El BIHUB se sotmet a una auditoria creativa inspirada per Ferran Adrià

El BIHUB se sotmet a una auditoria creativa inspirada per Ferran Adrià

En el marc d’un repte proposat per ESADE i elBullifoundation, estudiants d’arreu del món han analitzat l’estratègia d’innovació del BiHUB per aportar noves idees i iniciatives

Actuar com una consultora i compartir big data; construir una disciplina en innovació i anàlisi;  posar informació disponible en canals audiovisuals com Netflix; legitimar el hub internament i externament i sistematitzar el procés d'innovació. Aquestes han estat algunes de les propostes que els participants de la quarta edició del Creativity for Business Innovation Challenge (C4Bi) han realitzat al Barça Innovation Hub, el centre del coneixement i la innovació esportiva del FC Barcelona.

El Creativity for Business Innovation Challenge (C4Bi) és una competició entre estudiants que posa en valor l'auditoria del procés creatiu, una eina utilitzada pel xef Ferran Adrià per avaluar els processos d'innovació en el restaurant elBulli. En aquesta edició, la competició s'ha tornat a internacionalitzar i hi han participat, a més dels alumnes d'ESADE, estudiants de Copenhagen Business School (Dinamarca), d'Aalto University (Finlàndia), del MIT Sloan School of Management (EUA) i Oxford Saïd Business School (UK), que, concretament, han aplicat l'auditoria creativa a l'estratègia d'innovació del Barcelona Innovation Hub.

En aquesta edició, per part d'ESADE s'han presentat alumnes del Master of Business Administration (MBA), dels Masters of Science (MSc), del Grau en Direcció d'Empreses (Bachelor of Business Admnistration - BBA) i del Doble Grau (Business + Law). En concret, a la primera fase del Challenge, s'han presentat 68 equips, el que representa un total de 204 estudiants, de 41 nacionalitats diferents.

L'objectiu d'aquesta col·laboració pionera entre elBullifoundation i ESADE és transferir aquesta tècnica d'auditoria, desenvolupada a elBulli, als processos de creativitat i innovació en empreses i institucions.

‘Hackató’ per completar l'auditoria

La fase final del C4Bi s'ha desenvolupat en format de hackató, en què, durant tres dies, els estudiants finalistes han visitat elBulliLab, on el prestigiós xef Ferran Adrià ha impartit una classe magistral i presentat la metodologia Sapiens. A més, els equips han acudit a les instal·lacions del FC Barcelona, on els responsables del Barça Innovation Hub han compartit les seves estratègies i programes d'innovació. Finalment, els equips d'estudiants han tingut dotze hores per completar l'auditoria del procés creatiu del Barça Innovation Hub i preparar les seves conclusions i iniciatives, que s'han presentat davant un jurat internacional integrat pel xef Ferran Adrià, d’elBullifoundation; Albert Mundet, responsable de coneixement del Barça Innovation Hub, i Josep Franch, degà d'ESADE Business School.

"Estem molt contents de poder participar en aquest projecte d'auditoria creativa, juntament amb ESADE i elBullifoundation. Tothom vol innovar, però el diferencial és tenir una metodologia d'implementació que permeti generar valor a les organitzacions, en aquest cas esportives. La nostra visió es basa a compartir el coneixement per construir un ecosistema que no només ajudi el Club, sinó tota la indústria esportiva. Creiem que hi ha molts punts en comú amb el que Ferran Adrià està desenvolupant en aquesta nova etapa al món de la gastronomia a través de elBullifoundation i la divulgació. Estem molt agraïts per totes les idees que han aportat els estudiants en aquesta auditoria i considerem molt valuós el seu treball", ha afirmat Albert Mundet.

Per la seva banda, Ferran Adrià assenyala que "l'auditoria creativa és una eina per obtenir la millor eficiència en la innovació i, sobretot, que aquesta eficiència duri molt temps". A més, com ha explicat en diverses ocasions, "el concepte d'auditoria creativa és una novetat en el món empresarial i de la gestió". En aquest sentit, un grup de professors d'ESADE Business School i un equip d’elBullifoundation van treballar en l'aplicació de l'auditoria creativa a l'àmbit de l'empresa i han desenvolupat una nova eina que serveix per auditar el procés creatiu de les empreses que volen innovar.

Antecedents i reconeixement

El C4BI forma part del model educatiu d'ESADE, Student First, centrat en l'aprenentatge basat en l'experiència i el contacte directe amb la realitat de les empreses i constitueix una oportunitat única per als estudiants interessats en els processos d'innovació, el desenvolupament de les capacitats creatives i l'emprenedoria d'experimentar amb una nova metodologia desenvolupada.

En la primera edició del C4Bi, els participants van completar una auditoria del procés creatiu del projecte "W + W" del Grup Roca, i per a això van recórrer a fonts de dades secundàries i a opinions d'experts. En la segona edició, els estudiants van aplicar l'auditoria del prestigiós xef a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona; concretament, al Centre de Simulació avançada Darwin, un centre pioner en la utilització de la simulació com a eina docent. L'any passat, es va analitzar la companyia HP, específicament la tecnologia d'impressió de gran format HP Latex, que està reinventant el sector del disseny i la decoració d'interiors.

Cal destacar també que el Creativity for Business Innovation Challenge va ser reconegut per l'AACSB, la xarxa de formació global més extensa del món, com una de les millors innovacions ("Innovations that Inspire" Award) que il·lustren el treball essencial que duen a terme les escoles de negocis per millorar les seves comunitats i la societat en general. A més, la implementació del C4Bi ha estat distingida amb l’Educational Innovation Award, que reconeix la qualitat docent i la innovació en l'àmbit de l'educació dins de la comunitat d'ESADE.

 

Força Barça
Força Barça
Tanca l'article