Bartomeu:

Bartomeu: "El Barça lidera un mercat cada dia més competitiu en què ja no n'hi ha prou a ser un gran club, també s'ha de ser una gran marca"

El president del FC Barcelona ha participat en un diàleg sobre 'Futbol i economia' amb el professor Josep Maria Gay de Liébana al Col·legi d'Economistes de Catalunya

L’Auditori del Col·legi d’Economistes de Catalunya (CEC) ha acollit aquest dilluns el diàleg ‘Futbol i economia’ entre el president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, i l’economista i president de la Comissió d’Economia i Finances de l’Esport d’aquest organisme, Josep Maria Gay de Liébana. La trobada ha estat presidida pel degà del CEC, Joan B. Casas, i ha comptat amb la presència de col·legiats, estudiants i representants dels mitjans de comunicació.

Bartomeu ha donat la seva visió de l’actual situació que travessa el futbol en el context econòmic mundial, des de la seva perspectiva de president del FC Barcelona, un club que presenta una idiosincràsia molt particular respecte a la majoria dels clubs amb els quals competeix.

Gay de Liébana, per la seva part, ha plantejat a Bartomeu qüestions com ara els ingressos comercials, si el futbol espanyol està iniciant o no una època de menys desigualtats entre clubs pel repartiment dels drets de televisió, per com gestionar una entitat com el Barça, per la construcció d’una hipotètica Lliga europea i pel futur del futbol.

Declaracions del president Josep Maria Bartomeu:

“Estar a l'elit del futbol vol dir ser molt competitiu i avui en dia no hi ha prou amb ser un gran club, també s’ha de ser una gran marca. Som una gran marca admirada, estimada i global”.

“Però tenim molt clar que les nostres arrels són catalanes. Som un club català i catalanista. Hem de mantenir les nostres arrels i la nostra identitat”.

“El mercat futbolístic ha canviat d’una manera substancial en els darrers anys. Alguns dels més importants clubs de futbol mundial pertanyen a capitals forans d’altres continents, a fons d’inversió o a magnats, i moltes vegades es prenen decisions de risc que posen en qüestió la viabilitat dels clubs, com les masses salarials molt perilloses, que moltes vegades se sostenen per decisions personals dels seus propietaris”.

“Per això és tot un repte defensar el nostre model, el d’un club que tenim referèndums, eleccions i que votem. Un club propietat dels seus socis, amb una capacitat inversora inferior a la de molts altres clubs Aquest caràcter democràtic és el que fa gran el Club. Entre els grans clubs del món, alguns funcionen amb aquest model i precisament el Barça és el que lidera el sector del futbol, tant en termes esportius com també econòmics”.

“Els nostres rivals cada dia són més competitius i més forts. El Barça té un model de govern amb 150.000 socis que són els propietaris, i ens mantindrem prou be fent els deures que hem de fer. Som un referent. Molts clubs ens miren i nosaltres volem ser més que un gran club de futbol. Per això tenim un Pla Estratègic en el que incloem aspectes molt novedosos. Si no treballem pel futur, aquests clubs ens agafaran. Hem de gestionar els nostres actius de manera molt curosa, responsable i amb unes limitacions pressupostàries. Si no ho fem així, podem entrar en una crisis financera com la de l’any 57 quan es va construir el Camp Nou”.

“L’Espai Barça és molt important, fonamental. Si no el fem, ens quedarem enrere respecte altres clubs. Necessitem competir en igualtat de condicions i en els ingressos per explotació de l’Estadi som dels darrers clubs. Els preus del nostres abonaments estan en la posició 30, però això és la política que tenim i és el que volem, que els nostres socis puguin gaudir dels futbol a preus assequibles. Per això l’Espai Barça és tant important. És una inversió molt gran, però ens reportarà molts ingressos. Vam calcular, uns 45 milions per temporada, però abans de començar, les expectatives són millors de les que vam preveure”.

“El Barça te un estil de joc que fa que siguem el Club que més jugadors i entrenadors aporta a les cinc grans lligues europees. Això vol dir que s’estan fent be les coses”.

Declaracions de Josep Maria Gay de Liébana

“El Barça és un club local que a la vegada és una marca global”.

“El Barça és número 1 en ingressos comercials”

“La temporada 2014-2015 la Premier League anglesa va tenir unes despeses de personal de 2.500 milions d’euros davant dels 1.200 milions d’euros de la lliga espanyola. La Premier League té un gran atractiu per als jugadors a nivell salarial i fiscal”.

“L’Espai Barça es tracta d’un projecte important que serà un gran actiu per al club i que revifarà l’entorn del Camp Nou”. 
Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut