Local

Joan Laporta: "L'acord de patrocini amb Spotify supera qualsevol que hagi tingut el Barça en la seva història"

El President destaca que la companyia sueca ha entès des del primer moment perquè el Barça és ‘Més que un Club' i anuncia que, pròximament, presentarà la seva aplicació en llengua catalana

Joan Laporta s'ha dirigit per primera vegada de manera telemàtica a la gran majoria de socis i sòcies compromissaris que aquest diumenge estaven citats per ratificar un dels acords de patrocini més transcendents de la història del Club, amb la companyia sueca Spotify. Des de l’Auditori 1899 convertit en un gran plató de televisió per poder recollir tot el desenvolupament de manera audiovisual en 'streaming', Laporta ha defensat l'acord amb Spotify per la seva transcendència estratègica i ha assegurat que "supera, quant a xifres econòmiques, qualsevol acord de patrocini que hagi tingut el Barça en tota la seva història i esdevé en un dels millors de l'esport mundial", el que té més valor en un context convuls per la crisi provocada per la pandèmia i les greus conseqüències de la invasió russa a Ucraïna.

 

"Per una clàusula de confidencialitat, que és aplicable a la política comercial d'Spotify en tots els seus acords mundials, no podem donar xifres exactes, però sí us podem dir que és el millor acord, quant a xifres econòmiques de la samarreta i l'Estadi que ha rebut mai el FC Barcelona", ha assegurat Laporta en la intervenció que ha obert l'Assemblea Extraordinària per ratificar l’acord amb Spotify que va anunciar la Junta Directiva el passat 15 de març. Una Assemblea que ha començat a les 11 hores en segona convocatòria, amb un retard provocat per una incidència tècnica en la connexió, i que ha continuat amb l'informe del President com a primer punt de l'ordre del dia. Laporta també ha avançat que "els nostres socis i sòcies i aficionats i aficionades d'arreu del món sortiran beneficiats amb un seguit d'avantatges que us explicarà el vicepresident Juli Guiu".

12 temporades associat a l'Estadi

Tot i que el vicepresident de màrqueting ha estat l'encarregat d'explicar amb més detall les particularitats de l'aliança, Laporta ha recordat que l'acord portarà Spotify al frontal de les samarretes dels primers equips masculí i femení de futbol i de les equipacions d’entrenament dels dos equips. A més, ha comentat que "el nom d’Spotify apareixerà associat a l'Estadi en les properes 12 temporades com a mínim", és a dir, mentre durin les obres de remodelació del nou Camp Nou, previstes per a les properes quatre temporades, i en les següents 8, “convertint les instal·lacions i l'entorn de l’Estadi en una nova experiència d’entreteniment de primer nivell mundial oberta a la ciutat de Barcelona”.

A més de les oportunitats estratègiques que ofereix un acord pioner en la industria de l’esport, que uneix la música i l’esport, Laporta també ha valorat el potencial de l’associació de marca entre dos gegants com el Barça i Spotify en cadascun dels seus àmbits. “Spotify ens acompanya en el camí de ser referents mundials”, però ha remarcat que hi ha una altra raó de pes que ha decantat la balança en favor de la plataforma d’àudio en streaming més popular del món, i és “la sensibilitat amb la nostra manera de ser i de fer". "Ha entès el que significa el Barça i perquè som ‘Més que un Club’, com ens agrada definir-nos”, ha afegit. Un compromís que Spotify ha adquirit i que demostrarà "presentant pròximament la seva aplicació en llengua catalana", segons ha anunciat el president blaugrana. “Un gest que agraïm i pel que estem convençuts que Spotify serà un bon company de camí”, ha dit.

Una decisió cabdal en mans dels socis

Laporta, que ha començat la seva intervenció posant en valor el model de propietat del Club, ha assegurat que, un cop més, “una decisió cabdal del Club es troba en mans dels socis i sòcies del Barça. Us puc assegurar que el Barça és i serà sempre vostre, dels socis i sòcies del FC Barcelona, i això és un privilegi”.

Laporta ha recordat el moment “extraordinàriament delicat” econòmic i financer del Club quan va arribar a la Presidència, una situació que la Junta està capgirant “amb acords com el que avui sotmetem a ratificació. I és que ens vau escollir precisament per això, per prendre decisions importants a fi de redreçar el rumb del Club per a les properes dècades”. Tot i recordar que “les coses no es van fer bé en l’anterior mandat”, el President ha volgut enviar un missatge d’optimisme. “No ens vau escollir per lamentar-nos, sinó per buscar solucions: l’acord que avui ratificarem, si ens feu confiança, forma part de les solucions per tornar a posicionar el Barça a la primera línia mundial en tots els aspectes”. Laporta confia en que el Pla Estratègic 2021-26 permetrà aconseguir “tornar a ser estimats, admirat i respectats, i el recent acord amb Acnur va en aquesta línia”

"Hem recuperat l'alegria del barcelonisme"

Per últim, en el seu parlament, el president blaugrana també ha fet referència al moment esportiu que viu el Club, amb els bons resultats dels equips de futbol masculí i femení, i també dels esports professionals. “Avui podem dir amb orgull que gràcies a esforços compartits i a la vostra comprensió i complicitat, hem recuperat l’alegria del barcelonisme. Volem tornar a guanyar. Però no ens podem relaxar, hem de continuar treballant”. I ha agraït especialment “amb tota l’emoció del món, que durant aquests mesos hagueu acompanyat els nostres equips cap a la victòria. La reconstrucció del millor Barça de la història ha de ser una victòria de tot el barcelonisme”.

 

Més notícies aquí