fcb.portal.reset.password

Vitrina amb els 16 títols aconseguits la temporada 2010/11 / FOTO: ÀLEX CAPARRÓS - FCB

El 2011 ha estat el millor any de la història per al Museu del FC Barcelona. El balanç de les xifres és aclaparador, amb un augment del 24% pel que fa als visitants i un creixement del 59% de la facturació respecte del 2010.

Un total d'1.626.990 persones van visitar l'any passat el Camp Nou Experience, nom sota el qual s'agrupa el Tour per l'Estadi, la visita al Museu i l'espai multimèdia. Es tracta de la xifra més elevada dels 27 anys d'història del Museu del Barça, superant amb escreix l'anterior rècord, que es va assolir l'any 2007, amb 1.397.574 visitants.

Els visitants que van passar pel Camp Nou durant el 2011 situen el Museu del Barça com el tercer amb més afluència de tot l'Estat espanyol, només per darrere del Prado (2.911.767) i del Reina Sofía (2.705.529). En el cas de Catalunya, segueix liderant aquest rànquing, per davant del Museu Picasso de Barcelona i del Teatre-Museu Dalí de Figueres.

El mes de juliol, el més concorregut

Com és habitual, els mesos d'estiu són els més intensos al Museu del Barça. De fet, durant el mes de juliol del 2010 es va assolir la xifra més elevada amb 271.992 persones. I, per damunt de la resta de dies, cal destacar el 14 de juliol, amb 13.659 visitants. És el dia que més persones han visitat les instal·lacions del Club en una sola jornada.

Aquestes xifres espectaculars segueixen la tendència a l'alça que ja va experimentar el Museu President Núñez l'any passat, quan les visites ja van créixer gairebé un 20%. Precisament el 2010 va ser un any de completa modernització i transformació de les instal·lacions, amb la posada en marxa del Camp Nou Experience, un nou recorregut per l'interior de l'Estadi que permet conèixer, viure i emocionar-se amb el Barça, els seus jugadors i les fites històriques.

Les millores d'aquesta temporada

El procés de millora del Museu ha continuat durant aquest 2011. En destaca la creació d'un espai expositiu per encabir, en una vitrina específica, els 16 títols aconseguits durant la temporada 2010/11 tant pel primer equip de futbol com per les seccions professionals. A més, també s'ha dotat de protagonisme la Fundació, amb una exposició a la primera planta. Una projecció audiovisual sobre 37 cubs és el principal atractiu d'aquesta zona que recull els valors que la Fundació aplica en les seves aliances, programes i campanyes a Catalunya i arreu del món.

Entre les novetats d'aquest 2011 també s'ha d'incloure l'espai dedicat als jugadors del Barça que han guanyat la Pilota d'Or, amb una presència privilegiada de Leo Messi. A més, s'han actualitzat diversos continguts audiovisuals i multimèdia, en què destaca el vídeo dedicat als èxits esportius de l'etapa de Guardiola com a entrenador.

Gratuït per als socis

L'entrada per al Camp Nou Experience, que inclou l'entrada al Museu, la visita al Camp Nou i l'Espai Multimèdia, és gratuïta per als socis del FC Barcelona. Per al públic en general, el preu és de 22 euros, que es redueix fins als 16,50 euros per als penyistes, estudiants, jubilats, famílies nombroses i públic infantil (6-13 anys). Els menors de 5 anys tenen l'accés gratuït.

Tornar a dalt