fcb.portal.reset.password

D’esquerra a dreta, May Zhang, director d’IMG Football a la Xina; Jason Hughes, vicepresident de Futbol d’IMG; Ignacio Mestre, director general del FC Barcelona, i Xavier Asensi, responsable oficina FCB a Hong Kong / FCB

El FC Barcelona i IMG han iniciat una relació estratègica segons la qual la multinacional americana representarà en exclusiva els interessos comercials del Club a la Xina. L’acord inclou l’estratègia comercial i de marca, patrocini, partits amistosos i viatges.

Amb aquest acord el Barça vol potenciar la seva presència al mercat xinès, tant en quantitat com en qualitat. En aquest sentit, el Club ja disposa d’una oficina per al mercat d’Àsia Pacífic amb base a Hong Kong.

Recordem que el FC Barcelona té una forta presència a la Xina a través de les tres seves xarxes socials: WeChat, Tencent Weibo i Sina, a més de la seva pàgina web xinesa (http://fcbarcelona.qq.com/). D’altra banda, al mes de juny el Club i l’empresa Suning feien oficial un acord de patrocini pel qual aquesta cadena de botigues especialitzada en productes d’electrònica i tecnologia, la més gran de la Xina, es convertia en el primer patrocinador xinès del Club.

IMG

Com a empresa de primer nivell mundial en els esports més diversos, en l’entreteniment i en els mitjans de comunicació, IMG arriba a la Xina l’any 1979. Des de llavors, ha gestionat en aquest país més de 3.000 esdeveniments de futbol, bàsquet, golf, tennis, moda i d’altres categories esportives, culturals i d’estil de vida. En l’àmbit dels mitjans de comunicació, l’any 2008 forma la CCTV-IMG amb la Televisió Central de la Xina, la xarxa de televisió més gran del món, que arriba a més de 1.300 milions de persones diàriament.

A més, compta amb un acord d’associació estratègica a llarg termini amb l’Associació de la Super Lliga de Futbol Xinesa (CSL). Aquesta àmplia associació inclou el desenvolupament de la CSL, millorant la gestió dels clubs xinesos de futbol, assessorant en el desenvolupament de programes mundials d’entreteniment atlètic i en el patrocini d’esdeveniments. Tant IMG com CCTV-IMG han gestionat i gestionen diversos esdeveniments esportius de primer nivell a la Xina, incloent-hi, entre molts altres, el BMW Asian Open (golf), el Reignwood LPGA Classic, el China Open i el Shenzen Open (Tenis) o el China Touring Car Championship (CTCC).

Declaracions d’Ignacio Mestre, director general del FC Barcelona

“Ens impressiona la feina que ha fet IMG tot desenvolupant el futbol a la Xina. És el soci perfecte per tenir una relació estratègica. La Xina és un país molt important perquè nosaltres connectem amb els nostres seguidors i per continuar tenint èxit, i és imperatiu que treballem amb una empresa que comprèn el mercat xinès i que té un historial d’èxit”.

Declaracions de Robbie Henchman, director d’IMG Àsia Pacífic

“El FC Barcelona és un club icònic de futbol amb una història molt rica que arriba arreu del món futbolístic, i estem entusiasmats davant la idea de treballar amb ell a la Xina”.

“La nostra experiència única a la Xina permetrà al Club desenvolupar els seus interessos a través de diverses àrees, i potenciar la presència del FC Barcelona, que ja és forta, en un país que coneixem molt bé. Hem estat a l’avantguarda de la creixent indústria del futbol a la Xina, especialment mitjançant el nostre treball de cultivar i desenvolupar la Superlliga Xinesa (CSL) com a soci estratègic de la Lliga”.

 

Tornar a dalt