fcb.portal.reset.password

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de cassació interposat pel diari 'Le Monde' i el periodista Stéphane Mandard, i ha confirmat la sentència dictada per l'Audiència Provincial de Barcelona que, en essència, condemnava aquest diari i el periodista a indemnitzar el FC Barcelona per lesió de l'honor del Club.

El Tribunal s'ha basat en la prevalença del dret a l'honor sobre la llibertat d'informació en aquest cas per considerar insuficients les tasques de comprovació realitzades pel periodista i, en conseqüència, per haver incomplert el seu deure de diligència com a informador.

L'origen del plet es troba en la publicació de la notícia que va sortir al diari francès 'Le Monde' l'any 2006 segons la qual existia una vinculació entre el doctor Eufemiano Fuentes, implicat en l''operació Puerto', i el FC Barcelona, entre d'altres. Aquesta notícia va motivar que el FC Barcelona interposés una demanda contra el diari i el periodista basada en l'afectació del dret a l'honor del Club, que es va guanyar en primera instància.

El diari va recórrer en apel·lació i es va estimar parcialment el seu recurs, de tal manera que l'Audiència Provincial va revocar parcialment la sentència modificant, entre d'altres pronunciaments, el relatiu a la condemna indemnitzatòria, que es fixava en 15.000 euros.

El diari francès va interposar recurs de cassació i el FC Barcelona es va oposar amb el resultat de la desestimació del recurs per part del Tribunal Suprem, que s'ha conegut avui. A banda del pagament dels 15.000 euros,  la sentència obliga 'Le Monde' a la publicació de part de la sentència en els dos diaris de més tirada i al pagament de les costes judicials.

Tornar a dalt