fcb.portal.reset.password

D’esquerra a dreta, Jordi Morató, Cesc Gelabert, Carles Vilarrubí, Sol Daurella, Xavier Albertí i Jaume Roures / FOTO: VÍCTOR SALGADO - FCB

Bartomeu i Vilarrubí, després de la signatura del conveni, amb Sol Daurella, Cesc Gelabert i Jaume Roures / FOTO: VÍCTOR SALGADO - FCB

Aquest migdia s’ha signat el conveni de patrocini entre el FC Barcelona, el Teatre Nacional de Catalunya, la companyia Gelabert-Azzopardi i Mediapro per impulsar l’espectacle de dansa ‘Foot-Ball’, del coreògraf Cesc Gelabert, que es podrà veure del 22 de gener a l’1 de febrer a la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya (TNC). ‘Foot-ball’ és un espectacle i un vídeo de dansa inspirat en el futbol, en la seva tècnica, i en l’especial manera que tenen de moure’s els jugadors del Barça. Aquesta col·laboració del FC Barcelona s’emmarca dins de la iniciativa ‘Barça Cultura’, creat fa quatre temporades, amb l’objectiu d’impulsar i promoure la cultura del nostre país.

El conveni ha estat signat pel president Josep Maria Bartomeu amb l’assistència del vicepresident Carles Vilarrubí; Sol Daurella, presidenta del Consell d'Administració del TNC; Cesc Gelabert, director de la Companyia Gelabert-Azzopardi, i Jaume Roures, president de Mediapro.

Posteriorment a la signatura del conveni, s’ha fet la presentació als mitjans informatius a la sala de premsa Ricard Maxenchs de ‘Foot-ball’.

‘Foot-ball’ projecta imatges dels futbolistes del Barça durant el transcurs dels partits i unes altres d’especialment enregistrades dels ballarins, juxtaposades als moviments en directe dels intèrprets. La intenció és utilitzar els moviments dels uns i dels altres per mostrar similituds i diferències, crear associacions i sorpreses, per entrar dins del moviment i les seves emocions. L’obra emfatitza la qualitat dramàtica, estètica i emotiva dels diferents aspectes del joc com l’eufòria creixent d’una jugada de gol, la tensió d’un penal, la lluita física, l’harmonia d’una combinació al primer toc o la disputa en un driblatge.

Declaracions del vicepresident Carles Vilarrubí:

“Fa quatre temporades vam crear la iniciativa ‘Barça Cultura’ amb l’objectiu d’oferir el nostre club com a plataforma mediàtica per impulsar i promoure la cultura del nostre país a través de l’esport. Aquest és un compromís coherent amb la nostra història i amb la nostra identitat. La globalitat i la força mediàtica converteixen el Barça en un ambaixador internacional capaç d’arribar a molta gent, i per tant, amb capacitat per ajudar que molts projectes tinguin una dimensió i una difusió més important”.

Declaracions de Cesc Gelabert:

“L’espectacle no és sobre l’aspecte sociològic, és sobre l’aspecte tècnic del mateix moviment. Voldria que fos com una lupa que permeti veure el moviment del jugador. M’interessa molt aquest maridatge d’utilitzar la familiaritat del futbol i veure si d’alguna manera ens podem apropar a la qualitat del moviment. Perquè el ball arribi necessita una emoció, igual que perquè el gol entri, necessita una emoció, si no, no entra. El Barça té unes conjuncions que són molt particulars a nivell de la combinatòria. Tots són uns jugadors d’un nivell tècnic extraordinari”.

Tornar a dalt