Presentada la primera competició mundial de startups de turisme esportiu

Presentada la primera competició mundial de startups de turisme esportiu

La iniciativa conjunta del BIHUB i l'Organització Mundial del Turisme està dissenyada per identificar projectes innovadors amb potencial per transformar el segment del turisme esportiu en un futur pròxim

En el marc del l’Sports Technology Symposium, que se celebra avui i demà a l’Auditori 1899, el Barça Innovation Hub (BIHUB) i l'Organització Mundial del Turisme (OMT) ​​han presentat la primera edició de l’UNWTO Sports Tourism Startup Competition (Competició Mundial de Startups de Turisme Esportiu de l'OMT). La iniciativa està dissenyada per identificar projectes innovadors amb potencial per transformar el segment del turisme esportiu en un futur pròxim.

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, el vicepresident segon i responsable de l'Àrea Esportiva, Jordi Mestre, la directiva i responsable del Barça Innovation Hub, Marta Plana, i Javier Sobrino, director d’Estratègia i Innovació del Club han mantingut una trobada amb el secretari general de l’OMT, Zurab Pololikashvili, en què s’ha tractat sobre aquesta col·laboració conjunta entre ambdues institucions per organitzar aquest concurs de projectes en l’àmbit de la tecnologia, l’esport i el turisme.

L'augment de la demanda turística i la influència de l'esport en la popularitat de les destinacions han convertit el turisme esportiu en un dels segments amb més potencial per a la creació d'oportunitats en nom del desenvolupament socioeconòmic, fet que ha suscitat un interès més gran per part de les instàncies governamentals. La primera Competició Mundial de Startups de Turisme Esportiu ​​busca empreses emergents amb idees trencadores centrades en la resolució responsable de necessitats reals i la manca de coneixements del sector creixent del turisme esportiu.

Un grup d'experts internacionals i entitats implicades en l'esport i el turisme, procedents dels sectors públic i privat, l'àmbit acadèmic i la societat civil, preseleccionaran cinc empreses emergents. Després els finalistes acudiran al Mobile World Congress de Barcelona –que tindrà lloc del 25 al 28 de febrer del 2019– per presentar les seves idees davant d’experts en esport, representants governamentals, empreses líders del turisme i inversors internacionals.

L'empresa guanyadora tindrà l'oportunitat de potenciar la seva presència mitjançant el disseny d'un projecte pilot amb el FC Barcelona i la seva posada en marxa amb l'ajuda de la xarxa del Club. També gaudirà d'un programa de mentoring personalitzat i de la possibilitat de col·laborar amb el Barça Innovation Hub.

Els projectes preseleccionats s'han d'ajustar als objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides i presentar noves maneres d'utilitzar les tecnologies digitals. Altres criteris de selecció inclouen que les solucions s'articulin a l’entorn de l'esport com a producte turístic inclusiu i que tinguin en compte el mercat i l'experiència de l'usuari en totes les etapes del viatge.

Aquesta competició entre empreses emergents és la tercera que l'OMT ha ajudat a crear només el 2018. La 1a Competició Mundial de Startups de Turisme Gastronòmic començar a l'octubre, en col·laboració amb el Basque Culinary Center, mentre que la 1a Competició de Startups de Turisme de l'OMT en col·laboració amb Globalia es va presentar al juny passat.

Sobre l'OMT

L'Organització Mundial del Turisme (OMT), organisme especialitzat de les Nacions Unides, és una organització internacional amb un paper central i decisiu en la promoció i el desenvolupament d'un turisme responsable, sostenible i accessible per a tothom. Constitueix un fòrum mundial per qüestions de política turística i una font útil de coneixements en matèria de turisme.

Sobre Barça Innovation Hub

El Barça Innovation Hub té com a objectiu contribuir a transformar el món a través de l'excel·lència esportiva mitjançant el coneixement i la innovació, promovent la col·laboració amb marques de prestigi, universitats, centres de recerca, startups, emprenedors, estudiants, esportistes, inversors i visionaris de tot el món. Posem en valor el coneixement acumulat del FC Barcelona durant dècades en temes de salut, nutrició, activitat esportiva d'alt rendiment, patrocini, entorn digital, tots aquells aspectes relacionats amb l'esport i el seu impacte social.

DECLARACIONS DE ZURAB POLOLIKASHVILI, DIRECTOR GENERAL DE L’OMT

“Ens complau associar-nos amb el FC Barcelona per aprofitar el potencial del turisme esportiu amb vista a estimular la creativitat, la innovació i el creixement sostenible. Aquesta competició permet que les empreses emergents amb idees trencadores proposin noves perspectives susceptibles d'influir de manera positiva i transversal en els sectors turístic i esportiu, de manera que contribueixin als objectius de desenvolupament sostenible”.

DECLARACIONS DE MARTA PLANA, DIRECTIVA RESPONSABLE DEL BIHUB:

“Estem molt satisfets de treballar conjuntament amb l’OMT a través del Barça Innovation Hub per desenvolupar el turisme relacionat amb la indústria de l’esport, un segment en constant creixement, i detectar empreses que puguin posar el seu talent per aquest objectiu. Vivim a Barcelona, una ciutat lligada al disseny i a la innovació, i un pol d’atracció turística. Des del BIHUB volem convertir Barcelona en el Silicon Valley de la indústria de l’esport, i aprofitar també la nostra experiència com a atractiu turístic, amb un Museu que és el més visitat de Catalunya i amb més de 4 milions de persones que visiten les nostres instal·lacions cada any”.

Força Barça
Força Barça
Tanca l'article