Local

Millores de mobilitat i seguretat

UN ENTORN AMPLI I SENSE VEHICLES

L’Espai Barça obre les instal·lacions del Club al barri i crea grans espais d’ús públic que connectaran les diferents zones de la ciutat. El FC Barcelona invertirà aproximadament 75M € per soterrar l’aparcament en superfície i separarà l’espai dels vianants i dels vehicles per millorar-ne la seguretat. La modificació del PGM inclou una inversió estimada de  28M € per part del Club per millorar l’ordenació de tot el sistema viari públic, rodat i de vianants, en els carrers que envolten la propietat de l’entitat blau-grana i per urbanitzar les zones verdes del projecte per a la ciutat.

APARCAMENT

Aparcament soterrat amb 3.200 places per a turismes, més de 1.000 places de motos i 400 noves places segures per a bicicletes.

Nou aparcament per al voltant de 50 autocars dins de l’illa del Nou Palau Blaugrana, sense impacte visual per al barri.

Eliminació del desnivell entre l’avinguda Joan XXIII i la Travessera de les Corts.

REFORMA VIÀRIA

• Millora de les condicions de seguretat i visibilitat viària i reforç del caràcter urbà de l’entorn.

• Incorporació de places de moto en calçada.

• Voreres de 5 metres d’amplada mínima en tot l’entorn.

• Incorporacions de carrils bici bidireccionals al voltant de les instal·lacions.

• Reforma de tots els carrers que envolten la propietat del Club.

SEGURETAT

• Absorbir tots els assistents dins de la finca per descongestionar els carrers i les voreres.

• Separació de vianants i vehicles a l’entorn, permetent la creació d’una zona verda a l’avinguda Joan XXIII.

• Accés dels aficionats visitants pel Gol Nord, allunyant-los així del barri.

• Redisseny de les 2 anelles de seguretat al voltant de l’Estadi, perquè estiguin més properes a aquest en dia de partit. En dies de no-partit es podrà accedir lliurement fins la façana de l’Estadi.

MOBILITAT A PEU I EN BICICLETA

• Campus obert per als assistents en dies de partit, minimitzant les molèsties al barri, amb una esplanada oberta amb serveis.

• Nou espai de trobada a la ciutat, de més de 4 hectàrees, i un nou eix de connexió entre el barri de les Corts i la Universitat de Barcelona.

• Millora de la senyalització d’itineraris per a vianants.

• Augment del desplaçament a peu i reducció de la contaminació i els nivells de soroll als carrers de l’entorn del barri.

• Augment de l’oferta d’activitats a l’inici i al final del partit, per reduir la congestió i les aglomeracions en hora punta.

• Nous accessos dels aparcaments dissenyats i dimensionats per evitar creuaments amb els vianants.

• Gairebé 3.000 m de nous carrils bici bidireccionals.

• Nou aparcament soterrat de 400 places de bicicletes.

MOBILITAT EN TRANSPORT PÚBLIC / AUTOCAR

• Ampliació de la freqüència del transport públic en horari de partit.

• Habilitació de dues noves bosses d’estacionament per a autocars, 50 places al futur Palau Blaugrana, 30 a la Maternitat.

• Recuperació com a zona verda de l’aparcament del Parc Científic de la Universitat de Barcelona.

MOBILITAT EN VEHICLE PRIVAT

• Eliminació de l’accés a l’aparcament de lateral girant per la cantonada de Travessera de les Corts amb Maternitat, per eliminar les afectacions al barri.

• Nou sistema de gestió de l’aparcament per optimitzar l’ocupació en dies de partit.

• Reducció de l’impacte en vorera de les motocicletes en dia de partit (Travessera de Les Corts, Av. Joan XXIII, etc.)

Més notícies aquí