fcb.portal.reset.password

Tot aquell qui ho vulgui pot descobrir ara com es va fer el conegut espot del FC Barcelona i Qatar Airways, The Arrival (L’arribada), que compta ja amb més de set milions de visites comptabilitzades a Youtube. I és que la companyia aèria presenta ara un nou vídeo de tres minuts que, sota el nom “The land of FC Barcelona”, mostra amb detall el ‘making off’ d’aquesta campanya de patrocini.

L’agència 180 Amsterdam va ser l’encarregada de plasmar aquesta aliança de manera que marqués una diferència remarcable envers la resta d’acords de patrocini entre una línia aèria i el futbol. “Com a primer partner comercial del Club que apareix a la samarreta del primer equip en els seus 114 anys d’història, sabíem que, féssim el que féssim, havia de ser quelcom especial”, ressalta Akbar Al Baker, director executiu de Qatar Airways, en aquest sentit.

La història se centra en la Julietta, una hostessa de vol de Qatar Airways que aterra a “la terra del FC Barcelona”. Desembarca d’un Qatar Airways 777 i emprèn un viatge únic a través de la terra del FC Barcelona fins arribar al Camp Nou. Al llarg del recorregut, la Julietta es troba amb alguns dels jugadors més famosos del Club, del passat i del present, i viu la història del FC Barcelona fins que es troba amb l’afició, al cor del club.

Intervencions dels protagonistes

Tres dels protagonistes de l’espot com són Carles Puyol, Gerard Piqué i Gary Lineker, apareixen també en aquest ‘making of’. El capità blaugrana es refereix a l’orgull de pertànyer al FC Barcelona, i de la importància del fet que “tothom hi té cabuda”. Piqué, per la seva banda, ressalta la globalitat d’ambdues organitzacions i com aquesta aliança contribuirà a unir als aficionats d’arreu del món. Per últim, Lineker es mostra satisfet amb la seva actuació com a taxista a l’espot i es mostra agraït per haver pogut participar-hi.

Efectes de gran qualitat per a un escenari poderós

L’espot es va rodar a diferents països del món, incloent la ciutat de Barcelona, els carrers de Doha i l’interior de l’espectacular aeroport de Qatar, el Hamad International Airport. Entremig de tot això, s’hi barregen paisatges de gran qualitat. També es van crear edificis i paisatges imaginaris construïts artificialment gràcies a la CGI (interfície comuna de passarel·la), amb l’objectiu de proporcionar un escenari poderós. A més, l’estudi d’efectes visuals MPC va utilitzar una gran varietat de tècniques en més de 50 imatges, per tal de crear més de 20 dibuixos mats digitals que mesclen paisatges urbans de tot el món.

Al Baker: “L’espot dóna vida i personalitat a l’aliança”

Petits detalls com l’aparició d’un gegant que representa Joan Gamper o l’Avi del Barça volen transmetre als fans tot el sentiment que s’ha posat en l’espot. “L’encàrrec era molt exigent: crear quelcom únic que captés l’essència de la nostra relació amb el FC Barcelona sense caure en la campanya típica de patrocini esportiu”, explica Al Baker, per a qui “The Arrival fa això i molt més; dóna vida i personalitat a aquesta aliança i defineix el nostre trajecte en els pròxims tres anys”.

Tornar a dalt