manera immediata com en el Pla Estratègic”.

Tal com ha explicat Susana Monje, hi ha hagut un increment en la part d’ingressos que ha permès assolir els 679 milions d’euros d’ingressos, xifra rècord de la història del Barça, i un benefici de 28,7 milions d’euros, 8,7 milions d’euros per sobre del pressupost que havia fet el Club. “El Barça continua gaudint d’una etapa de creixement sòlid i harmònic. És important obtenir beneficis de manera consecutiva per poder tenir estabilitat”, ha assegurat la vicepresidenta blaugrana.

La màxima responsable de l’Àrea Econòmica ha recordat que el deute s’ha reduït en 160 milions d’euros en els últims sis anys i que ja s’ha amortitzat el crèdit sindicat que el Club tenia formalitzat amb diferents institucions bancàries des del 2010. Els comptes de la temporada 2015/16, el segon punt de l’ordre del dia, han estat aprovats amb 794 vots a favor, 36 en contra i 29 en blanc.

Pressupost de la temporada 2016/17

La presentació del pressupost de la temporada 2016/17 l’ha realitzada el director executiu del FC Barcelona, Òscar Grau, que, d’entrada, ha volgut expressar els seus sentiments en la seva primera intervenció pública davant dels socis: “Han passat gairebé 30 anys des que vaig debutar amb el primer equip i avui em fa una il·lusió especial tornar aquí, al Palau, per liderar la gestió del nostre club. Defensaré els interessos del Barça des dels despatxos amb la mateixa determinació i compromís que ho vaig fer a la pista durant deu anys”.

Grau ha subratllat: “La missió del nostre Pla Estratègic és ser la institució esportiva més admirada, estimada i global”, i que totes les actuacions per fer-ho possible queden recollides en un pressupost rècord que preveu que els ingressos augmentin un 2%, fins a un nou màxim històric de 695 milions d’euros. “És la xifra de facturació més alta de tota la història del nostre club i del món del futbol i, per tant, un repte majúscul, però el Barça té arguments econòmics, reals, sòlids i consistents per arribar a aquests resultats”, ha assegurat el màxim executiu del FC Barcelona, que preveu uns beneficis de 21 milions d’euros després d’impostos.

Pel que fa als ingressos, el capítol que més augmenta és el de Màrqueting, seguint amb la línia d’internacionalització i posicionament de la marca Barça, amb un objectiu d’augment de més de 30 milions d’euros per patrocini. En l’apartat de Mèdia també hi ha un increment d’un 8% gràcies al nou format de repartiment dels drets televisius centralitzat per la Lliga de Futbol Professional. Aquestes xifres exposades al punt tres de l’ordre del dia han estat aprovades amb 771 vots a favor, 45 en contra i 46 en blanc.

Voluntat de ser la marca i el club que liderin el món del futbol

El nou CEO del FC Barcelona ha tancat la seva intervenció assegurant que, avui en dia, amb la competitivitat ferotge que envolta el món del futbol, no n’hi ha prou a ser un gran club: “El Barça ha estat i és més que un club, però tenim l’oportunitat de convertir-nos també en una gran marca i en el club que lideri el món del futbol en els propers anys. Estem segurs que ho podrem ser, ja que només depèn de nosaltres”.

Tornar a dalt