Local

El Barça i Rakuten desvelen el nou mosaic creat amb les fotos de fans d’arreu del món que adorna la façana del Camp Nou

Amb les instantànies compartides pels fans s’ha compost la imatge amb Leo Messi, Gerard Piqué, Frenkie de Jong, Marc-André ter Stegen i Antoine Griezmann com a protagonistes

El FC Barcelona ha desvelat avui el nou mosaic que adorna la façana de l’esplanada del Camp Nou aquesta temporada 2020/21 i que té Leo Messi, Gerard Piqué, Frenkie de Jong, Marc-André ter Stegen i Antoine Griezmann com a protagonistes. Aquest any, però, el mural compta amb una particularitat única, i és que la imatge dels jugadors s’ha creat a partir de les fotografies enviades pels fans d’arreu del món com a part de la iniciativa The Big Picture, impulsada pel Club i Rakuten.

En una temporada atípica, marcada pels efectes de la pandèmia de la Covid-19, que obliga a jugar els partits a porta tancada, els aficionats blaugrana tindran així l’oportunitat d’estar una mica més a prop del seu equip i poder formar part del Camp Nou, a través d’aquest mural de 47,7 metres d’amplada i 9,6 metres d’alçada.

La iniciativa The Big Picture es va llançar el 20 de juliol passat, quan el FC Barcelona i Rakuten van convidar tots els culers a compartir a través d’una pàgina web creada per la campanya una fotografia on animaven l’equip amb l’objectiu de crear aquest fotomosaic únic. 

Els fans també podran trobar la composició final a través d'un enllaç creat per a l'ocasió, mentre que aquells que hagin participat en la campanya podran localitzar la seva imatge dins del fotomosaic, a través d’un link enviat a cada participant, des del qual podran accedir a un vídeo personalitzat  que automàticament aproxima la imatge fins a la zona on es troba la seva foto.

Així mateix, a través d’un sistema de realitat augmentada, els aficionats que tinguin l’oportunitat de visitar les instal·lacions del Camp Nou podran localitzar exactament on es troba la seva foto a través del seu smartphone. Els visitants podran utilitzar el telèfon per escanejar un codi QR que trobaran en un tòtem ubicat a la zona de l’esplanada, i utilitzar aquesta tecnologia de realitat augmentada per trobar la seva foto escanejant la façana amb la pantalla del seu mòbil.

Les instal·lacions del Camp Nou, entre les quals el Museu, la Barça Store del Camp Nou i les Oficines d’Atenció al Barcelonista, així com l’espai exterior de l’Estadi de la zona de l’esplanada, estan obertes al públic, tot i que els partits se segueixen jugant a porta tancada a causa de la situació provocada per la Covid-19. Seguint totes les indicacions marcades per les autoritats sanitàries, el 12 de juny passat, després de tres mesos en què aquests espais van estar tancats per la pandèmia, el Club els va poder tornar a obrir.

Declaracions d’Oriol Tomàs, vicepresident de l’Àrea Comercial del FC Barcelona  

“Poder activar iniciatives com aquesta juntament amb Rakuten és un exemple més que la nostra relació és més que un patrocini. És una aliança que es basa en una sèrie de valors comuns com l’optimisme, la professionalitat i el treball en equip, i un compromís compartit per apropar el Club als fans de tot al món. Un compromís que encara pren més rellevància, en un moment com l’actual marcat per la pandèmia de la Covid-19, que ha tingut un impacte molt important en el desenvolupament de la competició”.   

Declaracions de Rahul Kadavakolu, Director of Global Branding, Rakuten Inc. 

“Estem compromesos a oferir als fans experiències globals impulsades per les últimes innovacions. Aquesta és una manera d’apropar el fans del Barça a l’Estadi en un moment en què molts d’ells no poden assistir als esdeveniments esportius en persona. Combinant la tecnologia i la passió pels esports, podem anar més enllà i superar qualsevol barrera i qualsevol límit de les maneres més impressionants”.

Més notícies aquí