Local

El FC Barcelona, finalista dels Smart City Expo Awards 2019

El Club ha estat reconegut en la categoria de Digital Transformation pel projecte Crowd Management, realitzat conjuntament amb GSMA i Mobile World Capital Barcelona

El FC Barcelona ha estat finalista en la categoria de Digital Transformation dels Smart City Expo Awards pel projecte Crowd Management, realitzat juntament amb GSMA i Mobile World Capital Barcelona. Dídac Lee, directiu responsable de l’Àrea Digital del FC Barcelona, i Therese Jamaa, General Manager de GSMA responsable de Mobile World Capital, han estat els encarregats de recollir el distintiu durant l’acte que ha tingut lloc a la Fira de Barcelona.

Aplicat en el Camp Nou i en altres zones de l’Espai Barça, es tracta d’un projecte totalment innovador mai vist en un recinte esportiu que farà de l’estadi blaugrana un "Smart Stadium". El Crowd Management té com a objectiu recopilar una gran quantitat de dades anònimes de diferents fonts i, mitjançant tècniques d’analítica predictiva i l’internet de les coses i la intel·ligència artificial, millorar la mobilitat, seguretat i experiència dels usuaris.

El sistema utilitza la tecnologia anomenada Internet of Things (IoT), és a dir, mitjançant les dades que es reuneixin a través de les xarxes de WiFi i Bluetooth, els comptadors de persones i els sensors de 5G, es farà una anàlisi exhaustiva del comportament dels visitants a les zones blaugrana: quantes persones visiten les instal·lacions, quanta estona hi passen o quins recorreguts fan, entre d’altres.

Un coneixement més gran del comportament dels usuaris permetrà una millora en els serveis. A més d’augmentar la seguretat i de millorar la mobilitat, les dades faran possible la personalització de l’experiència de cada visitant, i s’adequarà d’aquesta manera l’oferta de serveis, adaptant les instal·lacions i oferint la informació adient a cada moment i cada lloc en funció de les necessitats dels mateixos visitants.

Aquesta tecnologia s’aplicarà en tot el recinte del FC Barcelona, amb la finalitat de convertir-lo en un "Smart Stadium", i tindrà com a beneficiaris els més de 6 milions de visitants que reben anualment les instal·lacions, així com els veïns de la zona on s’ubica el Camp Nou.

Més notícies aquí