Barça - Deportivo Liceo: A la final de la Supercopa (5-2)
Gran victòria del Barça a Igualada. Els de Ricard Ares han superat el Deportivo Liceo en les semifinals de la Supercopa d’Espanya (5-2). Un triomf que ha classificat el conjunt culer per a la final d’aquesta competició, que també es jugarà al Pavelló Les Comes de la localitat anoienca.
Inici perfecte
Els culers han començat bé el partit. Els de Ricard Ares han implementat una alta pressió, la qual ha dificultat el joc als gallecs. De fet, aquest ofec ha provocat el primer gol blaugrana. En una acció ràpida, després d’una recuperació, Barroso ha connectat amb Marc Grau. El de Lloret de Mar ha rematat de primeres per situar l’1-0 (min 8). Poc després, Eloi Cervera, amb una passada magistral, ha habilitat Ferran Font, qui ha driblat el porter rival i ha marcat la segona diana culer (2-0, min 10).
Petita reacció gallega
Els barcelonistes estaven executant a la perfecció el pla de Ricard Ares, però el Liceo no li ha perdut la cara al partit en cap moment. Al minut 17, Bruno Saavedra s’ha anticipat a una passada d’Eloi Cervera i ha batut Sergi Fernández en l’u contra u per escurçar la distància (2-1). I el xoc s’ha anat igualant. El conjunt corunyès ha crescut davant d’un elenc blaugrana que no ha pogut mantenir la pressió inicial. Però, quan faltaven cinc segons per al descans, Barroso ha posat el 3-1 amb un excel·lent xut llunyà. Un gol psicològic just abans del pas pels vestidors.
En els primers compassos de la represa, Dava Torres ha signat un autèntic golàs. El davanter, en una acció individual, s’ha aixecat la pilota i ha rematat des d’una posició llunyana. Sergi Fernandez no hi ha pogut fer res (3-2, min 29). Després del cop corunyès, el partit ha entrat en una fase de tensió. Ferran Font no ha pogut convertir una falta directa, després que els gallecs fessin la 10a falta. Però, uns segons després, Sergi Aragonès sí ha pogut transformar un gol de cullera (4-2, min 38). Una diana que tornava la tranquil·litat als blaugranes.
Sentència i cap a la final
Els culers, amb intel·ligència, han fet un pas enrere per defensar-se de les escomeses corunyeses, i han buscat sentenciar el xoc al contracop. I així ha estat. En una transició, Aragonès ha connectat amb Pablo Álvarez, qui ha signat el cinquè (5-2, min 40). El partit havia quedat sentenciat en dos minuts. Els compassos restants han estat tranquils, amb un Barça que ha controlat els tempos i ha acabat de segellar el pas a la final de la Supercopa d’Espanya.
Així doncs, aquest diumenge, a les 12.15 hores, els barcelonistes s’enfrontaran amb l’Igualada Rigat HC, l'equip amfitrió, en la final de la Supercopa d’Espanya 2025. Els de l’Anoia s'han classificat per a la cita després de vèncer el Reus Deportiu en l’altra semifinal de l’edició d’enguany, amb un marcador de 3-5.
Fitxa del partit
Barça, 5
Deportivo Liceo, 2
Barça: Sergi Fernández, Ignacio Alabart, Xavier Barroso, Marc Grau, Sergi Llorca -cinc inicial- Carles Grau, Pablo Álvarez, Ferrant Font, Sergi Aragonès i Eloi Cervera.
Deportivo Liceo: Blai Roca, Carballeira, Paiva, Dava Torres, Toni Pérez -cinc inicial- Garaboa, Nil Cervera, Arnau Xaus, Jacobo Copa i Saavedra.
Gols: 1-0, Marc Grau (min 8); 2-0, Ferran Font (min 10); 2-1, Saavedra (min 17); 3-1, Barroso (min 25); 3-2, Dava Torres (min 29); 4-2, Aragonès (min 38); 5-2, Pablo Álvarez (min 40).
Àrbitres: Jonathan Sánchez García i Albert Barba Gómez-Álvarez. Faltes: 14-13. Vermella per a Saavedra (Deportivo Liceo).
Més notícies aquí