Com cordar-se els patins

Els patins han de ser del mateix número que el peu que es calça.
Les botes han d’estar ben cordades.

Consells per patinar

El primer que has de fer per patinar és acostumar-te a portar els patins, caminant ajudant-te lleugerament a la barana. Procura fer passos curts.

Consells pràctics

Per patinar flexiona els genolls i manté el cos recte.
Els braços una mica oberts i a l’alçada dels malucs.
Procura començar a poc a poc deixant lliscar els patins un darrera de l’altre.

Les caigudes

És obligatori l’ús de guants per tothom i de casc per a menors de 12 anys (recomanable l’ús de casc per la resta).
No intentis aixecar-te assegut, empenyent amb les mans, ja que és gairebé impossible. El que has de fer és: posa’t de genolls. Aixeca un dels genolls i recolza el patí en el gel. Posa les dues mans al genoll que has aixecat i repenja-t’hi per fer la força per acabar d’incorporar-te.

Esport complet

Es treballen tots els músculs del cos. Patinar, a més d’embellir les cames, enforteix el sistema cardiovascular i és un desestressant natural. Els músculs de les cames i glutis són els més treballats però també els dels braços i part superior del cos s’utilitzen molt durant l’entrenament. Patinant desenvolupem tant la psicomotricitat com la concentració, és a dir, és bo per a tot.
L’avantatge fonamental és que pot patinar tothom per oci, ja que el grau d’esforç el marca el propi patinador en funció del seu estat físic i nivell, tal com es demostra a l’escola de patinatge del FCB, en què hi ha gent de totes les edats i nivells (a partir dels 4 anys fins a adults).