El Barça global, a la REVISTA BARÇA

El Barça global, a la REVISTA BARÇA

La publicació dedica el tema principal a analitzar el lideratge internacional del club blaugrana en els rànquings de fans arreu del món i de seguidors en les xarxes socials

El FC Barcelona, un club arrelat a Catalunya però amb una vocació universal present entre els seus trets d’identitat des de la seva fundació, s’ha convertit avui en dia en un fenomen global que compta amb més de 300 milions d'aficionats arreu del món, segons els estudis especialitzats en el sector, i que ostenta el lideratge en les xarxes socials, amb més de 180 milions de fans. Aquesta posició de privilegi ha estat fruit d’un llarg camí, que es va iniciar gràcies a les primeres gires del primer equip de futbol o la tasca de les penyes internacionals i que en els darrers anys s’ha multiplicat per l’efecte de la revolució digital, la globalització de l’entreteniment i la gestió de la millor collita d’èxits esportius del futbol mundial.

La REVISTA BARÇA reflexiona sobre tots els aspectes d’aquesta globalització, que, com assegura el president Josep Maria Bartomeu en una entrevista en aquest número, forma part del futbol actual i sotmet els clubs a una competitivitat que va molt més enllà de les qüestions esportives. El posicionament del Barça entre els millors clubs del món depèn d’aquest pilar estratègic que és la globalització de la seva marca per poder aconseguir els ingressos necessaris per poder mantenir una plantilla amb els millors jugadors del planeta. Responent a aquesta necessitat, el president Bartomeu s’ha prodigat durant el seu primer any de mandat en entrevistes a mitjans internacionals per potenciar el FC Barcelona a l’exterior.

Projecte internacional

En aquest número 73 de la REVISTA BARÇA inclou també un article d’opinió del vicepresident econòmic Javier Faus en què analitza l’estratègia comercial que ha seguit la Junta Directiva en els darrers anys, en què el Club ha passat de cinc patrocinadors internacionals a tenir-ne 29. En el marc d’aquesta estratègia, es va obrir l’oficina del Club a Hong Kong el 2013, en què treballen vuit persones de sis nacionalitats, i pròximament s’obrirà la de Nova York. La gran feina del departament ‘online’, sota el lideratge del directiu Dídac Lee, ha construït un model digital líder al món que ha estat premiat internacionalment. El 2010 el Barça tenia 5 milions de fans al Facebook i avui en dia en té gairebé 82 milions.

L’àmbit esportiu que viu el Club, amb el primer equip en disposició d’optar a guanyar els tres grans títols de la temporada, s’il·lustra amb la imatge icònica de la millor tripleta atacant del món, la que formen Messi, Neymar i Luis Suárez, després del tercer gol de l’argentí en el partit contra l’Atlètic de Madrid de Lliga, que va coincidir amb l’enlairament de l’equip.

La REVISTA BARÇA també recull la culminació del procés del cens; un reportatge sobre els nous pavellons de la Ciutat Esportiva per als equips formatius de les seccions professionals, els equips d’elit de la secció d’atletisme, la més antiga del Club; una entrevista amb Eduardo Gonçalves de Andrade, Tostao, Premi Internacional Vázquez Montalbán de periodisme esportiu; també descobrim la figura històrica de Romà Forns i aspectes desconeguts del Barça després de la Guerra Civil i els Estatuts del 1940 que el Club ha recuperat gràcies a la cessió dels autors del llibre ‘El Barça segrestat’, Xavier Garcia Luque i Jordi Finestres.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut