Local

Punt i final a les excedències dels abonaments del Camp Nou i recuperació del Seient Lliure

Amb l’objectiu de fomentar l’assistència dels socis i sòcies abonats i no abonats al Camp Nou i de garantir-ne el bon ús dels abonaments, la Junta ha pres una sèrie de mesures que s'aplicaran a partir de la temporada 2022/23

La Junta Directiva, reunida en sessió ordinària a les instal·lacions del Camp Nou, ha pres els acords següents:

Fi de les excedències dels abonaments i recuperació del Seient Lliure

Un cop eliminades les restriccions d’aforaments pels efectes de la Covid-19, s’ha decidit:

- Posar fi a les excedències dels abonaments del Camp Nou, una mesura impulsada al llarg de les dues darreres temporades per fer front a les incerteses derivades de la pandèmia de la Covid-19, amb aforaments restringits i limitats. Així doncs, el proper 14 de juliol està previst el cobrament i enviament dels abonaments del Camp Nou.

- Recuperar l’ús del servei Seient Lliure, on com a màxim es podrà cobrar un 95% del preu de l’abonament, i la base de càlcul deixa de ser el preu mig de les localitats venudes a cada zona per passar a ser la part proporcional de la bossa total d’ingressos generada pel Club amb la venda de localitats a cada zona. Els alliberaments de localitats amb 10 dies o més d’antelació tindran el cobrament assegurat, els realitzats amb menys de 10 dies, cobraran en cas de venda de localitats.

Amb l’objectiu de fomentar l’assistència dels socis i sòcies abonats al Camp Nou, de garantir-ne el bon ús dels abonaments, de promoure l’assistència de la resta de socis i sòcies a l’Estadi, i d’evitar el frau, la Junta Directiva ha aprovat les mesures següents, que s’aplicaran des de l’inici de la temporada 2022/23: 

1) Nou cens de socis i sòcies
2) Actualització de les condicions d’ús de l’Abonament del Camp Nou i del Palau
3) Termini voluntari del nou Abonament Digital
4) Nous criteris per als canvis de noms dels abonaments
5) Millors condicions de preus en les entrades per als socis i sòcies
6) Entrades de compra digitals i nominatives

Nou cens de socis i sòcies

La Junta Directiva també ha aprovat impulsar un nou cens de socis i sòcies durant la temporada 2022/23, amb l’objectiu d’actualitzar i regularitzar la massa social del Club.

Actualització de les condicions d’ús de l’Abonament del Camp Nou i del Palau

A partir de l’1 de juliol de 2022, s’actualitzen les condicions d’ús dels abonaments del Camp Nou i del Palau. Els socis i sòcies abonats al Camp Nou que assisteixin a un 85% dels partits comptaran amb un seguit d’avantatges, entre els quals descomptes en el preu d’entrades per a acompanyants, en els serveis de restauració del Camp Nou, participació en sortejos d’entrades i samarretes, etc.  

Als socis i sòcies abonats que no assisteixin, cedeixin o alliberin el seu seient en 10 partits de la temporada, el Club els aplicarà el Seient Lliure Invers, prèvia notificació, de tal manera que l’abonament es posarà per defecte a la venda, sempre que el soci o sòcia titular no en reclami el seu ús abans de 72 hores de l’inici del partit en qüestió. El soci o sòcia només rebrà la part corresponent del Seient Lliure, en cas de venda de la localitat. 

En el cas dels socis i sòcies abonats que no assisteixin, cedeixin o alliberin en cap partit durant la temporada 2022/23, perdran la seva condició d’abonat al Camp Nou de cara a la temporada 2023/24.

En el cas del Palau, s’aplicarà el Seient Lliure Invers, als socis i sòcies abonats que no assisteixin, cedeixin o alliberin el seu seient en 6 partits de la temporada. En el cas dels socis i sòcies abonats que no assisteixin, cedeixin o alliberin en cap partit durant la temporada 2022/23, perdran la seva condició d’abonat al Palau de cara a la temporada 2023/24.

Termini voluntari del nou Abonament Digital

Amb l’objectiu de combatre determinades males praxis, millorar funcionalitats com la cessió d’ús, oferir millors serveis personalitzats i en la línia del compromís del Club per la sostenibilitat i la protecció del medi ambient, durant la temporada 2022/23, es crea l’Abonament Digital del Camp Nou, i s’impulsa un termini perquè socis i sòcies de manera voluntària vulguin fer ús d’aquest nou servei. 

Els socis i sòcies abonats que així ho desitgin podran fer ús de l’Abonament Digital descarregant-se’l des d’una aplicació que el Club detallarà properament. Durant aquesta temporada seguirà en funcionament l’abonament tradicional, que el Club enviarà per correu ordinari, però amb una novetat: la introducció d’un component magnètic en lloc del clàssic codi QR, que ofereix noves millores en l’àmbit de la seguretat, i que ja s’utilitza en l’Abonament del Palau Blaugrana.

L’Abonament Digital es podrà cedir de manera segura a un altre soci, familiar o amic, a través de l’aplicació, que garantirà l’enviament al nou usuari, el control de la traçabilitat i la recuperació de l’abonament.

Si l’experiència és exitosa, es plantejaria la seva implementació a partir de la segona volta del campionat de Lliga.

Nous criteris per al canvi de nom dels abonaments 

Amb l’objectiu de seguir regularitzant els canvis de noms dels abonaments de l’Estadi, el Club impulsa nous criteris per al canvi de nom dels abonaments del Camp Nou. Es manté la gratuïtat per als socis fins a segon grau de parentesc; no caldrà estar inscrits dos anys en llista d’espera, com fins ara; hauran de tenir una antiguitat de 4 anys com a soci, i no de 5; i només caldrà pagar tres temporades a fons perdut, en lloc de les 6 de fins ara.

Millors condicions de preus en les entrades per als socis i sòcies

Amb l’objectiu de promoure l’assistència de socis i sòcies sense abonament al Camp Nou, s’ha acordat impulsar promocions especials per a aquest col·lectiu, reservant lots de localitats a preus populars i fixes per als socis. A més, s’ampliaran els períodes de prevenda, de 24 a 48 o 72 hores. 

Entrades de compra digitals i nominatives

Les entrades de compra, de totes les competicions, seran digitals i nominatives, per tal de garantir la seva traçabilitat i evitar el frau.

Agraïment als socis i sòcies per la seva participació en la reforma dels Estatuts 

La Junta Directiva vol agrair públicament les aportacions de socis i sòcies en el procés participatiu que ha posat en funcionament de cara a la reforma dels Estatuts, que s’ha tancat amb un total de 604 suggeriments, idees o propostes rebudes.

Des del 16 de maig passat i al llarg del darrer mes, el FC Barcelona ha obert la possibilitat a tots els seus socis i sòcies de fer arribar noves propostes de cara a la propera reforma dels Estatuts del Club, que està previst que es plantegi durant la pròxima Assemblea General Ordinària.

L’objectiu d’aquest procés ha estat el d’incloure l’opinió i la visió dels socis i sòcies i fomentar la participació activa del col·lectiu, recollint idees, suggeriments i propostes a fi de consensuar un document modern, actual i amb perspectiva de gènere i sostenibilitat, que també estigui adaptat a les noves tecnologies i que actualitzi i millori els postulats pels quals es regirà el Club els propers anys.

Un cop rebudes totes aquestes propostes, la Comissió per la Reforma dels Estatuts, que ja fa temps que està treballant en la nova carta magna del Club, és l’encarregada de valorar tots els suggeriments rebuts i veure la viabilitat que poden tenir per ser inclosos d’una manera o l’altra dins els articles que configuraran els nous Estatuts del FC Barcelona.

Aquesta Comissió està conformada per la vicepresidenta Elena Fort; pel secretari de la Junta, Josep Cubells; pel membre de la Comissió de Disciplina Ramon Esteve; pels membres de la Comissió Econòmica Jaume Guardiola i Jaume Carrasco; i pel síndic dels socis i sòcies del Club, Joan Manuel Trayter.

Les propostes rebudes mostren un interès rellevant sobre el correcte ús dels abonaments i la configuració de mesures que impliquin més assistència i més presència de socis i sòcies en els partits. En aquest marc, les propostes plantegen noves mesures i normes per pal·liar l’absentisme que es viu actualment en molts dels partits que se celebren a l’Estadi.

Un altre aspecte que apareix sovint en les propostes rebudes és el relatiu a la representació del col·lectiu social a les assemblees, amb l’objectiu que el màxim nombre de socis i sòcies puguin participar i decidir en aquells aspectes relacionats amb el funcionament del Club.

La transparència en les operacions econòmiques i de patrocini, la durada del mandat de la Junta Directiva o la participació dels socis i sòcies en diferents temes de l’activitat i la imatge del Club són altres dels aspectes que mereixen propostes i suggeriments del col·lectiu social del Barça.

Més notícies aquí