fcb.portal.reset.password
Antoni Rossich posa amb els representants de Suning

Antoni Rossich, amb els representants de Suning després de presentar l'acord / FOTO: FCB

El FC Barcelona i l’empresa Suning han fet oficial avui un acord de patrocini pel qual aquesta cadena de botigues especialitzada en productes d’electrònica i tecnologia, la més gran de la Xina, es converteix en el primer patrocinador xinès del Club. La presentació d’aquest acord, que té una durada de dos anys amb un opció a un més, ha tingut lloc a la ciutat xinesa de Nanquín amb la presència del director general del FC Barcelona, Antoni Rossich, el vicepresident del Grup Suning, Sun Weiming, i el seu vicepresident executiu, Li Bin.

Així doncs, a partir d’avui, Suning es converteix en el primer patrocinador xinès de la història del FC Barcelona. Un acord que va més enllà d’un simple patrocini per convertir-se en una associació estratègica de la qual es derivaran una sèrie de projectes esportius i socials. Entre aquests hi figuren la promoció de la pràctica de l’esport entre la joventut xinesa. Així, a banda dels actius propis en l’àmbit del màrqueting, en l’associació d’imatge i en el camp digital, Suning preveu la posada en marxa de campus i torneigs de futbol per tal de fomentar la pràctica d’aquest esport en diverses ciutats xineses. Entre els guanyadors d’aquestes competicions es sortejarà un viatge a Barcelona per conèixer el Club i els jugadors del primer equip.

La implicació de Suning en la promoció de l’esport no ve de nou. Aquesta empresa és un dels col·laboradors més estrets del govern xinès en les campanyes de promoció de l’esport a les escoles. En aquesta línia, Suning figura com patrocinador principal dels Jocs Olímpics de la Joventut, un esdeveniment promogut pel COI per a atletes entre 14 i 18 anys, que aquest agost arribarà a la segona edició i que precisament tindrà com a seu la ciutat de Nanquín.

Un altre aspecte important d’aquest patrocini té els aficionats com a destinataris. L’acord converteix Suning en el soci oficial dels fans del FC Barcelona a la Xina. Això es concretarà, entre altres accions, en el llançament d’un microsite del Barça al web oficial de Suning amb l’objectiu que aquest sigui un lloc de trobada dels seguidors blaugrana en aquest país. A través d’aquest canal els aficionats podran aconseguir articles esportius de primera qualitat amb la marca Barça.

Suning, líder comercial de la Xina

Suning Commerce, fundat el 1990 a la ciutat de Nanquín, Xina, és el líder en el sector comercial, sent la primera empresa minorista del país amb una plantilla de 180.000 treballadors. El juliol de 2004, Suning va cotitzar per primera vegada a la Borsa de Shenzhen i actualment compta amb un valor de mercat dels més alts del món per a una empresa del seu sector. Per a més informació sobre Suning: http://www.suning.cn.

Valoracions positives

Després de l’acte de presentació, el director general del FC Barcelona, Antoni Rossich, i el vicepresident del grup Suning, Sun Weiming, ha valorat l’acord. Antoni Rossich ha afirmat: “Vull expressar la meva gratitud i emoció pel fet que Suning sigui el primer soci xinès en la història del FC Barcelona. Estic convençut que l’associació és una gran passa endavant del Club per apropar-nos als nostres fans xinesos”. A més, ha afegit que “crearà sinergies exitoses entre les dues entitats”.

Sun Weiming, per la seva banda, ha valorat l’acord molt positivament. “El Barça és fins ara un dels clubs de futbol de més èxit a Europa i a tot el món, i és l’equip emblema del futbol de classe i tècnica”, ha declarat. Ha afegit, a continuació, que “el seu sistema de formació de joves ha donat com a resultat estrelles del futbol mundial com Messi, Xavi i Iniesta, i ha creat la marca de la Masia”. Per acabar, i en aquest mateix sentit, ha assegurat que “això encara amb el concepte d’estratègia transformadora d’alta tecnologia de Suning”.

Tornar a dalt