Imatge corporativa FC Barcelona / FCB

La Junta Directiva, en la seva reunió ordinària celebrada avui a les oficines del Club, ha aprovat el pressupost de la temporada 2015/16, que serà presentat per a la seva aprovació definitiva per part dels socis a la propera Assemblea de Compromissaris, que se celebrarà el cap de setmana del proper 24 i 25 d’octubre.

El pressupost de la temporada 2015/16 preveu que els ingressos arribin a la xifra rècord de 633 milions d’euros, mentre que l’Ebitda superarà els 120 milions d’euros i el benefici net serà de 20,2 milions d’euros.

La Junta Directiva també ha atès les explicacions del nou organigrama executiu de l’Entitat, que s’ha configurat en la línia del procés de reorganització interna impulsat en les darreres setmanes pel president Josep Maria Bartomeu.

Una de les principals novetats del nou organigrama és el reagrupament de totes les àrees de negoci del Club amb l’objectiu d’optimitzar els seus esforços i estratègies. En aquest sentit, es posa en marxa un macrodepartament de negoci liderat per un nou director comercial, que impulsarà les unitats de Vendes; les oficines d'Àsia a Hong Kong i d’Amèrica a Nova York; l’Explotació de l'Estadi i de les Instal·lacions; el Màrqueting i l’Estratègia; l’Audiovisual i el Negoci Digital; les Llicències i el Marxandatge; així com les Escoles i els Campus de Futbol i Bàsquet.

Francesco Calvo, nou director comercial

El nou director comercial del FC Barcelona serà Francesco Calvo, fins fa pocs dies director de Vendes de la Juventus FC. De nacionalitat italiana i amb estudis d'Administració d'Empreses i especialitzat en màrqueting estratègic, s'incorporarà al Club el proper dia 1 d'octubre. En el prestigiós club italià, Calvo va desenvolupar una llarga carrera que li va permetre conèixer a fons el negoci del futbol, l'obtenció d'ingressos i els patrocinis.

A mesura que les seves responsabilitats van anar creixent, Calvo va arribar a ser el responsable dels plans comercials estratègics del club italià, la generació d'ingressos, la sostenibilitat financera de l'entitat, les llicències, la implementació i el desenvolupament de les noves plataformes digitals. Calvo també ha treballat en llocs de direcció per a Philip Morris International i per a Marlboro Motorsports Global Communication, i en representació d’aquestes companyies ha participat en esdeveniments relacionats amb el negoci i promocions del Campionat del Món de F1 i de Moto GP.

Arno Trabesinger, nou director de l’Oficina d’Amèrica a Nova York

També l'1 d'octubre, s'incorporarà com a director de la nova oficina d'Amèrica, amb seu a Nova York, Arno Trabesinger, fins ara era director general de l'agència internacional de patrocini WWP a la Península Ibèrica, amb seu a Barcelona, especialitzada en màrqueting esportiu.

La seva formació universitària es va centrar en les ciències de la comunicació, les ciències polítiques i el periodisme. Durant la seva carrera, Trabesinger ha desenvolupat importants treballs de màrqueting i ha fet servir la seva experiència en negocis tan diferents com els Mundials d'Esquí, el Campionat del Món de F1 i el de Moto GP o el mercat europeu del futbol, on ha treballat amb firmes com Bwin, Audi, Red Bull, Seat, Repsol, Western Union, o BMW. De nacionalitat austríaca, és un planificador estratègic i d’implementació de projectes de negoci, recursos humans i administració d'oficines comercials.

Pancho Schröder, director nova Àrea Corporativa

Una altra de les novetats aprovades per la Junta Directiva del nou organigrama és la creació d’una Àrea Corporativa, amb responsabilitat sobre les unitats d’Administració; Recursos Humans; Sistemes; Innovació; Compres i Operacions. Al capdavant d’aquesta nova àrea hi serà Pancho Schröder, com a nou director corporatiu.

Nascut a Alemanya i amb estudis MBA per IESE Barcelona & Tucck School, des de l’any 2014 Schröder era director financer d’Agora Invest, companyia catalana propietària del grup logístic Tradisa, on era responsable de l’administració financera del grup. Anteriorment havia estat director financer del Grup Electro-Stocks (2007-2014) i de Dogi International Fabrics (2001-2007). En la seva trajectòria professional també destaquen el seu pas per RBA Editores, Derbi i General Motors.

Viatges per a socis i penyistes

També s’ha acordat la posada en marxa del projecte de desplaçaments de socis i penyistes amb el primer equip de futbol, un dels compromisos adquirits per l’actual Junta Directiva durant la campanya electoral a la presidència del Club. En breu es comunicaran les ofertes per als propers viatges.

Campanya en favor dels refugiats

D’altra banda, la Junta ha aprovat posar en marxa un ampli projecte social d’ajuda als refugiats, del que s’informarà als mitjans de comunicació en els propers dies.

La Universitat del FC Barcelona

La Junta ha encarregat al directiu Jordi Monés que comenci a elaborar una proposta del que hauria de ser la futura Universitat del FC Barcelona.

Designació de competències dels directius de l’Àrea Social

Així mateix s’ha procedit a designar les atribucions que corresponen a cadascun dels directius de l’Àrea Social: Pau Vilanova, Penyes i Agrupació Barça Jugadors; Oriol Tomàs, Comissió de Joves; Maria Teixidor, Infantil i Gent Gran; Emili Rousaud, Vessant Social Espai Barça; i Joan Bladé i Josep Ramon Vidal-Abarca que formaran part de l’Àrea Social, al Consell del Palau.

Designació dels membres de la Comissió Social

També s’han designat els membres de la Comissió Social: Josep Maria Barnils, com a directiu en cap; Jordi Durà, Santi Casas, Víctor Küppers, Jaume Carreter, Òscar Cerreon, Ferran Hernández, Roser Tiana i Santi Cruylles.

Designació dels membres de la Comissió de Penyes

Per últim, s’han designat els membres de la Comissió de Penyes: Dani Sala, Manel Costa, Xavi Ilincheta, Griselda Soteras, Elvira Pou, Manel Torrentallé i Cerni Areny.