Els socis valoren amb un 7,3 el nivell de satisfacció general del Club

Els socis valoren amb un 7,3 el nivell de satisfacció general del Club

En la darrera onada de l’Observatori Blaugrana, la valoració dels socis sobre el present i el futur del club s’incrementa de mig punt en relació amb el juliol de l’any passat

El FC Barcelona ha donat a conèixer aquest divendres els resultats de l’últim Observatori Blaugrana, l’enquesta d’opinió que el Club realitza cada semestre, i que avalua la situació global de l’Entitat mitjançant la valoració que fan un grup de 1.000 socis. Aquesta vegada el grau de satisfacció dels socis en relació amb el Club s’ha situat en un 7,3 sobre 10, mig punt per sobre del resultat obtingut a l’Observatori corresponent al primer semestre del 2017.

Els socis del FC Barcelona expressen de manera molt majoritària la seva satisfacció amb la marxa general del Club. Així, un 75,8% dels enquestats valoren entre el 7 i el 10 sobre 10 el seu grau de satisfacció en relació amb el Club, i només un 5,6% el suspèn en aquest apartat. Els èxits esportius, el funcionament general de l’Entitat, el bon joc, l’espectacle i l’estil, o la bona gestió són alguns dels aspectes que més pesen a l’hora de fer aquesta valoració.

El grau de satisfacció de la massa social en relació amb la marxa esportiva del Club ha experimentat un increment important, i ha arribat al  7,8 sobre 10, és a dir, un punt per sobre del resultat obtingut  en l’onada anterior. Aquesta millora s’explica, essencialment, per la gran actuació del primer equip de futbol en la primera part de la temporada.

L’estudi, dut a terme  per Time Consultants, mitjançant una enquesta realitzada a un miler de socis, homes i dones, majors de 16 anys i residents a l’estat espanyol, no recull ni la victòria al Clàssic del Bernabéu, ni els fitxatges de Coutinho i Yerry Mina, ja que es va fer entre els dies 11 i 19 de desembre del 2017.

La millora substancial en la valoració dels socis a l’hora d’avaluar el nivell de conflictivitat interna i externa, és una de les dades més destacades en aquesta onada de l’Observatori. L’increment en aquests dos apartats de la vida del Club ha estat de 0,4 punts, passant de l’1,7 al 2,1.

L’enquesta també reflecteix fins a quin punt el Club és capaç de transmetre als seus socis els valors que l’identifiquen. En el darrer semestre de l’any passat els socis han percebut una millora substancial en aquest aspecte, des del joc net a la transparència, passant pel respecte, l’ambició, el treball en equip, l’esforç, o la humilitat.

L’Espai Barça i, més concretament, la remodelació del Camp Nou, continua il·lusionant molt la immensa majoria dels socis del FC Barcelona, que consideren que aquest és el repte més important de futur, molt per damunt de qualsevol altre. Un 80,3% dels enquestats diuen que estan entre molt i bastant il·lusionats amb aquest projecte, amb una puntuació mitjana de 3,1 sobre 4.

Els serveis als socis, cada cop més valorats

L’opinió expressada pels socis en relació amb els serveis que li presta el Club és un altre dels aspectes remarcables d’aquest Observatori. Els socis enquestats es mostren molt satisfets amb el servei T’Acompanyem, que es realitza els dies de partit conjuntament amb la Creu Roja; el servei Fem Família, o l’Abonament Llista d’Espera. D’altra banda, els socis també valoren molt positivament, amb un 7,3 sobre 10, l’Espai d’Animació. Però l’increment més important es produeix en la valoració del Seient Lliure, que ha pujat un punt en relació a la nota obtinguda ara fa mig any, i passa del 6,2 al 7,2 sobre 10.

Finalment l’enquesta reflecteix un creixement sostingut pel que fa al coneixement de la Fundació del FC Barcelona, amb un increment d’un 9% en relació amb l’Observatori d’ara fa un any, alhora que expressa una valoració molt alta de les activitats i programes que desenvolupa, amb una nota mitjana de 3,3 sobre 4.

Els resultats de l’Observatori Blaugrana són públics des del maig del 2015, quan es van lliurar aquests resultats als aspirants a candidats a les eleccions a la presidència d’aquell any. La Junta Directiva, complint amb el compromís expressat per Josep Maria Bartomeu en el balanç del seu primer mandat, continua fent públics els resultats d’aquesta enquesta per posar-lo a l’abast de tots els socis.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut