Local

Bartomeu explica a Harvard el Barça global

El president blaugrana participa via videoconferència en una classe de la Harvard Business School per explicar el model de club i els objectius estratègics, centrats en l’àmbit internacional

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, va participar ahir dimarts a través d’una videoconferència des del Camp Nou en una classe del MBA de la Harvard Business School, la prestigiosa escola de negocis nord-americana, en què va presentar el Club com a cas d’èxit de combinació de dimensió global i arrelament local. Bartomeu, que ja va participar l’any passat en aquesta mateixa classe, també des de l’Estadi, va centrar la seva intervenció a explicar les claus del creixement del Club per als propers anys, centrats prioritàriament en el mercat internacional.

El cas del Barça s’ha tornat a presentar als alumnes com a part del temari d’Indústries Creatives, un curs que imparteix la professora Anita Elberse, experta en indústries de l’esport i de l’entreteniment. Els alumnes inscrits en aquesta assignatura van seguir atentament les explicacions de la professora Elberse des de la classe, així com les intervencions del president Bartomeu, des de la Llotja de l’Estadi.

Bartomeu va intervenir, amb un interval d’una hora i mitja aproximadament, en les dues classes en què està dividit el curs. El president va centrar la seva intervenció a detallar els objectius i reptes que té el Club per als propers anys. “Aspirem a convertir-nos en la institució esportiva més admirada, estimada i global”, va explicar Bartomeu, que va afegir que, per aconseguir-ho, s’han de complir una sèrie d’objectius que es troben definits en el pla estratègic i que es resumeixen en els punts següents: Excel·lència Esportiva, Impacte i Compromís Social, Espai Barça, Reconeixement Global i Sostenibilitat Financera. Bartomeu va recordar que el repte és arribar fins als mil milions de facturació l’any 2021, uns ingressos que, segons el president del FC Barcelona, “han de venir del mercat internacional”.

Alguns d’aquests objectius –excel·lència esportiva, expansió del nom del Barça pel món i generació de beneficis- formen part també de les conclusions de l’estudi que han treballat com a cas pràctic els estudiants de Harvard. A banda d’assumir aquests reptes, el treball de l’escola de negocis conclou que la clau de l’èxit del FC Barcelona ha estat saber combinar la seva vocació internacional i alhora mantenir unes profundes arrels locals, identificant-se amb el territori, Catalunya. Bartomeu ho va definir en una sola frase: “El futur és global, però en un club com el nostre també hem d’ocupar-nos de l’àmbit local”. En aquest sentit, el president del FC Barcelona va defensar el model de club –“els socis són els propietaris”- i va afegir que aquesta és una estructura que no ha de canviar perquè “és el que ens fa singulars, ja que permet que els propietaris prenguin les decisions, no només amb el cap, sinó també amb el cor”.

La importància del mercat americà

Bartomeu es va referir també a la importància del mercat nord-americà i al creixement que experimenta la indústria del futbol en aquest país, raó per la qual el Club ha obert recentment una seu permanent a Nova York. “Amb aquesta oficina, a més de buscar oportunitats de negoci, volem estar més a prop dels nostres aficionats, i volem fer-ho a través de les FCBEscoles, i dels projectes de la Fundació”. El president del Barça va afegir que entre els plans de futur està també crear un equip de futbol femení i un altre de futbol sala que participi en les lligues d’aquest país.

En un col·loqui posterior, Bartomeu va respondre a les preguntes dels estudiants, que es van mostrat força interessats per diversos aspectes del Club com la gestió i el futur de la Masia. El president del FC Barcelona va recordar que aquest és precisament un dels pilars bàsics del Club i que la aposta pel futbol formatiu no tan sols continuarà, sinó que s’incrementarà amb la posada en marxa de La Masia 360º, un projecte de formació integral intern dels esportistes i entrenadors/educadors del FC Barcelona.

La Harvard Business School està considerada una de les escoles de negoci més importants del món i és un dels centres docents insígnia de la prestigiosa Universitat de Harvard. Al llarg dels seus quasi quatre segles d’història aquest centre ha educat molts dels dirigents, empresaris i pensadors més influents del món.

Intensa relació amb Harvard

Des de la temporada passada, la relació del FC Barcelona i la Universitat de Harvard és especialment intensa. La prestigiosa universitat american va fer del Barça un cas d'estudi d'èxit internacional, i està previst que els llaços s'intensifiquin a través de les activitats de l'FCB Universitas.

Més notícies aquí