Per vuitè any consecutiu es mantenen els preus de l’abonament i continuen sent els més econòmics dels grans clubs europeus

Per vuitè any consecutiu es mantenen els preus de l’abonament i continuen sent els més econòmics dels grans clubs europeus

Durant la temporada 2016/17 el Club ha incrementat l’atenció personalitzada als socis amb prop de 400.000 interaccions

Per vuitè any consecutiu el FC Barcelona només aplicarà l’IPC en el preu de l’abonament per a la propera temporada, i es mantenen com els més econòmics entre tots els grans clubs europeus, segons ha confirmat avui el vicepresident primer del Club, Jordi Cardoner, en la roda de premsa d’actualització dels projectes de l’Àrea Social i de la Fundació del FC Barcelona. L’espai social del Club inclou les àrees de Socis, Penyes i Fundació FC Barcelona, i avui s’han anunciat les principals novetats de millora al servei del soci en aquests àmbits.

Entre les principals novetats cal destacar:

  • Accés al Camp Nou amb un abonament digital, que es farà a través d’una nova APP
  • Alta de soci gratuïta per a nens i nenes menors de 5 anys
  • Gratuïtat en el canvi de nom de l’abonament entre familiars de primer o segon grau
  • Descompte d’un 10% en la restauració de l’Estadi els dies de partit
  • Prioritat per a les famílies en el reagrupament d’abonaments a l’Estadi
  • Ratificació on-line per als socis que faci més de 3 anys que estan inscrits a la llista d’espera
  • Obertura de l’OAB a les oficines de Nova York i Hong Kong

Amb totes aquestes novetats l’Entitat continua treballant per incrementar les polítiques i beneficis socials del Club, especialment a través de millores constants en el servei i l’atenció. Tenint molt en compte l’especificitat dels diferents col·lectius de socis, per fer del FC Barcelona un club cada dia més proper i accessible.

Radiografia social

La temporada 2016/17 es va tancar amb 143.855 socis. La presència de dones entre els socis del Club augmenta lleugerament i se situa en un 26,47%. Un 19% dels socis són menors de 15 anys i un 92% dels socis viuen a Catalunya, amb un 4% a la resta de l’estat espanyol i un altre 4% a la resta del món.

Atenció al soci

L’atenció al soci pels canals ordinaris tendeix a disminuir i s’incrementa el tràfic en els canals on-line. Durant la temporada, des de l’Oficina d’Atenció al Barcelonista (OAB) s’han realitzat 40.202 tràmits presencials, s’han atès 140.385 trucades i s’han contestat 89.018 correus electrònics.

Abonaments

Els abonaments de l’Estadi són els més econòmics entre els equips de l’elit del futbol europeu. D’acord amb el compromís de la Junta Directiva, des del 2010 únicament s’incrementen amb l’IPC. El FC Barcelona ofereix l’abonament de temporada més econòmic per partit, tant en la franja de preus mínims com en la de màxims.

Actes i reconeixements

En el marc dels esdeveniments i reconeixements a socis, s’han organitzat 23 actes de lliuraments d’insígnies als socis de més de 75, 50 i 25 anys de fidelitat blaugrana, amb una assistència superior als 13.000 socis entre les persones homenatjades i els seus acompanyants. També cal destacar la participació a les dues assemblees de socis compromisaris, amb un total de 1.267 socis, la celebració del Senat, que van aplegar 228 socis i els 1.200 assistents a les tres jornades del Fòrum Samitier Wembley25.

‘Fem Família’

En el marc del programa Fem Família, durant la temporada es van lliurar 5.368 Passaports Infantils, de nens i nenes de fins a 6 anys, als que cal afegir els 6.423 més que es van beneficiar de l’ampliació del marge d’edat de la gratuïtat fins als 14 anys. Un total de 543 famílies es van beneficiar de l’exempció de la quota de soci per al tercer fill, i 107 més de la gratuïtat del carnet de soci per a persones amb diversitat funcional psíquica. Finalment, 1.530 socis d’entre 4 i 12 anys es van fer la fotografia amb el primer equip de futbol al Camp Nou, un altre dels actius del programa Fem Família.

Servei ‘T’Acompanyem’

El programa T’Acompanyem, d’ajuda, assistència i transport a l’Estadi per a persones que per diferents motius de salut no ho poden fer pels seus propis mitjans, va comptabilitzar un total de 1.215 serveis, amb 186 serveis de transport adaptat. En els primers 5 anys del projecte, els voluntaris han fet 6.500 serveis al camp i 1.084 serveis de transport adaptat. Aquest servei és fruit de la important aliança del Club amb la Creu Roja, que des de l’any 2012 permet desplegar aquesta ajuda especial a l’Estadi, i que s’ha convertit en una referència a tot Europa per la seva singularitat i gran benefici social.

6a Diada del Soci Solidari

La 6a Diada del Soci Solidari, celebrada com ja és habitual en la primera ronda de la Copa, (FC Barcelona-Hèrcules) va registrar una assistència de 62.025 assistents, amb entrades distribuïdes des de la Fundació, l’Àrea de Penyes i de Socis entre 1.600 entitats de caràcter social. Des de la seva posada en marxa, han gaudit d’aquesta experiència 336.027 beneficiaris d’entitats d’infantesa, hospitals, centres de persones grans, de discapacitats, etc.

FCBDesplaçaments

El servei que ofereix FCBDesplaçaments a través del departament de viatges de l’Àrea Social s’ha consolidat al llarg de la temporada, i ha estat valorat de manera molt positiva a l’Observatori Blaugrana, amb un 3,1 sobre 4, i amb una qualificació de “molt satisfet” entre aquells que l’han fet servir. Durant la temporada 2016/17, 4.700 socis es van desplaçar a través d’aquest servei del Club a animar l’equip en els seus desplaçaments, en què destaca la final de Copa del Rei, atès que 2.000 persones es van desplaçar amb els trens o autocars habilitats per FCBDesplaçaments. També aquesta temporada s’ha posat en funcionament un nou espai web de reserves i un sistema d’atenció telefònica amb accés directe a aquest departament.

Espai d’Animació

El Club valora molt positivament el primer any de funcionament del  projecte de l’Espai d’Animació, creat pel FC Barcelona i gestionat conjuntament amb els Mossos d’Esquadra, amb el suport del Departament d’Interior de la Generalitat. Un espai en què és fonamental la col·laboració amb els grups d’animació que en formen part: Almogàvers, Creu de Sant Jordi, Supporters Barça, Supporters Puyol i Nostra Ensenya, que participen activament en la seva cogestió amb el Club i que ha estat una de les raons del seu positiu funcionament.

Espai Jove

L’Espai Jove és una comissió de treball destinada a apropar i implicar més el col·lectiu de socis joves entre 18 i 30 anys a l’activitat del Club. Entre les accions efectuades la temporada passada  destaquen el programa de Voluntariat, efectuat juntament amb la Fundació, que ha donat l’oportunitat als socis més joves d’involucrar-se en el projecte FutbolNet; la Match Party, un esdeveniment que va tenir lloc a la zona de tribuna del Camp Nou, i va reunir 500 joves que van poder gaudir d’activitats lúdiques, participar en diferents sortejos i veure el Reial Madrid-Barça de Lliga amb una gran pantalla a la graderia de Tribuna; i l’estudi sobre l’App Joves, per fer una secció específica de joves que es vol consolidar la propera temporada. També hi ha el propòsit de crear un carnet identifictiu del col·lectiu, posar en marxa un nou programa de Voluntariat i repetir l’experiència de la Match Party.

Penyes al món

Al 30 de juny passat, el moviment penyístic del Barça tenia registrades un total de 1.246 penyes i 152.593 penyistes, amb 447 penyes a Catalunya, 692 a la resta de l’Estat i 107 a la resta del món.

De cara a la propera temporada, s’incidirà en el projecte Socis fem penya, encaminat a obrir les penyes a tots els socis, es treballarà en el disseny i la imatge dels locals de les penyes i es potenciarà la formació i la pràctica esportiva entre aquestes.

Pel que fa a l’organització, la temporada passada es va viure el traspàs de competències a la Confederació Mundial de Penyes, una acció que facilita l’autogestió del moviment i segueix el camí cap a la seva autonomia. 

La Fundació FCB supera el milió de beneficiaris

La temporada 2016/17 la Fundació ha arribat a més de 1.000.000 de beneficiaris, la xifra més alta des de la seva creació l’any 1994. Els programes de la Fundació han tingut una presència a 53 països de tot el món i a 35 localitats catalanes, amb focus en la infantesa i la joventut. A Catalunya s’ha superat la xifra de 73.000 beneficiaris.

Durant la temporada han destacat les noves aliances amb UNHCR-ACNUR,  SJD Sant Joan de Déu, Creu Roja, Pro Activa Open Arms i Fundación Pies Descalzos, així com la incorporació com a nous partners de la Fundació Stavros Niarchos, Scottia Bank, Fundació UEFA i Konami.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut