Manel Arroyo: “Es necessita una plataforma de pagament potent”

Manel Arroyo: “Es necessita una plataforma de pagament potent”

El vicepresident del FC Barcelona diu que les plataformes de pagament són les que donen el públic més lleial Arroyo assenyala que, tot i que són importants, encara no se sap com monetitzar les grans audiències que accedeixen als continguts en línia

El vicepresident del Futbol Club Barcelona Manel Arroyo ha participat avui en la dotzena edició del Fòrum de la Comunicació, que organitza el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), on ha analitzat la qüestió dels drets esportius en el nou món digital. Arroyo ha insistit en la importància de les plataformes de pagament per poder mantenir l’oferta d’esports. “Es necessita una plataforma de pagament potent perquè si no no podrem pagar la factura del futbol”, ha afirmat.

Arroyo ha destacat que l’esport s’ha convertit en l’element clau de la indústria de l’entreteniment. Ha afegit que el model està en procés de transició, amb l’entrada de les xarxes socials, que fan que la persona espectadora vegi la pantalla del televisor, alhora que consulta i interactua amb altres dispositius. “A Itàlia, per exemple, un de cada tres espectadors d’Sky consulta la tauleta i veu el partit pel televisor al mateix temps”, ha dit. Un dels problemes, segons ha afegit, és que els responsables de la indústria audiovisual encara no saben com monetitzar les audiències, cada cop més grans, que segueixen l’esport en línia.

Arroyo ha dit que encara no està definit el model que quedarà entre la televisió en obert i la de pagament. Segons el seu parer, el procés podria derivar en una solució mixta. Pel que fa a la producció, ha subratllat la importància d’oferir un producte de màxima qualitat

Oferta en català

Consultat en el col·loqui sobre la millor manera d’impulsar la presència d’esport en llengua catalana, Arroyo ha dit que la competència entre diferents plataformes serà la via perquè la llengua catalana esdevingui un valor afegit per competir en el mercat. Manel Arroyo ha estat presentat pel president del CAC, Roger Loppacher, qui ha destacat la importància que tenen els esports en l’oferta audiovisual. “En la televisió, durant el 2013, el temps de notícia dedicat als esports en els informatius catalans va ser de més del 20%”, ha dit.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut