Local

Homenatge a les víctimes de la Covid-19 amb ‘El cant dels ocells’ interpretat per músics del Liceu en la tornada al Camp Nou

El Club ha impulsat aquesta acció amb un vídeo protagonitzat per nou violoncel·listes de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu que s’emetrà en la prèvia del Barça-Leganés. En el retorn de la Lliga a un Estadi sense afició, un mosaic amb el lema ‘Aquí juguem tots’ i pancartes de l’Espai d’Animació i les penyes ajudaran a transmetre caliu als jugadors

El futbol tornarà aquest dimarts al Camp Nou sense públic a les graderies, però el FC Barcelona ha treballat perquè això no sigui un impediment perquè els jugadors sentin el suport de l’afició i hi siguin presents també la sensibilitat i l’escalf humà, en especial pensant en les persones que han estat víctimes de la Covid-19 i les seves famílies. El Club ha decidit retre’ls un homenatge coincidint amb la tornada del futbol i abans de l’inici del Barça-Leganés els jugadors, que portaran un braçal negre en senyal de dol, guardaran un minut de silenci especial mentre que a través dels videomarcadors de l’Estadi es podrà veure als músics del Gran Teatre del Liceu interpretant El cant dels ocells, la memorable melodia tradicional catalana d’autor desconegut i popularitzada per Pau Casals que sempre acompanya aquests simbòlics moments dels minuts de silenci al Camp Nou. En aquesta ocasió, la composició de Casals recordarà a tots els culers (socis, penyistes i aficionats) i a totes les víctimes de la pandèmia de la Covid-19, i també retrà homenatge a totes les persones que l’han combatut i que la combaten sense defallir. Casals va interpretar El cant dels ocells per tot el món en favor de la pau i de l’amor. 

La peça està interpretada en el vídeo d’homenatge per tota la secció de violoncels de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu, formada per nou músics, en la versió que el mateix Pau Casals va arranjar per a grup d’aquest instrument. Per motius de seguretat, els músics no estaran físicament a l’Estadi aquest dimarts. El que es veurà serà un vídeo dels intèrprets tocant aquesta peça al terreny de joc, en una gravació que va tenir lloc el dijous 10 de juny al Camp Nou, seguint tots els protocols sanitaris i de seguretat pertinents. 

La peça audiovisual que el FC Barcelona fa pública avui comença amb la declaració del 24 de març del 1971, quan Pau Casals va rebre la medalla de la pau de les Nacions Unides de la mà del birmà U Thant, en aquell moment president de l’organització. “Senyor Pau Casals, heu dedicat la vostra vida a la veritat, a la bellesa i a la pau. Com a home i artista, personifiqueu els ideals simbolitzats per aquesta medalla de la pau de les Nacions Unides. Us l’ofereixo amb el meu més profund respecte i admiració”. Les seves paraules dedicades a un català universal, prenen un sentit simbòlic d’orgull i reconeixement, que és el que es vol dedicar a totes les víctimes de la pandèmia i als que durant aquests mesos ho han donat tot per acompanyar els pacients i donar-los la millor assistència professional i humana possible. 

Accions per fomentar el suport als jugadors

Després de l’homenatge a les víctimes, la pilota prendrà el protagonisme en un Camp Nou sense públic a les graderies. Tot i que el Barça no comptarà amb el suport de la seva afició, el FC Barcelona ha desplegat diverses accions perquè durant l’enfrontament els homes de Setién no se sentin del tot sols.

A l’Estadi es podrà escoltar una versió del Cant del Barça, l’himne oficial del Club, cantada pels fans del Barça que han participat en l’acció que han dut a terme conjuntament el FC Barcelona i la companyia de comunicacions Viber. Aquesta empresa va convidar a tota la seva comunitat a enregistrar-se en vídeo cantant l’himne a cappella i amb tots els arxius rebuts s’ha fet un muntatge audiovisual que s’emetrà pels videomarcadors del Camp Nou.

Pel que fa a la graderia, a primera lateral s’hi col·locarà un mosaic posant fundes a les butaques buides en el qual s’hi llegirà el lema Aquí juguem tots, el lema de la campanya que impulsa el Club i que resumeix en essència el que aquests dies viu la nostra societat. D’una banda, recorda que la lluita contra la Covid-19 no és possible sense l’esforç i el compromís de tots i, de l’altra, també ajuda que els jugadors no se sentin sols davant d’una graderia buida, sense seguidors que transmetin emocions; l’antítesi del que s’entén com a espectacle futbolístic. 

Als córners del lateral de primera graderia també hi haurà uns espais en els quals col·locaran pancartes i banderes amb missatges d’ànims i suport que cediran els membres de l’Espai d’Animació (al Gol Nord) i de les penyes (al Gol Sud). A més, darrere de les porteries s’hi estendran dues grans lones amb els missatges següents: Més que un club (Gol Nord) i Aquí juguem tots (Gol Sud). 

Totes aquestes iniciatives seran visibles pels espectadors a través de la retransmissió televisiva, ja que des de casa es podrà escollir entre seguir el partit des d’una experiència més propera a la que viuran els jugadors, veient la graderia real amb les accions desplegades pel Club i sense so ambient; o bé una de més retocada, impulsada per la Lliga de Futbol Professional (LFP), en què un efecte virtual simularà la presència de públic blaugrana a l’Estadi al qual se li sumarà un so ambient de graderia de partit de futbol. 

Novetats a la U televisiva

La coneguda com a U televisiva, la pantalla de led que voreja en el perímetre de la gespa, també incorporarà algunes novetats. Aquest espai dedicat a la visibilitat dels patrocinadors del Club acollirà una interessant iniciativa impulsada per CUPRA, global partner del FC Barcelona, que ha demanat als seus seguidors que enviïn fotografies animant el Barça per poder estar “presents” en els partits a porta tancada del Camp Nou. L’acollida ha estat excepcional i més de 25.000 aficionats han enviat a la firma automobilística les seves imatges. Una selecció es veurà en aquesta pantalla de leds, no només durant el partit d’aquest dimarts, sinó també en altres enfrontaments que es jugaran al Camp Nou. 

A aquesta franja publicitària cal afegir-hi una segona U televisiva, que s’estrenarà en aquesta represa de la Lliga, que estarà col·locada uns metres més enrere i que es veurà per sobre de la primera. En aquest segon espai la publicitat serà física, més estàtica i monocroma, i es destinarà a donar visibilitat als main i global partners del FC Barcelona a través dels seus logotips. Aquest tipus d’actiu comercial ja es veu en alguns estadis de la Lliga, però és una novetat pel que fa al Camp Nou.

Més notícies aquí