fcb.portal.reset.password

Acord amb l'Agència Catalana de Turisme. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS-FCB.

Acord amb l'Agència Catalana de Turisme. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS-FCB.

Acord amb l'Agència Catalana de Turisme. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS-FCB.

El conseller d’Empresa i Ocupació i president de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), F. Xavier Mena, i el vicepresident del FC Barcelona, Carles Vilarrubí, van signar dijous a la tarda un acord de col·laboració per promocionar conjuntament Catalunya com a destinació turística de referència en l’àmbit mundial de la mà de la marca Barça.

Fruit de l’acord signat i que estarà vigent fins al mes de juny del 2014, el FC Barcelona promocionarà la marca turística Catalunya a través dels seus canals de comunicació.

El Club cedirà a l’Agència Catalana de Turisme espais per a accions de promoció de l’agència, i entrades per a partits per tal de convidar turoperadors, agències de viatges, premsa i prescriptors turístics internacionals, entre altres accions.

Per la seva part, l’Agència Catalana de Turisme reforçarà la presència de la marca Catalunya en el portal web oficial i en el facebook del Club i en el programa ‘Barça Fans’. A més, l’Agència Catalana de Turisme i la marca Catalunya seran col·laboradors oficials de la Gira d’Estiu 2013 del club blaugrana.

L’Agència Catalana de Turisme cedirà al FC Barcelona una presència destacada en tots els suports i canals de promoció de l’agència (workshops, les principals fires internacionals, ‘famtrips’ i ‘presstrips’, presentacions, espais de promoció turística de Catalunya, etc.) per tal que pugui posicionar en mercats emissors estratègics els seus productes pensats per als turistes, com ara el ‘Camp Nou Experience’ i els seus espais i propostes adreçats al turisme de reunions, esdeveniments i d’incentius.

En el marc de la signatura de l’acord el conseller Mena ha explicat que “amb l’acord de partenariat signat avui es consolida la nostra relació amb el Barça, que permet sumar sinergies entre les dues institucions i multiplicar el nostre esforç promocional aprofitant el ressò internacional de la marca Barça, un dels principals actius turístics de Catalunya, amb qui compartim els valors de lideratge, prestigi, esforç, passió i identitat catalana”.

El vicepresident del Club, Carles Vilarrubí, ha declarat que “la signatura d’aquest conveni és un compromís ferm que pren el FC Barcelona com a institució. Cada vegada que ens moguem pel món, en la mateixa mesura que vam ser a la Universitat de Glasgow de la mà de l’Institut Ramon Llull, anirem de la mà del Govern de la Generalitat per donar a conèixer Catalunya també des del punt de vista turístic. Sigui en l’entorn de la cultura o del turisme, la voluntat que expressa la nostra entitat és la de cooperar i aprofitar la plataforma que som arreu del món”.

A més, ha recordat que “aquests darrers anys hem treballat conjuntament amb Turisme de Catalunya a través del nostre departament de marquèting i aquest conveni, que donarà molts fruits al Barça i al país, reforça la nostra col·laboració”.

Presentacions conjuntes

Amb motiu de l’acord signat, l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona també faran presentacions conjuntes de Catalunya davant de turoperadors i mitjans de comunicació locals, en aquelles ciutats on el Barça disputi partits de Champions League i que es consideren punts estratègics d’emissió de turistes.

En algunes d’aquestes ciutats, les presentacions professionals aniran acompanyades d’activitats promocionals al carrer dirigides al públic final, amb instal·lacions de carpes, animació, etc., per difondre l’oferta turística catalana.

Programa de partenariat de l’Agència Catalana de Turisme

Aquest acord amb el FC Barcelona és el cinquè d’un seguit d’aliances en què treballa l’Agència Catalana de Turisme per crear un grup de socis estratègics format per empreses i entitats amb projecció internacional amb l’objectiu d’aconseguir un impacte més gran de la marca turística Catalunya a l’exterior i generar recursos per a la promoció. El FC Barcelona se suma a la resta de partners que fins ara han signat acords amb l’Agència Catalana de Turisme: Vueling, el Circuit de Catalunya, La Roca Village i Iberia.

L’Agència Catalana de Turisme està treballant en possibles acords amb empreses tant del sector turístic -línies aèries, cadenes hoteleres, lloguer de cotxes...- com d’altres sectors -automoció, sector financer, moda i alimentació, entre d’altres-, que comparteixin els mateixos valors que l’Agència Catalana de Turisme: lideratge, professionalitat, innovació, dinamisme, sostenibilitat i eficiència, i vulguin associar la seva marca a la marca Catalunya.

Tornar a dalt