fcb.portal.reset.password
D’esquerra a dreta, Josep Maria Carreras, Carles Vilarrubí, Ignacio Palacios-Huerta, Josep M. Bartomeu, Walter Oppenheimer, Enrich Lluch, Silvio Elías i Jaume Garcia

D’esquerra a dreta, Josep Maria Carreras, Carles Vilarrubí, Ignacio Palacios-Huerta, Josep M. Bartomeu, Walter Oppenheimer, Enrich Lluch, Silvio Elías i Jaume Garcia / VÍCTOR SALGADO - FCB

Bartomeu, amb els ponents Ignacio Palacios-Huerta i Walter Oppenheimer

Bartomeu, amb els ponents Ignacio Palacios-Huerta i Walter Oppenheimer / VÍCTOR SALGADO - FCB

Aquest dilluns s’ha celebrat el III Diàleg Acadèmic ‘Ernest Lluch d’Economia i Futbol’, organitzat per la Fundació Ernest Lluch i amb la col·laboració del FC Barcelona. L’acte, que ha tingut lloc a l’Auditori 1899, ha versat sobre el tema ‘El vector futbol en l’economia’ (o com entendre l’economia des del futbol) i ha estat president per Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona i per Enric Lluch, vicepresident primer de la Fundació Ernest Lluch i nebot de qui va ser un brillant economista, polític i barcelonista il·lustre.

La presentació de l’acte ha estat a càrrec de Carles Vilarrubí, vicepresident de l’Àrea Institucional i Internacional del FC Barcelona, i acte seguit ha pres la paraula Enrich Lluch, vicepresident primer. El catedràtic d’Economia de la Universitat Pompeu Fabra, Jaume Garcia, ha fet la presentació dels dos participants en el diàleg sobre ‘El vector futbol en l’economia’, Ignacio Palacios-Huerta, catedràtic d’Administració, Economia i Estratègia de London School of Economics, autor del llibre A Beautiful Game: How Soccer Can Help Economics i actual directiu de l’Athletic Club de Bilbao, i el periodista de ‘El Pais’, Walter Oppenheimer. L’acte ha comptat també amb la presència del directiu Silvio Elias, el vicepresident de la Fundació Ernest Lluch Josep Maria Carreras i el director de la Fundació Ernest Lluch, Ferriol Sòria.

‘El vector futbol en l’economia’ pretén posar en valor com l’anàlisi del futbol actual pot servir també per fer més propera i comprensible la recerca i els conceptes claus de l’àmbit econòmic. Les finances, l’economia experimental, l’economia del comportament i la neuroeconomia poden ajudar a interpretar conductes generades a partir de la pràctica del futbol, i així, el futbol és un joc que genera un coneixement que ens pot ajudar a entendre principis econòmics universals. Un estudi centrat en el comportament dels jugadors a una tanda de penals reuneix aspectes de rendibilitat esportiva (guanyar una competició) i en conseqüència una translació econòmica.

Declaracions del president Josep Maria Bartomeu:

“Portar el sentiment al terreny pragmàtic i empíric és una de les claus de l’èxit d’un club avui en dia. El futbol no és només dos equips que s’enfronten, sinó que tenen clubs al darrera que competeixen en un món global molt competitiu. El futbol està en mans de milionaris, de fons de capital risc, dels bancs, però el FC Barcelona i l’Ahtletic Club som diferents i tenim en comú que som dels socis, i per això hem de ser sostenibles i molt curosos amb la gestió econòmica. L’Athletic, a més, ha donat un gran salt amb el seu nou estadi, i nosaltres també donarem aquest salt que ens permetrà ser forts econòmicament amb el Nou Espai Barça”.

Declaracions del vicepresident Carles Vilarrubí:

“En la unió de les dues grans passions d’Ernest Lluch, l’economia i el futbol, va néixer aquesta iniciativa de fer una conferència anual que relacionés aquests dos mons, i que s’emmarca dins el conveni que el FC Barcelona i la Fundació Ernest Lluch van signar el 2013”.

Tornar a dalt