fcb.portal.reset.password

Tencent es compromet a desenvolupar un nou lloc web del FC Barcelona en xinès / FOTO: FCB

El Barça consolida el seu lideratge a la xarxa entrant en el mercat xinès de la mà de l'empresa Tencent, principal proveïdor de serveis d'Internet a la Xina. El FC Barcelona i l'empresa xinesa han tancat un acord de cooperació per desenvolupar la marca Barça al país asiàtic, fet que permetrà arribar a una audiència massiva però també generar ingressos. Dídac Lee, directiu responsable de Noves Tecnologies, s'ha mostrat "molt satisfet" de l'acord amb Tencent, que ha signat conjuntament amb el director general, Antoni Rossich: "És una empresa líder a la Xina en el seu àmbit i encaixa perfectament en l'estratègia que volem dur a terme". "A nivell personal estic doblement content, tenint en compte la meva àrea de competència i el meu origen", ha apuntat Lee.

Fruit de l'acord entre ambdues parts, Tencent es compromet a desenvolupar un nou lloc web del FC Barcelona en xinès i a comercialitzar al seu territori aplicacions i jocs mòbils amb la marca Barça, sempre amb el vistiplau necessari del Club, que validarà tots els continguts que es generin.

Aquest acord també obre la porta a la presència del FC Barcelona a les xarxes socials xineses. Cal tenir present que Tencent disposa de diverses xarxes socials, amb xifres d'usuaris milionàries. És el cas, per exemple, de QQ, que, amb 900 milions d'usuaris, és la xarxa més gran de missatgeria instantània del país; Qzone, amb 500 milions, o Pengyou, amb 130 milions d'usuaris. A curt termini, aquest acord serà ben visible a partir d'aquest dimarts: el FC Barcelona obrirà un compte verificat a Tencent Weibo, conegut popularment com el Twitter xinès i que compta amb 300 milions d'usuaris registrats.

Dídac Lee es mostra convençut que la xarxa és la plataforma ideal perquè el Barça expandeixi tot el seu potencial arreu del món: "Crec que la via 'online' és la millor manera amb què el FC Barcelona pot arribar als seus fans a nivell global, i especialment la Xina, on som el club preferit dels xinesos".

Tencent (www.tencent.com), a part de proveir serveis tecnològics, també té serveis 'online' de valor afegit com ara portals web, xarxes socials (líders a la Xina), jocs 'online', aplicacions mòbils, comerç electrònic i publicitat a la xarxa. Dídac Lee també ha explicat que és la primera vegada que Tencent signa "un acord així a nivell mundial". "Els seus directius ens han manifestat la seva satisfacció, no només perquè som un gran club, sinó també perquè compartim molts valors", ha apuntat.

Viatge profitós a la Xina

El FC Barcelona ha tancat l'acord amb Tencent en el marc del viatge institucional i comercial que, des de divendres, està portant a terme a Pequín i Xangai. Membres de la Junta Directiva del Club, encapçalats pel president Sandro Rosell, han participat en actes socials, com la gala solidària de China Foundation for Disabled Persons, però també han estat a la Universitat de Pequín i han mantingut trobades amb els responsables de les dues principals ciutats del país.

Lideratge del Barça en noves tecnologies

Amb aquest acord a la Xina, el FC Barcelona consolidarà encara més la seva posició capdavantera en noves tecnologies. El Barça és líder a les xarxes socials: gairebé 23 milions de fans a Facebook i 4,5 milions de 'followers' a Twitter (en els comptes en català, castellà i anglès). En aquestes dues xarxes socials els percentatges de creixement estan per sobre dels creixements propis de Twitter i Facebook, mentre que a Youtube, el FC Barcelona és el principal canal esportiu de l'Estat espanyol.

El Barça ha establert una forta estratègia digital, presentada fa unes setmanes coincidint amb l'estrena de la nova plataforma web www.fcbarcelona.cat, que és la més visitada de la LFP, amb més de 100 milions de visites a l'any. Cal subratllar la potenciació dels actius digitals, no només al web, sinó a través d'altres plataformes com les aplicacions mòbils per millorar el servei a socis i simpatitzants blaugrana.

L'acord amb Tencent se suma a d'altres que ja té amb empreses tecnològiques com el que es va signar fa uns mesos amb Telefónica I+D per millorar l'experiència dels espectadors al Camp Nou o el signat a principis de novembre amb Google en el llançament mundial dels perfils professionals de la xarxa social Google+, juntament, entre d'altres, amb l'Unicef.

Tornar a dalt