El renovat Barça de bàsquet farà una estada de pretemporada a Encamp del 2 al 6 de setembre. El primer equip blaugrana tornarà a la localitat andorrana en les mateixes dates que el curs passat, amb l’objectiu de gaudir de les magnífiques instal·lacions esportives del Comú d’Encamp, i també per establir uns dies de convivència que seran molt profitosos en un equip amb un gran nombre de rostres nous.

L’equip es desplaçarà a Encamp durant la tarda del dimecres 2 de setembre. I s’exercitarà a més alçada i amb una temperatura més agradable que a Barcelona durant els dies 3, 4 i 5, combinant intenses sessions de treball amb aspectes tàctics i activitats d’equip. L’estada s'acabarà el diumenge 6, amb un amistós davant del MoraBanc Andorra al mateix pavelló d’Encamp (12.30 hores). Les entrades seran de caràcter benèfic i el partit també es podrà veure per Esport3.

Una pretemporada especial

L’activitat a les instal·lacions del FC Barcelona començarà el divendres 21 d’agost, amb les primeres revisions mèdiques. I els primers entrenaments seran a partir del dilluns 24 d’agost a la tarda, en una data molt especial, ja que es complirà el 100è aniversari de la secció.

La primera setmana de la pretemporada estarà marcada per la finestra internacional, amb partits classificatoris per al Mundial 2027 i preclassificatoris per a l’Eurobasket 2029. Es preveu, doncs, que hi hagi un grup considerable de jugadors convocats amb les respectives seleccions. L’entrenador Aleksander Sekulic, seleccionador d’Eslovènia des del 2020, no estarà present en els entrenaments de la primera setmana, però estarà en permanent contacte amb el cos tècnic format per Jurica Zuza, Jernej Valentincic, Rafa Martínez, Xavi Beltran i Marc Estany.

Els primers partits oficials

El partit amistós d’Encamp serà l’únic partit de preparació abans de començar la temporada oficial, amb la disputa de dos títols oficials com la Lliga Catalana i la Supercopa.

Vols venir al Palau a veure el Barça de bàsquet?
No esperis més i fes-te ja amb les teves entrades per a no perdre’t l’espectacle.
Comprar entrades label.aria.arrowright

El Barça d’Aleksander Sekulic s’estrenarà oficialment el dijous 10 de setembre amb un nou partit davant el MoraBanc Andorra. La fase de grups continuarà durant la Diada, el divendres 11, amb una cita davant el Kids&Us de Manresa. En cas d’aconseguir l’accés a la final, aquesta es jugaria el diumenge 13 de setembre (12 hores) contra l’Asisa Joventut, el FIATC Girona o l’iLERNA Lleida.

I la Supercopa es jugarà a Badalona, amb la semifinal contra el València Basket programada per al dissabte 19 de setembre, a les 21 hores. En cas de victòria, la final es jugaria el diumenge 20, a les 19 hores, davant de l’Asisa Joventut o el Kosner Baskonia.

Pocs dies després serà el moment de començar les fases regulars al Palau, amb el primer partit de l’Eurolliga (24 de setembre, 20.30hores, davant l’Anadolu Efes) i de l’ACB (26 de setembre, 21.00 hores, davant el Leyma Corunya).

Més notícies aquí