fcb.portal.reset.password

Fotografia amb el president Sandro Rosell, el vicepresident econòmic Javier Faus i Akbar Al-Baker, director executiu de Qatar Airways / FOTO: MIGUEL RUIZ - FCB

L’Auditori 1899 ha acollit aquest dimarts al matí l’acte de presentació oficial de l’acord de patrocini entre el FC Barcelona i Qatar Airways, que des del passat 1 de juliol és patrocinador principal global del Club. L’aliança s’estendrà fins al 30 de juny de 2016, quan finalitza el contracte signat el 2010 amb Qatar Sports Investment. “Ens uneix la recerca de l’excel·lència. Qatar Airways, en tots els seus serveis, i nosaltres, a nivell esportiu”, ha afirmat Sandro Rosell.

El president del Barça ha destacat que, més enllà dels ingressos econòmics directes, l’acord permetrà arribar a tots els aficionats del planeta: “Tenim 300 milions d’aficionats arreu del món i gràcies a Qatar Airways podrem establir ponts de connectivitat. A més, l’aposta de Qatar Airways per l’aeroport de Barcelona és cada dia més important. Gràcies a ells milers de seguidors internacionals viatjaran en un futur cap a Barcelona per descobrir els seus punts d’interès turístic, però també per conèixer l’experiència de visitar el nostre Club”.

Faus: “L’acord ens obre nous mercats”

Una aposta per l’aeroport de Barcelona que, segons Javier Faus, va ser clau a l’hora d’acceptar el canvi de nom a la samarreta: “El contracte preveu que només es pugui canviar un cop el nom a la samarreta. Ells van decidir posar el de Qatar Airways, en el lloc de Qatar Foundation”. “És el contracte més important de la indústria de samarretes. Falten per pagar 30,5, 32 i 33,5 milions d’euros. A més, hi ha una única prima de cinc milions d’euros per guanyar la Champions que esperem utilitzar en algun d’aquests propers tres anys”, ha assegurat el vicepresident de l’Àrea Econòmica i Estratègica.

“L’acord ens obre nous mercats als quals a nosaltres ens costa més arribar. Ens ofereixen una cobertura mundial que ajudarà el nostre departament de màrqueting”, ha explicat Faus, que ha afegit que el contracte d’un patrocinador principal global inclou 50 o 60 actius publicitaris: “Qatar Foundation no els va activar però Qatar Airways, sí. Ara hi ha el de la façana de l’Estadi. Als seients s’hi incorporarà pròximament el logotip de Qatar Airways, just al davant del logotip de Nike, i al Museu hi haurà un espai reservat per a ells. Tots els contractes de patrocini del món tenen aquest tipus d’actius”.

Avions pintats de blaugrana

Pel que fa a Akbar Al-Baker, director executiu de Qatar Airways, ha apuntat: “Compartim valors, ambicions, coratge i excel·lència amb el FC Barcelona. També tenim molts compromisos socials. Potenciarem molt aquesta aliança en tots els nostres actius”. Una de les principals maneres de fer-ho serà pintant alguns dels seus avions –models 777 i 787– amb els colors del Barça. “Ensenyarem el Barça a tots els principals aeroports del món”, ha afirmat el màxim dirigent de la principal companyia aèria de Qatar.

Al-Baker, satisfet per l’acollida de la Gira Asiàtica 2013, no ha escatimat elogis cap a la massa social del Club: “Té la base d’aficionats més extensa del món i per això ens hem volgut associar amb el Barça. És una de les millors institucions del planeta”.

Qualsevol renovació ha de passar per l’Assemblea

Javier Faus ha avançat que els nous Estatuts del FC Barcelona que es presentaran a la pròxima Assemblea preveuen que qualsevol renovació d’aquest contracte de patrocini haurà de passar per l’Assemblea de Compromissaris. El mateix Faus i Rosell també han recordat que el contracte es va signar amb Qatar Sports Investment, entitat propietària del PSG, però que no hi ha cap vincle amb el club francès. És un acord de patrocini. “El més democràtic de tots, ja que s’ha aprovat en dues assemblees. A la segona, amb un 90% dels vots”, ha especificat el president del Barça.

Aquest dimarts a la tarda, al Camp Nou, just abans de l’entrenament del primer equip, es durà a terme una sessió fotogràfica amb la participació de jugadors i tècnics del Barça. Finalment, a les 19 hores, el Club i Qatar Airways oferiran una recepció als mitjans informatius convidats al Museu.

Les seccions, un repte

Javier Faus ha explicat durant l’acte que el patrocini de les seccions professionals del Club continua sent un repte. “Busquem un patrocinador global per a les quatre seccions o, si no, un per a cada una de les seccions. Aquest contracte no inclou el patrocini de les seccions. Qatar Sports Investment tenia un dret però el va desestimar fa un parell d’anys”.

Tornar a dalt