Escut del FC Barcelona.

La Junta Directiva del FC Barcelona, reunida en sessió ordinària aquesta tarda a les oficines del Club, ha acordat la cessió a Telefónica de Contenidos, S.A. dels seus drets audiovisuals per a la temporada 2015/16.

El FC Barcelona amb aquest acord aposta per una companyia líder del sector a nivell global i amb una clara orientació a la innovació. Telefónica, per la seva part, inclou aquest acord en el marc de la seva estratègia global en televisió i continguts.

Aquest acord, que és estratègic per a la nostra Entitat, és fruit d’un llarg període de contactes i negociacions amb operadors de tot el món.

El FC Barcelona vol agrair a la companyia Mediapro el seu suport i la seva col·laboració al llarg dels anys que ha estat lligada a la nostra Entitat en l’àmbit dels drets televisius.

Així mateix, en la reunió d’avui s’ha acordat la cessió a Telefónica de Contenidos, S.A. de l’explotació del canal de televisió del Club, Barça TV, amb un ferm compromís per mantenir l’actual format del canal i per potenciar aquells continguts que incrementen el seu factor diferencial.

Altres acords

La Junta Directiva també ha decidit tancar diferents acords comercials. En primer lloc, l’extensió del contracte amb l’empresa Aftershare per a la producció de continguts per al programa de fidelització Barça Fans. En l’àmbit d’escoles i campus, s’ha aprovat l’obertura de dues noves escoles, a Tòquio i a Copenhaguen, i una sèrie de sis campus que s'han de celebrar aquest proper estiu a la localitat russa de Sochi.

La Junta Directiva ha decidit incorporar a les samarretes dels primers equips de les seccions professionals del Club el logotip de la Fundació FC Barcelona, fins al final d’aquesta temporada. També ha aprovat que el primer equip de bàsquet llueixi excepcionalment el logotip de Scholas Occurrentes durant els partits que l’equip jugarà en l’edició de la Copa del Rei que es disputarà a partir d’aquest dijous a Gran Canària. Scholas Occurrentes és una xarxa mundial interreligiosa de 400.000 centres educatius impulsada pel Papa Francesc que té com a objectiu la integració de les comunitats educatives d’arreu del món, fent especial incidència en aquelles que tenen menys recursos.

En la reunió d’aquesta tarda, també s’ha aprovat la signatura d’un acord amb Telefónica per a les pròximes tres temporades com a regional partner i que tindrà l’Amèrica Llatina com a àmbit geogràfic, amb Mèxic inclòs. Telefónica activarà els acords de patrocini a la zona amb les seves marques Movistar i Vivo.

Aquest acord amb Telefónica està en la línia del llarg recorregut històric d’aliances iniciat l’any 2003 i permetrà apropar la idea del Barça als seguidors d’un territori cada cop més estratègic per al desenvolupament global de la nostra Entitat. Aquest acord amb Telefónica es produeix en un moment en què aquesta companyia compta amb uns grans lligams comercials amb l’Amèrica Llatina que connecten perfectament amb el potencial esportiu del nostre Club. Un potencial que compta amb els millors jugadors del món, estrelles sud-americanes tan admirades com Messi, Neymar, Suárez, Bravo, Mascherano o Alves, entre d’altres.

Aprofitant aquesta signatura, la Junta també ha estat informada de la imminent obertura de l’oficina comercial del Club a Nova York, que seguirà l’exitós model de l’oficina de Hong Kong, en funcionament des del mes de setembre del 2013.

Any Suñol

Finalment, en el marc de l’Any Suñol, un conjunt d’accions en homenatge a qui va ser president del FC Barcelona entre els anys 1935 i 1936, executat l’any 1936, la Junta Directiva ha aprovat, a proposta de l’Àrea Institucional, el calendari d’accions que s'han de desenvolupar. El calendari consta de cinc esdeveniments: 1) Anunci de la nova nomenclatura de la Llotja Presidencial que portarà el nom de Llotja President Suñol, amb la instal·lació d’un bust en el seu record; 2) Conferència magistral sobre la figura del president Suñol i sobre la història d’aquell període de Catalunya i del Club; 3) Espai permanent al Museu del Club amb objectes i documents propietat del Museu, de l’arxiu familiar, i procedents de l’Arxiu Nacional de Catalunya; 4) Exposicions itinerants per diferents ciutats europees on el primer equip jugui partits de Lliga de Campions; i 5) Creació d’un documental televisiu centrat en la figura del president Suñol.