Iñaki Peña, renovat fins al 2029 i cedit a l'Elx
El FC Barcelona i el jugador del primer equip Iñaki Peña han arribat a un acord per a l’ampliació del seu contracte fins al 30 de juny del 2029.
Així mateix, el FC Barcelona i l’Elche Club de Fútbol han arribat a un acord per a la cessió del porter per a la present temporada, fins al 30 de juny del 2026.
Format a La Masia
Iñaki Peña va arribar a La Masia l’any 2012, procedent del Vila-real, en la categoria d’Infantil. A partir d’aquí, va anar ascendint categories fins arribar al Barça Atlètic en la campanya 2018/19. Entremig, cal destacar que va ser el porter titular de l’equip que va guanyar la primera Youth League per a les vitrines culers al curs 2017/18.
L’aventura a Istanbul
Ja amb fitxa del filial, va començar a intercalar segon i primer equip segons les necessitats del Club. Fins que, al curs 2021/22, va decidir marxar cedit alGalatasaray turc durant el mercat d’hivern, on va debutar en competició europea, concretament a l’Europa League. Després d’unes bones actuacions, a l’estiu va tornar a les files culers i va passar a tenir fitxa del primer equip.
Els debuts
La campanya 2022/23 va ser molt especial per a l’alacantí. I és que es va produir el seu debut amb el primer equip del FC Barcelona. Va ser l’1 de novembre del 2022, en la sisena jornada de la Fase de Grups de la Lliga de Campions, contra el Viktoria Pilsen. També va estrenar-se a la Lliga el 23 de maig del 2023 al camp del Valladolid.
Una lesió de Ter Stegen, al novembre del 2023, va fer que Iñaki Peña ocupés la porteria blaugrana en 17 partits, entre Lliga, Copa, Champions i Supercopa. Una situació que es va repetir el curs 2024/25, en què, després d’una nova lesió de l’alemany, el valencià va esdevenir el porter titular entre setembre i gener, disputant un total de 23 partits oficial sota les ordres de Hansi Flick.
Cinc títols com a blaugrana
Així doncs, Iñaki Peña acumula una etapa de 13 campanyes al Barça, de les quals tres han estat amb fitxa del primer equip. Suma 45 partits jugats, 10 porteries a zero, 90 aturades i cinc títols: dues Lligues, una Copa del Rei i dues Supercopes d’Espanya. Ara, després d'ampliar-se la seva vinculació amb el Club fins al 2029, l'alacantí seguirà acumulant experiència a l'elit, ben a prop de casa seva, a l'Elx d'Eder Sarabia, que va va ser segon entrenador blaugrana durant l'etapa de Quique Setién.
Més notícies aquí