Local

El patrocini d'Spotify se sotmetrà a ratificació en la primera Assemblea telemàtica de la història del Club

La Junta Directiva ha optat per aquesta modalitat, que ja va ser un èxit en el Referèndum de l’Espai Barça, per celebrar el dia 3 d’abril l’Assemblea Extraordinària amb els 4.478 compromissaris convocats per prendre una decisió de gran transcendència per al Club

La Junta Directiva va anunciar dimarts passat l’acord de col·laboració estratègica a llarg termini amb Spotify pel qual la plataforma d’àudio en streaming més popular del món es convertirà en ‘Main Partner’ del Club i apareixerà en la part davantera de les samarretes de partit i entrenament de l’equip de futbol masculí i femení a partir de la temporada 2022-2023. La col·laboració també inclou que l’empresa sueca es converteix en ‘Title Partner’ de l’Estadi, que passarà a anomenar-se Spotify Camp Nou. L'acord, aprovat i signat per la Junta Directiva del FC Barcelona, està subjecte a la ratificació de l'Assemblea Extraordinària de Socis Compromissaris que tindrà lloc el proper 3 d'abril en format telemàtic.

Així, aquesta important decisió, de gran transcendència per al futur del Club, es votarà en la primera Assemblea telemàtica de la història de l’entitat, després de la bona experiència que va suposar el Referèndum pel finançament de l’Espai Barça, que també es va celebrar de manera telemàtica, amb una gran participació i sense cap incidència. La Junta Directiva ha considerat que cal continuar amb el procés de modernització i eficiència en la gestió dels processos participatius.

Un total de 4.478 socis i sòcies compromissaris estan convocats el 3 d’abril, dia que coincideix amb el partit FC Barcelona-Sevilla, a les 10 h en primera convocatòria i les 10.30 h en segona. El desenvolupament de l’Assemblea es podrà seguir en directe a través de Barça TV (a Catalunya per TDT i a la resta de l’estat espanyol a través de les plataformes Movistar, Vodafone, Orange, Grupo Euskaltel i FuboTV) i també en directe en ‘streaming’ pel web del Club.

Tot i ser una assemblea que es desenvoluparà de manera telemàtica 100%, l’escenari de l’esdeveniment serà l’Auditori 1899 i comptarà amb una limitada representació presencial que estarà formada per la totalitat de la Junta Directiva, el Síndic del Soci i els membres de les Comissions Estatutàries, que formen part del conjunt de socis i sòcies compromissaris. Totes aquelles persones que assisteixin presencialment i tinguin dret a vot, inclosos els membres de la Junta Directiva, ho hauran de fer també de manera telemàtica des d’uns terminals instal·lats al mateix auditori.

Ordre del dia

L’Ordre del Dia de l’Assemblea estarà format per quatre punts, dels quals destaca per damunt de tots la ratificació de l’acord de patrocini amb Spotify.

  1. Informe del President.
  2. Ratificació de l’acord amb Spotify.
  3. Propostes de socis d'acord amb el que estableix l'article 20.11 dels Estatuts.
  4. Torn obert d'intervencions.

Com poden participar-hi els compromissaris?

Els compromissaris, igual que en les assemblees presencials, podran participar i preguntar sobre aspectes relacionats amb el punt de l’ordre del dia de la ratificació de l’acord amb Spotify abans de la votació. Un cop finalitzada l’exposició pertinent, s’obrirà un torn  d’intervencions. Com a novetat i per tal de fomentar la màxima participació possible, els socis i sòcies compromissaris disposaran de diferents canals per fer arribar les seves preguntes relacionades amb la proposta de patrocini que s’ha de ratificar en l’Assemblea.

1- Per escrit, a través d’un formulari:

  • Pel 'microsite' web, tres dies abans de l’Assemblea: Els socis i sòcies compromissaris que ho desitgin podran fer arribar a la Junta Directiva les preguntes que creguin oportunes de manera única i exclusiva sobre el punt segon de l’ordre del dia des de tres dies abans de l’Assemblea, quan s’activarà un mòdul al ‘microsite’ del web del Club amb un formulari on es podrà escriure la pregunta, que serà resposta durant la celebració de l’Assemblea.
  • A través de la plataforma telemàtica, el mateix dia de l’Assemblea: Durant la celebració de l’Assemblea, hi haurà habilitat en la mateixa plataforma telemàtica un canal per fer arribar les preguntes, també per escrit, a la Junta Directiva aquest punt de l’ordre del dia.

2- De manera directa, a través de videoconferència: Els socis i sòcies compromissaris també podran preguntar directament i de viva veu. A través del sistema de videoconferència que retransmetrà l’Assemblea, els participants que ho desitgin poden intervenir en directe en el moment establert en l’ordre del dia, i la imatge del soci o sòcia que formuli la pregunta apareixerà públicament a través de la transmissió televisiva. Els compromissaris que optin per aquesta opció, hauran de tenir físicament el seu carnet de soci i mostrar-lo per identificar-se.

Com es pot votar?

Tots els socis i sòcies compromissaris que hagin accedit a la sala virtual després d’identificar-se amb la clau de soci, el codi personal (PIN) i la data de naixement, i hagin introduït la xifra de 6 números que es rebrà via SMS, a més d’assistir a l’Assemblea, podran exercir el seu dret a vot quan el secretari de la Junta Directiva doni pas a la votació. El botó de votació estarà desactivat fins aquell moment, i s’establirà un termini suficient per realitzar tot el procés que inclou l’elecció del vot (Sí, NO o Blanc), l’emissió del vot, la confirmació del vot escollit i la descàrrega del rebut de comprovació.

 

Comunicació directa amb els socis i sòcies compromissaris

El Club informarà tots els socis i sòcies compromissaris de manera directa sobre el procediment per poder accedir a l’Assemblea Extraordinària telemàtica i poder votar el punt oportú de l’ordre del dia. S’utilitzaran els canals de comunicació habituals, com el correu electrònic, els missatges per SMS, reforçat amb una tramesa postal i el contacte telefònic. També s’obrirà un formulari al ‘microsite’ del  web per poder confirmar l’assistència a la sala virtual. El mateix dia de l’Assemblea, els socis i sòcies compromissaris també rebran un SMS en el seu telèfon mòbil amb un enllaç directe per accedir a la plataforma de l’Assemblea on es troba la sala virtual des d’on es podrà seguir l’esdeveniment en ‘streaming’, preguntar i votar.

Comunicació via 'online' a través del 'microsite'

Des d’avui, els compromissaris també podran informar-se a través del ‘microsite’ que s’ha habilitat a l’espai de Socis del web del Club. En aquest espai poden trobar cinc mòduls de contingut amb la convocatòria i l’ordre del dia, el formulari de confirmació d’assistència, informació de com serà l’Assemblea, informació de com votar i un canal de preguntes a través de formulari que s’activarà tres dies abans de l’Assemblea.

Anunci i exposició de documentació

Tal com marquen els Estatuts, aquest dijous ha sortit publicada la convocatòria en l’edició de paper de diferents mitjans de comunicació, on s’informa tots els socis i sòcies que a partir del dia 23 de març estarà a la seva disposició la informació relativa al punt 2n de l’ordre del dia, en un punt habilitat a l’Oficina d’Atenció al Barcelonista (OAB).

Més notícies aquí