Dídac Plana: "Tenim moltes ganes de tornar a guanyar"
El Barça de futbol sala afronta aquest cap de setmana un nou repte: la Final Four de la Copa del Rei de Càceres. L’equip de Javi Rodríguez arriba amb bones sensacions, després d’acabar la fase regular de la Lliga en primera posició. Ara, però, serà el moment de demostrar-ho a tot o res. I el capità de l’equip, Dídac Plana, confia plenament en la capacitat del grup per intentar aixecar la que seria la novena Copa del Rei de la història.
Arribeu a la Final Four de la Copa del Rei en un gran moment. Però quines son les sensacions que es respiren dins del vestidor i com us trobeu?
Crec que amb molta il·lusió i ambició. Sabem que tenim una molt bona oportunitat al davant i arribem en un bon moment, amb l’equip en bona forma i els jugadors amb confiança. Tenim moltes ganes de mostrar la nostra millor versió i intentar aconseguir l’objectiu. També som conscients que serà molt complicat perquè la igualtat és màxima. Ara mateix només pensem en fer un bon partit dissabte i intentar ser a la final. Arribem preparats i mentalitzats.
Què us està fent tan sòlids en aquest tram de temporada? És més una qüestió tàctica, mental o de continuïtat?
Crec que és el dia a dia. Al llarg de tot l’any hem seguit una trajectòria ascendent, millorant i incorporant coses. Des del primer moment tenim unes bases molt clares que el Javi Rodríguez ens ha exigit com a obligatòries i, a partir d’aquí, hem anat creixent com a grup. Encara tenim marge de millora, però l’equip té moltes ganes de tornar a guanyar. Amb aquesta il·lusió i ambició, crec que podem competir molt bé.
Com es gestionen les emocions en un cap de setmana de tot o res?
Aquestes competicions s’han de viure partit a partit. Ara mateix només pensem en dissabte a les 16 hores, que per a nosaltres és una final. Tenim molt clar què hem de fer i tothom està preparat per ajudar l’equip. La diferència entre guanyar i perdre és molt petita i qualsevol detall et pot deixar fora. Per això hem d’estar molt concentrats, saber gestionar els moments complicats i afrontar-ho tot amb mentalitat guanyadora.
Ho acabes de dir, el primer rival és el Jaén. En el record hi ha la final de la Copa d’Espanya, en què es va perdre als penals. Què espereu ara?
Cada partit és diferent. Sabem quines són les fortaleses del Jaén i també els aspectes on els podem fer mal. La idea és portar el partit cap al terreny que ens interessa i intentar imposar el nostre joc. No sabem si serà un partit tan tancat com la final de la Copa o si s’obrirà abans, però tenim clar que hem de jugar per guanyar, ser valents i insistir durant tot el partit. També serà molt important controlar les seves amenaces, sobretot el joc amb el pivot, l’estratègia i les segones jugades.
Malgrat la derrota a la final, què us vau endur de positiu d’aquell partit?
Crec que vam demostrar que podíem competir molt bé. Vam fer un bon partit i segurament ens va faltar encert en moments importants que haurien pogut canviar el guió. Però també vam aprendre que el Jaén és un equip que mai pots donar per mort.
Contra un equip amb una defensa molt sòlida, on creus que estarà la clau?
Hem de sortir dissabte amb aquesta idea molt clara i amb mentalitat agressiva, sent un equip ambiciós de cara a porteria, sense concedir situacions de contraatac i mantenint la insistència durant tot el partit. Si tenim aquesta mentalitat i competim al màxim, crec que tindrem moltes opcions de guanyar.
Personalment, aquest és el teu primer any com a capità de l’equip. Com està sent el procés de liderar un vestidor com el del Barça en una temporada amb tanta exigència?
M’ha sortit de manera natural. Porto molts anys aquí i sempre he intentat ajudar els companys i transmetre aquesta exigència competitiva en el dia a dia. Sí que és veritat que ara sento una responsabilitat més gran, però també forma part del rol. Estic content i orgullós del que estem fent i amb moltes ganes de continuar ajudant l’equip. Tant de bo tot això es pugui traduir en títols.
Més enllà del resultat, què faria que aquesta Final Four fos un èxit per a tu com a capità?
Per mi seria un èxit veure un equip que ho dona tot, que competeix com ho ha fet durant tota la temporada i que és capaç de fer un pas endavant en els moments complicats. Evidentment, guanyar et dona confiança de cara al play-off i seria molt important per a nosaltres. Però, més enllà del resultat, vull veure l’equip amb la personalitat i l’ambició que ha mostrat durant tot l’any. Perquè, si això passa, tindrem moltes opcions de portar la Copa del Rei cap al Palau.
Més notícies aquí