fcb.portal.reset.password

Una imatge de la conferència sobre el repartiment dels drets televisius del futbol / COL·LEGI D'ECONOMISTES DE CATALUNYA

“El gran repte del futbol espanyol és augmentar els ingressos per televisió per tal de poder distribuir-los millor entre els diferents clubs”. Aquestes han estat algunes de les paraules de Manel Arroyo, vicepresident de comunicació i portaveu del FC Barcelona, en la conferència d’aquest dimarts al Col·legi d’Economistes de Catalunya, centrada en el nou sistema de repartiment dels drets televisius que planteja el Reial Decret-llei 5/2015. Una mesura “molt positiva” segons Arroyo, ja que “tot just aquest any la lliga espanyola s’ha posat a treballar en les tècniques del mercat de la televisió que utilitzen altres lligues mundials”. El vicepresident barcelonista ha destacat que "el FC Barcelona ha liderat des d'un grup de 35 clubs espanyols l'aposta per repartir millor els ingressos televisius".

El nou decret pretén posar fi a una etapa d’individualització dels contractes televisius del futbol espanyol i alinear-se amb la resta de grans lligues europees, on el repartiment es fa mitjançant la gestió centralitzada i és molt més equitatiu, tal i com ha explicat l’economista Josep Maria Gay de Liébana, l’altre ponent de la conferència. Segons Gay de Liébana, “la lliga espanyola presenta un clar desajust respecte les altres grans lligues europees” ja que a la Lliga BBVA FC Barcelona i Reial Madrid ingressen actualment el 22% dels drets cadascun, mentre que la resta de clubs estan en percentatges d’entre el 6 i el 2%. “En les lligues anglesa, alemanya, italiana i francesa, en canvi, és molt més equitatiu, ja que cap club supera el 14% del total”.

En aquest sentit, Arroyo ha destacat que “des del FC Barcelona s’ha volgut ser solidari amb la resta de clubs espanyols i s’ha congelat els ingressos televisius en 140 milions d’euros” per temporada. Tot i això, el vicepresdient barcelonista ha comentat que “les diferències entre clubs dins la lliga espanyola hi seran sempre ja que la base d’aficionats arreu del món és molt diferent, i fa que les televisions i les marques comercials busquin més els clubs grans”.


Tornar a dalt