Local

Sisè any consecutiu de lideratge del Barça a les xarxes socials

El 2020 el FC Barcelona ha tornat a ser l’entitat esportiva que ha generat més interaccions a les xarxes socials (1.603 milions) i ha liderat 4 de les principals plataformes (Instagram, Twitter, YouTube i TikTok)

El FC Barcelona ha tancat el 2020 com l’entitat esportiva que ha generat més interaccions a les xarxes socials. Per sisè any consecutiu, el Barça és el club que ha aconseguit més likes, comentaris i comparticions de contingut, amb un total de 1.603 milions, segons dades de Blinkfire. A més, en aquests sis anys, ha estat l’únic club que, any rere any, sempre ha superat els 1.000 milions d’engagement. Aquesta posició capdavantera el 2020 es fonamenta en el lideratge a Instagram, Twitter, YouTube i TikTok, on cap equip supera les xifres blaugrana; només a Facebook, el Barça no ocupa la posició número 1.

Per primera vegada en aquest balanç, el Barça és l’únic que s’enfila per sobre dels 1.500 milions i continua creixent, un 13,13% respecte del 2019. Aquesta millora de les dades encara té més valor si tenim en compte el context generat per la pandèmia de la Covid-19, que va aturar totalment l’activitat esportiva durant gairebé dos mesos i, per tant, també el volum de continguts. En el costat oposat, el dia de més activitat de l’any a les xarxes socials del Barça es va registrar amb l’homenatge que Messi va dedicar a Maradona al Camp Nou.

En la majoria de plataformes, el Liverpool (1.485 milions d’interaccions) i el Manchester United (1.455) són els principals competidors del Barça. També a Instagram, que torna a ser la xarxa social on el FC Barcelona genera un volum més alt d’interaccions, amb 1.282 milions. La ràpida adaptació a les noves tipologies de continguts, com el format ‘Reels’ que s’ha llançat aquest 2020, ha contribuït a consolidar el seu paper de lideratge, aprofitant la capacitat de generar clips curts de vídeo rellevants per als usuaris. 

Irrupció a TikTok

Aquesta mateixa estratègia permet entendre l’espectacular irrupció a TikTok, que per primera vegada s’afegeix a aquesta anàlisi. El Barça, que és líder en seguidors a aquesta plataforma (6,6 milions), també encapçala la classificació pel que fa a l’engagement, amb 45 milions, per davant del Liverpool (35) i del Bayern de Munic (29). Un èxit que també s’estén a Douyin, la versió xinesa de la plataforma. Aquest any, el club blaugrana ha estat reconegut amb el premi The Most Popular Football Club 2020 (El club esportiu més popular 2020), on té 3,1 milions de seguidors i on ja registra més de 74 milions d’interaccions des que va oficialitzar la seva presència el gener del 2019.

En el cas de Twitter, només el Barça supera els 100 milions d’interaccions (108, en concret) i manté un lideratge inqüestionable. Amb un augment del 10,2% respecte del 2019, els diferents comptes del Club en aquesta plataforma se situen per sobre del Liverpool (87 milions) i del Manchester United (82). A banda dels continguts vinculats al partit i els vídeos d’entrenaments, l’aposta per les creativitats i edicions gràfiques dels usuaris ha tingut una molt bona acollida per part dels fans blaugrana.

YouTube: més subscriptors i visualitzacions que ningú

Durant aquest 2020 el Barça ha fet un pas endavant i s’ha situat com l’únic club esportiu que ha superat els 10 milions de subscriptors a YouTube, i això li ha permès assolir el Diamond Creator Award, el guardó que serveix per reconèixer els canals que sobrepassen la xifra dels 10 milions. En l’àmbit esportiu, només l’NBA (15,7 milions) està per sobre dels blaugranes. Aquesta fidelitat dels fans s’ha mantingut també pel que fa a les visualitzacions: entre tots els vídeos publicats entre l’1 de gener i el 31 de desembre s’han acumulat un total de 230 milions de reproduccions al canal del FC Barcelona, per sobre del Liverpool (228) i del Flamengo (225). A més, cal tenir en compte que, en aquest canal, els clubs de LaLiga competeixen en desigualtat de condicions amb la resta d’equips, atès que la majoria de competicions europees domèstiques permeten la publicació dels resums dels partits en aquesta plataforma, un dels continguts més preuats pels seguidors.

Seguint amb les plataformes de vídeo, també cal destacar l’entrada del Barça a Twitch, la plataforma de streaming de més creixement. Malgrat que el canal es va obrir al desembre, el Barça ja acumula 467.000 views en menys d’un mes.

A banda de les dades d’interacció, també cal destacar el creixement continu pel que fa a la xifra de seguidors. En els últims 12 mesos, s’han incorporat 30 milions nous d’aficionats del Barça a algun dels diferents canals que el Club té a les xarxes socials, que ja superen els 380 milions de followers.

 

Més notícies aquí