$theme.include($body_top_include)
fcb.portal.reset.password

Sandro Rosell i Dídac Lee presenten l'estratègia digital del FC Barcelona / FOTO: ÀLEX CAPARRÓS - FCB

El Barça ha presentat aquest dijous la seva nova estratègia digital, una aposta ferma per les noves tecnologies. Com ha indicat Sandro Rosell, l'objectiu del Club és aconseguir globalitat mentre estem orgullosos de l'Entitat. El FC Barcelona ha fet palesa aquest dijous la seva aposta per les noves tecnologies.

Amb l'objectiu d'apropar els socis i simpatitzants d'arreu del món, allà on siguin, al Club, s'ha presentat la que a partir d'ara serà la nova estratègia digital en un acte que ha comptat amb la presència del president Sandro Rosell i del directiu de l'Àrea Tecnològica, Dídac Lee. El president blaugrana ha apuntat que aquesta estratègia "serà una eina fonamental perquè el Club continuï creixent". "Volem parlar amb tots els culers, obrir nous mercats", ha afegit.

La plataforma web, la punta de l'iceberg

Aquesta presentació ha coincidit amb la posada en línia del nou lloc web oficial del FC Barcelona. En aquest sentit, Dídac Lee ha ressaltat que "el que es pot veure 'online' és només la primera pedra del projecte digital del Club, la punta de l'iceberg del que hi haurà". A la vegada, ha matisat que aquest projecte "és evolutiu", és a dir, "que cada mes anirà canviant".

El directiu de l'Àrea Tecnològica ha explicat molt clarament quina és la missió d'aquesta estratègia digital: "Generar audiència, fidelitzar-la i monetitzar-la". Per fer-ho, cal tenir en compte tres vies.

Audiència global

La primera és la clara aposta per les xarxes socials. En aquest sentit, Lee ha explicat que el Barça té el liderat tant a Facebook, com a Twitter i Youtube. "Anem a buscar la nostra audiència on estigui", ha comentat. La segona via és, a nivell de plataforma, el lloc web del FC Barcelona, que aquest dijous presenta la seva nova versió. "Apostem per un nou web. Cal destacar que actualment ens apropem als 100 milions de visitants per temporada, i que és el més visitat de la Lliga de Futbol Professional", explica Lee. Entre els seus continguts, el directiu ressalta la novetat de les "estadístiques a temps real i la integració a les xarxes socials", i anuncia que "estem digitalitzant l'arxiu històric del Club". És important apuntar també a la creació de l'OAB 'online', que permetrà "fer qualsevol gestió amb el Club."

Estratègia mòbil

Segons Dídac Lee, "la millor manera d'arribar a tots els simpatitzants del món és mitjançant les Mobile Apps", ja que aquestes et permeten "estar present a nivell 'online' les 24 hores a qualsevol país del món". El Barça, doncs, aposta per elles com a tercera via, i té la intenció de "crear 20 aplicacions noves cada any". En aquesta línia, i després de posar com a exemple que "el 33% dels socis del Barça tenen 'smartphone'", el directiu ha anunciat que des del Club "s'està treballant per tenir un Camp Nou amb cobertura". I ha afegit: "Ara és un problema que té qualsevol estadi del món. Hem fet un acord amb Telefónica I+D per saber quina serà la tecnologia que pot resoldre aquest tema".

Per finalitzar el seu discurs, Dídac Lee ha volgut referir-se a una frase d'Alan Kay: "La millor manera de preveure el futur és inventar-lo". "Tot el que estem fent a nivell digital és nou, és pioner, i per tant no tenim referències. La millor manera de preveure el futur és inventar-lo, i això és el que intentarem fer", ha conclòs.



El Club vol doblar el volum de negoci generat a Internet en dos anys

Després de deixar molt clar que "fer previsions d'un negoci nou és poc prudent", i d'apuntar que actualment "el volum de negoci que generem a Internet és de 12 milions d'euros", Dídac Lee ha explicat que la previsió del Club és "doblar aquesta xifra en els pròxims dos anys".

Tornar a dalt