El producte Barça en xifres rècord
L’aposta estratègica del FC Barcelona pel negoci de Retail i Licensing, liderada a través de la seva filial Barça Licensing & Merchandising (BLM), ha assolit una fita històrica durant la temporada 2024/25, afiançant-se en un model d’èxit dins l’àmbit esportiu i empresarial. BLM tancarà l’exercici amb xifres rècord de facturació i rendibilitat, consolidant el negoci de marxandatge com un pilar essencial dels ingressos ordinaris del Club.
El nou model estratègic de col·laboració entre Nike i el FC Barcelona hi ha tingut un paper clau, reforçant el treball conjunt en la creació de productes, la cadena de subministrament i la distribució global dels productes Barça. A més, des de l’inici d’aquesta temporada, el Barça va recuperar el control total sobre el negoci de Retail i e-commerce a nivell mundial, sent aquesta darrera vertical de negoci la principal font de creixement de BLM respecte la temporada anterior on les vendes online han multiplicat per tres els ingressos de la temporada anterior.
15 Barça Botigues pròpies i sis en règim de llicència
Pel que fa a Retail, el Barça ja compta amb 15 Barça Botigues de gestió directa arrel de l’obertura de la segona botiga a Madrid (Aeroport T4) a finals del mes d’agost passat a més les sis en règim de llicència. Les darrers obertures de botigues han estat al port de Màlaga, l’aeroport de Palma de Mallorca, i a Tbilisi (Geòrgia).
Les Barça Botigues han tingut un creixement rellevant respecte la 23/24, fregant el +30% d’increment d’un exercici a l’altre. A nivell de facturació, la Barça Botiga de l’Spotify Camp Nou també ha assolit xifres rècord, superant qualsevol xifra històrica d’ingressos malgrat no haver-se disputat cap partit a l’Estadi, una fita amb un mèrit extraordinari.
Noves col·leccions especials
A nivell de producte, la temporada del 125è aniversari del Club ha comptat amb unes equipacions de joc icòniques i una col·lecció de roba i accessoris commemorativa d’aquesta efemèride. A més, les col·laboracions amb Spotify als dos Clàssics (Coldplay i Travis Scott que es va esgotar en menys de 24 hores) han permès desenvolupar unes col·leccions de productes exclusius que han generat un interès i demanda sense precedents[IC1] .
La temporada 24/25 també ha estat marcada per l’aparició de Cat i la seva col·lecció pròpia de roba, la preferida dels petits culers. Un any més, l’aposta per les col·leccions de moda streetwear per vestir el dia a dia dels culers segueix consolidant-se com un pilar clau en l’estratègia comercial i de marca de BLM.
En aquest sentit, s’ha llançat la tercera edició de Barça x Cruyff amb una campanya on a través d’Intel·ligència Artificial s’ha utilitzat per primera vegada amb el permís de família la imatge i veu de l’exjugador i entrenador Johan Cruyff.
Èxit econòmic
Aquest gran increment dels ingressos ha anat acompanyat d’una rendibilitat altament superior a la mitjana del sector, amb indicadors que multipliquen per dos i per tres els estàndards habituals del mercat. Això és gràcies a l’aprofitament de l’escala obtinguda amb aquest nou nivell d’ingressos i de totes les eficiències generades.
Tot i marcar una fita història i un rècord absolut, aquesta temporada representa només un pas més en el pla estratègic de BLM. L’ambició és seguir superant el ritme de creixement planificat i reafirmar BLM com un dels principals pilars econòmics del club.
Dades curioses
La marca Barça és molt potent arreu del món i prova d’això és el nombre de persones que han visitat les diferents botigues que el Club té distribuïdes pel territori. Del total de més de 10 milions de visitants que han passat, dos milions ho han fet per la botiga que el Barça té a l’Spotify Camp Nou.
A través de la botiga online del Club aquesta temporada s’han realitzat vendes a 171 països del món, on els Estats Units és el país amb més vendes transaccions. El lloc web es pot trobar actualment en cinc idiomes (català, castellà, anglès, francès i alemany) i tot just coincidint amb la gira del primer equip d’aquest estiu, també es podrà comprar en japonès i coreà. Un dels èxits d’aquest e-commerce global són les operacions i eficàcia en la seva distribució, havent enviat la gran majoria de comandes als 171 països en un termini d’entre 48 i 72 hores.
Al podi de les samarretes més venudes durant el darrer any pels aficionats culers han estat les de Gavi, Lamine Yamal, Lewandoski, Pedri i Raphinha. A més, la personalització individual és cada vegada més una opció triada pel seguidor barcelonista i se situa entre les més escollides de la temporada 24/25.
Més notícies aquí