Més del 90% dels socis mostren un alt nivell de satisfacció amb la situació del Club, segons l’últim observatori blaugrana

Més del 90% dels socis mostren un alt nivell de satisfacció amb la situació del Club, segons l’últim observatori blaugrana

La nota mitjana atorgada en la consulta telefònica realitzada al mes de desembre del 2015, ha pujat en 0,4 punts, d’un 8 a un 8,4, des de la consulta duta a terme al mes de maig

El FC Barcelona fa públics els resultats de l’Observatori Blaugrana, un estudi d’opinió que el Club realitza cada sis mesos i que avalua la situació de diferents àmbits de l’Entitat a través de la valoració dels socis consultats. L’estudi l’ha realitzat Time Consultants d’acord amb una enquesta telefònica a un miler de socis, homes i dones, de 16 anys o més, residents a l’estat espanyol, i que es va dur a terme entre els dies 21 i 30 de desembre del 2015. Segons la darrera consulta duta a terme al desembre del 2015, el 92,8% dels socis es manifesten molt o bastant satisfets amb la situació general del Club.

El Club va donar a conèixer els resultats de l’Observatori Blaugrana per primera vegada al maig del 2015, en fer entrega d’aquests als aspirants a candidats a la presidència en les darreres eleccions perquè tots ells poguessin tenir coneixement de l’estat del Club, complint amb el compromís expressat per Josep Maria Bartomeu en el balanç del seu primer mandat. Ara, la Junta Directiva ha decidit continuar fent públics els resultats de l’Observatori Blaugrana per posar-los en coneixement de tots els socis.

En l’Observatori del desembre passat, destaca la primera avaluació del nivell de satisfacció dels socis consultats. Del 92,8% dels que es manifesten molt o bastant satisfets, en una escala del 0 al 10, el 22,5% qualifica amb un 10 la seva satisfacció general amb el Club, i un 70,3% puntua amb notes que van del 7 al 9. La nota mitjana atorgada, 8,4, millora en 0,4 punts l’obtinguda en la consulta realitzada al mes de maig passat.

Puja la valoració de la marxa esportiva

Els resultats i el joc del primer equip de futbol (amb una nota de 9,2 sobre 10) i la il·lusió que genera, acumulen un 59,2% de les respostes sobre motius de satisfacció.
La bona gestió i el bon funcionament del Club, un 25,7%, i la bona gestió esportiva en general, el  12,1%. En aquest sentit, la satisfacció amb la marxa esportiva rep una nota de 9,1, 0,4 punts més que a l’anterior consulta.

“Aquesta elevada satisfacció contrasta amb un baix coneixement sobre les millores i canvis que s’han produït aquesta temporada quant a les seccions. Així doncs, un 60,2% dels socis no ha notat cap canvi o millora, o simplement no ho sap perquè no segueix les seccions, mentre que la resta percep principalment canvis en la secció de bàsquet (11,2%)”.

Pel que fa als aspectes concrets objecte de seguiment per part de l’Observatori, els socis valoren especialment la projecció internacional del Club, la gestió esportiva i la imatge en general amb mitjanes de 3,4 i 3,3 en una escala de 0 a 4. Això vol dir que la situació actual d’aquests aspectes és qualificada de molt bona o bastant bona pel 93,6%, 94,3% i 93,6% dels socis respectivament.

Aquesta mateixa consideració rep l’economia per part del 68,2%.

Destaca la millora en la percepció dels conflictes externs i interns, especialment aquests últims, que guanyen 0,7 punts respecte al darrer baròmetre, tot i que un 22,4%, i un 6,4% dels socis respectivament consideren encara la situació dolenta o molt dolenta.

Segons l’opinió de majories que van del 94,3% al 85%, els socis pensen que les persones que actualment representen el Club transmeten molt o bastant els valors del Club: ambició, treball en equip, joc net, esforç, respecte i humilitat, tots ells amb una millor percepció respecte a l’últim Observatori.

La transparència és objecte d’atenció d’acord amb la importància concedida. En aquest cas, el 59,8% creuen que es projecta molta o bastanta transparència (amb una millora del 19% respecte al sondeig de maig del 2015).

Respecte al futur immediat els socis es mostren bastant optimistes, un 42,2% pensen que les coses aniran millor, un 56,1% que seguiran igual, i només un 1,4% que seran pitjor.

L’Espai Barça continua generant il·lusió

La construcció del Nou Camp Nou és destacat –a nivell espontani– com el projecte més important que es planteja el Club en els propers anys (48,6%). Si es tenen en compte les respostes ‘Espai Barça’, ‘Nou Palau Blaugrana’, i ‘Nou Miniestadi’, la freqüència s’incrementaria en un 18,5%.

En general, l’Espai Barça fa molta o bastanta il·lusió al 72% dels socis, fet que suposa un increment de 13,5 punts respecte a 6 mesos enrere.

Òbviament mantenir el nivell esportiu i l’excel·lència esportiva aconseguida és considerat a nivell espontani com un dels principals reptes per part del 28,1% dels socis. Consolidar l’economia, la projecció internacional, la política de patrocinis i potenciar la Masia serien altres objectius que el Club s’ha de plantejar en els propers anys.

Quan es va fer l’enquesta només feia un mes que la Junta Directiva havia aprovat el Pla Estratègic, però el Club va decidir incorporar a l’enquesta la pregunta sobre el nivell de coneixement que tenien els socis per poder fer un seguiment comparatiu amb resultats de l’Observatori posteriors. Al mes de desembre, el resultat donava que el Pla Estratègic era conegut nominalment pel 13,9% dels enquestats, tot i que algunes de les fites i objectius principals són coneguts en determinats casos en proporcions superiors.

Coneixen molt o bastant: Espai Barça (53,9%), desenvolupament de l’esport femení (29,1%), arribar als 1.000 milions d’euros d’ingressos al 2021 (24,4%), la Masia 360 (17,6%), Fundació FCB = Fundació dels nens i FCB Universitas per sota de dos dígits.

Tot i que el 87,6% dels socis declara conèixer poc o gens les activitats de la Fundació del FCB, un 40,1% afirma tenir coneixement de la campanya ‘Tant se val d’on venim’, i un 58,5% de la Jornada del Soci Solidari, que rep per part dels abonats afectats una valoració de 3,6 en una escala de 0 a 4.

Els suports de comunicació del Club reben una bona nota per part dels seus socis.

Per a un 80,6% la revista és un vehicle ideal o una solució bastant bona per rebre informació a casa sobre l’actualitat del Club, i un 30,8% hi ha percebut canvis.

Del 68,4% que consulta la pàgina web del Club, al 80,8% li agrada molt o bastant, i del 75,3% que veu Barça TV un 80% la valora positivament.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut