Local
250511_EA019210

Temporada històrica a l'Estadi Olímpic Lluís Companys: el Barça supera rècords de facturació i assistència

El FC Barcelona tanca una temporada d’èxit en afluència i rendiment econòmic a Montjuïc, consolidant una estratègia que combina una gestió eficient, innovació comercial i fidelització de l’afició

La temporada 2024/25 ha suposat un repte d’alt nivell per al FC Barcelona, que ha sabut afrontar les circumstàncies excepcionals derivades per les obres a l’Spotify Camp Nou, i ha convertit l’Estadi Olímpic Lluís Companys en una oportunitat de creixement. En aquesta segona temporada jugant a Montjuïc, amb una estratègia clara de maximització de l’assistència i la rendibilitat per partit, el Club ha superat àmpliament els objectius marcats, tant en facturació com en presència d’aficionats al camp.

Més ingressos i més aficionats

El FC Barcelona ha aconseguit una facturació global un 57% superior a la temporada 2023/24, tot i disposar d’un 13% menys d’entrades a la venda respecte al curs anterior, per l’increment de passis. Fins i tot tenint en compte que s’han jugat 4 partits més (Champions League i Copa del Rei), la mitjana per partit s’ha situat en 2,8 M€ vs 2,0 M€, un +22% de creixement directe.

Pel que fa a l’afluència, la temporada s’ha tancat amb una mitjana de 45.962 espectadors per partit, +14% respecte a l’any anterior, i amb només un partit per sota dels 40.000 assistents (Leganés). En comparació, el curs 2023/24 va registrar 12 partits amb menys de 40.000 persones.

Un model sòlid i dinàmic

El Club ha desplegat una estratègia de venda basada en preus dinàmics (Dynamic Pricing), que ha permès augmentar el preu mitjà un 39% sense afectar negativament l’assistència. De fet, l’èxit de venda s’ha situat en un 88%, +13% respecte al curs anterior.

L’estratègia ha incorporat també iniciatives com:

  • Basic Plus: +133% de facturació vs temporada anterior (3,6 M€)
  • Prevenda exclusiva de producte premium
  • Segmentació de públics i experiències
  • Campanyes específiques per mercats internacionals amb jugadors com a reclam
  • Gestió de zones i preus per optimitzar l’ús de l’aforament disponible

Aquest conjunt d’accions ha permès una optimització eficaç de la capacitat, sense renunciar a una forta presència de socis i sòcies: el 56% de l’assistència total ha estat protagonitzada per abonats, socis o acompanyants.

El Clásico de Lliga: un partit per a la història

El FC Barcelona – Real Madrid disputat aquesta temporada a l’Estadi Olímpic Lluís Companys ha marcat un abans i un després en la història econòmica del Club. La victòria esportiva en un partit decisiu per al títol de Lliga es va acompanyar d’uns rècords de facturació i rendiment inèdits.

Rècords absoluts:

  • Facturació total: 13.846.597 €
    ▸ +69% respecte al millor partit amb abonats (vs Madrid, 22/23)
    ▸ +37% respecte al millor partit sense abonats (Supercopa 2017)
  • Preu mitjà d’entrada: 554 € (sense IVA)
    ▸ +76% respecte al rècord anterior (Madrid 18/19)
  • VIP: Facturació rècord de 4.253.299 €
    ▸ +38% respecte al millor precedent
    ▸ Entrades VIP Premium amb preus mitjans de 3.370 €
    ▸ Producte VIP Experience amb increment del 196% vs entrada regular
    ▸ Experiències exclusives (Star Pass, Warm-up...) amb +130.000 € d’ingressos extres
  • Venda a socis:
    ▸ Més de 11.000 entrades venudes durant la prevenda exclusiva
    ▸ Preu mitjà un 46% inferior al del públic general
  • Assistència blaugrana:
    ▸ El 73% de l’aforament regular va correspondre a socis o acompanyants

Aquest llançament esglaonat i segmentat, amb fins a 9 ajustos de preu, va permetre capturar el valor màxim de la demanda i projectar el partit com un esdeveniment únic, amb una combinació d’experiència, rendiment i fidelització que consolida el model del Club.

Adequació i millores en la instal·lació

El FC Barcelona, en el marc de la cessió d’ús de l’Estadi Olímpic Lluís Companys que va acordar amb l’Ajuntament de Barcelona a través de l’empresa Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), gestora de la instal·lació, va dur a terme tota una sèrie d’obres a la instal·lació per adequar-la a les necessitats del Club i als requisits de la Lliga i de les competicions internacionals en què participa. En aquest sentit, es van realitzar treballs al terreny de joc -canviant el sistema de drenatge, de reg i de tractament de l’aigua- i es va adaptar a les dimensions necessàries establertes pel Club. També es van condicionar els vestidors, les grades de premsa i les zones d’hospitality, la llotja presidencial, així com la instal·lació de sistemes de competició i la retransmissió televisiva, i les xarxes de telecomunicacions.

Pel que fa als accessos, es van col·locar els torns a les portes i es van reposar totes les cadires de les grades en les vies d’evacuació marcades els concerts. De la mateixa manera, el FC Barcelona i l’Ajuntament van treballar un pla de mobilitat per facilitar l’entrada i sortida a Montjuïc i garantir la seguretat de tots els aficionats i aficionades, i  el menor impacte possible a la muntanya.

En total, les obres d’adequació a l’Estadi Olímpic Lluís Companys i la creació del pla de mobilitat per a aquesta estada temporal a Montjuïc han suposat per al FC Barcelona una inversió de 24 M€, dels quals 20 M€ corresponen a les obres que s’han dut a terme a la instal·lació, i 4 M€ al pla que reforça el transport públic i la mobilitat sostenible.

Pel que fa als costos associats a les empreses i serveis relacionats amb l’Ajuntament de Barcelona per l’estada del FC Barcelona a Montjuïc de la temporada 23/24 i la 24/25, aquests van ser de 16,9 M€.*

*Cost estimat pendent de tancament d’any fiscal.

Més notícies aquí