El barcelonisme, preparat per a la Marxa Culer
Tot a punt per a la Marxa Culer. El 13 i 14 de juny els socis, sòcies, penyistes i seguidors i seguidores del Barça gaudiran d’una jornada de barcelonisme, esport i natura amb una caminada col·lectiva a Montserrat que commemorarà el 125è aniversari del FC Barcelona i, alhora, el Mil·lenari del monestir benedictí.
L’èxit de participació ha estat absolut: fa dies que s’han esgotat les places per a les dues versions de la caminada. La llarga, de 46,7 quilòmetres, sortirà divendres 13, a les 22 hores, de l’Estadi Johan Cruyff. La curta, de poc més de sis quilòmetres, sortirà des de la Rambla de Collbató el dissabte 14 de juny, a les 8 del matí. S’encarregaran de donar la sortida de les dues caminades la vicepresidenta Institucional del Club, Elena Fort, i el comissionat del 125è aniversari, David Carabén.
Acte commemoratiu
En la celebració barcelonista que tindrà lloc a Montserrat durant el matí de dissabte 14 de juny, a la plaça Museu de l’Abadia, mentre arriben els participants, s’exposaran els títols aconseguits pels primers equips masculí i femení de futbol en la temporada 2024/25. Hi haurà balls i animació per part de la Comparsa Blaugrana i cercavila amb bastoners. A més, el membres de la Junta Directiva Elena Fort i Josep-Ignasi Macià estaran presents en l’acte i lliuraran les medalles als participants a la Marxa Culer.
El president del FC Barcelona, Joan Laporta, i el Reverendíssim Pare Abat Manel Gasch presidiran l’acte commemoratiu de la Marxa Culer, en el qual es projectarà un vídeo que recull l’agermanament històric entre el Barça i Montserrat. En l’acte hi participarà també Jordi Merino, president de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), i hi haurà un reconeixement a la Penya Blaugrana de Manresa, en la figura de la seva presidenta, Anna Calvera, en reconeixement per l’organització de la primera trobada mundial de Penyes al Monestir de Montserrat l’any 1972.
Després d’aquest acte hi haurà l’actuació de la colla sardanista Mirant al Cel i, tot seguit, els membres de la Junta Directiva i els representants institucionals es traslladaran a l’interior de la Basílica de Montserrat. Durant la missa conventual, que s'iniciarà amb un petit discurs del president Joan Laporta, hi haurà ofrena floral a la Verge de Montserrat i ofrena dels títols aconseguits pels primers equips masculí i femení de futbol en la temporada 2024/25 per part del president del FC Barcelona.
Més notícies aquí