fcb.portal.reset.password

Imatge de la FCBotiga. FOTO: GERMÁN PARGA-FCB.

El FC Barcelona i la seva condició de club referent en el món del futbol van ser recentment protagonistes en l’espai 'Forbes Sport Money', canal que pertany al grup Forbes, una de les publicacions econòmiques més prestigioses del món. En una entrevista amb un dels editors de la revista el vicepresident de l’Àrea Econòmica i Estratègica del Club, Javier Faus, repassa algunes de les claus del model econòmic que expliquen el lideratge del Barça en el terreny internacional, sense que això suposi renunciar a la identitat del Club.

Dècada de creixement

El vicepresident comenta l’evolució recent des d’un punt de vista econòmic i com en els darrers deu anys el FCB ha passat de ser el club número 10 del món quant a vàlua econòmica a situar-se entre els tres primers en aquesta classificació, liderant, a més, el rànquing de club amb més ingressos i amb més aficionats del món.

El marxandatge, els contractes de patrocini i els drets de televisió són els factors que expliquen el creixement en els ingressos, una estratègia que es combina, segons Faus, amb uns preus sostinguts en entrades i abonaments per garantir la presència del soci i de les famílies a l’Estadi.

Singularitat blaugrana

Aquest és precisament un dels grans reptes del Club, assenyala el vicepresident. De quina manera el FC Barcelona ha crescut i ha de seguir creixent com a marca global i al mateix temps ha de mantenir la seva identitat i les seves arrels. En aquest sentit, Javier Faus explica per a un públic especialitzat i poc coneixedor de l’estructura social de l’Entitat que el Barça no és una empresa, sinó que pertany als seus socis i que per tant no es pot comprar, per molt que algú ho hagi intentat més d’una vegada, segons revela.

Per Javier Faus aquest lideratge econòmic té molt a veure amb els èxits esportius tant a nivell de club -15 títols en els darrers 5 anys- com de selecció: 8 jugadors del FC Barcelona es van proclamar campions del món a Sud-àfrica. Però l’èxit esportiu té un nom propi i aquest és el de Leo Messi, un jugador “que no en veurem cap altre com ell almenys en els propers 30 anys” i que ha liderat els triomfs del Club en els terrenys de joc.

Els responsables del programa, que s’emet per Forbes.com, amb més 50 milions de visites úniques al més, i per la cadena YesNetwork, el canal regional d’esports amb més audiència als EUA acaba assenyalant que el repte immediat del FC Barcelona en el terreny econòmic és la construcció d’un nou i modern estadi que ajudi a incrementar els ingressos però en què els socis i les famílies segueixen sent els primers usuaris.

Tornar a dalt