Local

La nova estratègia digital del Barça, protagonista a l’ISE 2020 d’Amsterdam

El directiu responsable de l’Àrea Digital del FC Barcelona, Dídac Lee, ha participat aquest dijous en el prestigiós congrés ISE 2020 a Amterdam, on ha explicat la nova estratègia digital del Club, que es basa en una nova de manera relacionar-se amb els fans arreu del món, i on ha posat el focus en com els productes i serveis que s’estan desenvolupant en aquest àmbit permetran viure una transformació en l’experiència del fan a l’estadi, que integrarà el món digital i el físic.

Dins del panell titulat FC Barcelona’s digital and audiovisual content strategy, que s’ha celebrat en el marc de l’esdeveniment AGORA de la present edició de l’ISE 2020, el directiu blaugrana ha posat de relleu l’aposta del Club per un canvi de paradigma en la seva estratègia digital amb l’objectiu d’apropar-se als seus seguidors. Un nou full de ruta que posa el fan al centre de tot i que té la creació de continguts d’entreteniment i les dades com a eixos transversals, amb l’objectiu de crear un ecosistema de productes digitals Barça que s’adaptin als gustos i necessitats dels aficionats.

Lee ha explicat com els nous patrons de consum dels productes i continguts d’entreteniment han obert un nou escenari on el FC Barcelona ja no competeix per l’atenció de l’audiència únicament amb altres entitats esportives, sinó que ara ho fa amb competidors que es troben a les pantalles del mòbil, l’ordinador o les tabletes i que emeten 24/7, com les grans corporacions i plataformes de continguts.

Un nou context que presenta importants reptes i també noves oportunitats, que el FC Barcelona vol aprofitar amb l’objectiu de seguir mantenint el seu lideratge actual en l’àmbit digital dins la indústria de l’esport, com demostra el fet d’haver-se posicionat per segon any consecutiu com a Club amb més engagement i haver assolit més de 350 milions de seguidors a les xarxes socials.

L’experiència a l’estadi

Dídac Lee ha explicat també els projectes posats en marxa relacionats amb la gestió de l’experiència del fan a l’estadi, entesa des del moment de la venda fins que torna a casa. Entre els projectes més rellevants explicats pel directiu blaugrana figuren: la venda d’entrades sense selecció de seients i l’experiència en dia de partit.

En el primer àmbit, Lee ha destacat que tot i tenir l’estadi més gran d’Europa, la majoria dels seients estan ocupats pels abonats. La venda d’entrades té una dependència molt forta del servei Seient Lliure, on els socis abonats que per qualsevol raó no poden anar a l’estadi, el poden alliberar, per tal que el Club el pugui vendre pels seus canals. Però aquí cal destacar que la meitat dels alliberaments es produeix la mateixa setmana del partit, el que provoca que moltes entrades es quedin sense vendre. És per això que s’ha implantant un nou sistema que prediu el nombre de seients que s’alliberaran per cada zona de l’estadi. Els clients compren entrades sense seleccionar seient, i dos dies abans del partit, s'assignen els seients. Així mateix, el Club els pot assignar per parelles. Es tracta d'un sistema que ja s’ha implantat aquesta temporada i que ha permès aconseguir vendre un 8% més d’entrades, amb un 9% més de preu mig

D’altra banda, al llarg d’aquesta temporada, i també durant la propera, el FC Barcelona preveu actuar en l’àmbit de l’experiència de partit, digitalitzant tots els processos i activitats vinculats a aquest moment: l’entrada, serà exclusivament mòbil. D’aquesta manera, s’ajudarà a l’usuari a arribar de manera eficient al seu seient (fins i tot en cas d’obres), i es podrà millorar l’experiència de fan oferint la possibilitat de comprar productes i serveis com menjar, roba, o accedir als nous continguts digitals del club.

 

Més notícies aquí