A vegades el gol va de centímetres i la fusta s’interposa entre el que podria ser gol i el que finalment no pot ser celebrat. Aquesta temporada, malauradament, el FC Barcelona ho sap molt bé, perquè actualment és l’equip de les principals lligues europees que més vegades ha estavellat la pilota al pal. En total, són ja 25 rematades a la fusta en el que portem de Lliga 2025/26.

Una dada objectiva que situa el conjunt blaugrana per davant de clubs com el Manchester United (18), l’Inter (17), el Leipzig (15) o el Bayern de Munic (15).

25 accions que podrien haver canviat partits

Les rematades a la fusta s’han repetit al llarg del curs i, en alguns casos, per partida doble: contra el Mallorca a Son Moix, l’Oviedo al Carlos Tartiere, el Girona tant al Lluís Companys com a Montilivi —en la derrota d’aquest dilluns—, el Celta a Balaídos i l’Elx al Martínez Valero. 

Sense dubte, però, el partit més frustrant pel que fa a rematades al pal segueix sent el d’Anoeta, amb quatre contra la Reial Societat, en un partit en què el Barça va fer innumerables mèrits per guanyar, però no es va poder endur el triomf. 

Ferran, el jugador amb més rematades al pal

En l’àmbit individual, Ferran Torres lidera el rànquing europeu amb 6 rematades al pal, mentre que Dani Olmo i Raphinha en sumen 4 cadascun. Tres blaugranes entre els primers classificats d’una estadística que reflecteix volum ofensiu, però també fins a quin punt els detalls poden marcar la diferència. 

En una temporada llarga i un context competitiu exigent, aquest tipus de detalls prenen encara més rellevància. La diferència entre sumar o no sumar sovint es decideix per qüestions mínimes.

Més notícies aquí