fcb.portal.reset.password

Josep Franch, Esade; Nacho Mestre, FC Barcelona, i Félix del Barrio, Oracle, durant la sessió de benvinguda del Simposi / GERMAN PARGA - FCB

El FC Barcelona ha acollit amb molt d’èxit el primer simpòsium de tecnologia aplicada al món de l’esport: l’Sport Technology Symposium. Un total de 320 professionals d’arreu del món han gaudit de les intervencions dels representants de negoci i de l’àrea digital de diferents equips i de  franquícies esportives nord-americanes. Al fòrum hi han participat representants d’equips de l’NBA com els Boston Celtics i els Orlando Magic; de la NFL, com els San Francisco 49ers, els Miami Dolphins i els Dallas Cowboys; i del futbol europeu, com el París Saint-Germain, l’AS Roma i el Liverpool. La LFP i la Bundesliga també hi han estat representades. 

L’esdeveniment, dirigit a professionals del sector, ha refermat l’impacte de la tecnologia en el món de l’esport. I, en concret, ha fet incidència en tres tendències vitals per entendre el present i el futur del negoci esportiu: el Big Data, els Smart Stadiums i el Mobile first. Aquests han estat els punts que han tractat els ponents i el públic, que ha pogut intervenir en la conversa a través de les xarxes socials –seguint el hashtag #FCBSportstech– i el whatsapp.

L’objectiu d’aquest esdeveniment, que el Barça organitza conjuntament amb la col·laboració de l’escola de negocis ESADE i d’Oracle, una de les empreses líders en l’àrea de la tecnologia, és oferir un fòrum mundial per al debat tecnològic i l’anàlisi de dades sobre l’esport i el rendiment empresarial centrat en el futbol.

El fòrum de debat i negoci se celebrarà cada novembre a les instal·lacions del FC Barcelona i pretén convertir-se en un referent per pendre el pols al canvi de paradigma de negoci que la tecnologia ha provocat en el món de l’esport professional. El proper Sports Technology Symposium  tindrà lloc els dies 10 i 11 de novembre del 2016.

El director general del Club, Nacho Mestre, s’ha encarregat d’obrir la jornada i de donar la benvinguda als assistents. Una jornada, aquesta, que s’ha dividit en dues vessants ben diferenciades: una, focalitzada en la tecnologia aplicada al rendiment esportiu, i una altra, en la tecnologia aplicada al model de negoci.

Declaració de Nacho Mestre, director general del FC Barcelona:

“Amb l’èxit de l’Sports Technology Symposium el Barça ha tornat a demostrar la seva capacitat per organitzar esdeveniments de qualitat amb líders d’opinió i del sector de l’esport professional. Sota la marca Barça, professionals de tots els continents s’han reunit per analitzar l’impacte de la tecnologia i l’esport.

L’abast dels canvis que la tecnologia ha provocat en el negoci de l’esport professional fan que fòrums com el que hem inaugurat avui a les instal·lacions del Club es converteixin en nous referents del negoci i de la comunicació esportiva”.

 

Tornar a dalt