fcb.portal.reset.password

Javier Faus durant la III edició del Leaders Sport Summit a Nova York

El vicepresident primer del FC Barcelona, Javier Faus, ha participat en la III edició del Leaders Sport Summit, la cimera que reuneix els líders més importants de les grans societats esportives del món i que en la present edició s’ha celebrat a Nova York.

Faus ha explicat el model Barça i la seva estratègia sota el títol: “Building an International Business and Brand: Lessons from European Soccer” (Construint un negoci i una marca internacional: lliçons del futbol europeu).

El vicepresident primer blaugrana ha explicat les línies estratègiques de la globalització del Barça, en els àmbits del màrqueting i el patrocini, les xarxes socials i en la captació de potencials seguidors en tot el món. “El FC Barcelona no busca clients, busca fans, especialment entre els nens”, va explicar Faus, argumentant que “en el segle XXI té molt més valor un fan que un client, perquè un fan ho és per sempre”. “Per això –ha continuat- intentem mantenir l’esperit i la identitat que ens caracteritza i que reflecteix tan bé el molt ‘més que un club’. Intentem que els aficionats, estiguin on estiguin, s’identifiquin amb una manera de fer més enllà dels resultats esportius”.

Faus va aprofundir en els aspectes que fan del Barça un club diferent a la resta, i en l’aposta del Club per enfortir aquests trets diferencials. “Nosaltres invertim en la Masia, en el futbol formatiu, en la Fundació, en les seccions i en una manera d’entendre el futbol que, sense ser un dogma, sí que és una manera d’entendre el joc on tothom ens reconeix com a referents”.

En la seva intervenció, Faus també es va referir al sistema de propietat en mans dels socis que distingeix el FCB i que sovint costa de comprendre en altres països, especialment als Estats Units. “Això aquí impacta, però el FCB no serà mai una societat mercantil. El Barça ha de mantenir la seva independència de qualsevol interès privat. El fet que sigui propietat dels socis, obliga que es gestioni amb la màxima professionalitat”.

Finalment, Faus va explicar que per a la supervivència del model de club que representa el FC Barcelona, amb una gestió que recau en una Junta Directiva escollida cada sis anys, “s’han de reforçar els mecanismes de control, i per això s’ha impulsat una reforma estatutària que potencia els controls sobre la junta i els controls econòmics per garantir la sostenibilitat futura del Club”.

Tornar a dalt