La primera competició d'start-ups de turisme esportiu es presenta al Mobile

La primera competició d'start-ups de turisme esportiu es presenta al Mobile

Aquest projecte l’impulsen el Barça Innovation Hub i l’Organització Mundial de Turisme per identificar projectes innovadors amb potencial per transformar el món del turisme esportiu

En el marc del Mobile World Congress, que se celebra a Barcelona des d’aquest dilluns i fins dijous, el Barça Innovation Hub (BIHUB) i l'Organització Mundial del Turisme (OMT) ​​han presentat la primera edició de l’UNWTO Sports Tourism Startup Competition (Competició Mundial de Start-ups de Turisme Esportiu de l'OMT). La iniciativa està dissenyada per identificar projectes innovadors amb potencial per transformar el segment del turisme esportiu en un futur pròxim.

La directiva del FC Barcelona i responsable del Barça Innovation Hub, Marta Plana, i la responsable del departament d’innovació i transformació digital de l’OMT, Addaia Arizmendi, han presentat en aquesta fira internacional la col·laboració entre ambdues institucions per organitzar aquest concurs de projectes en l’àmbit de la tecnologia, l’esport i el turisme. La sessió ha tingut lloc al 4 Years From Now, un espai del Mobile World Congress enfocat principalment al foment de la innovació en el món de les start-ups en què es donen cita empreses i experts d’arreu del món per posar en comú idees i experiències en l’àmbit de la tecnologia. 

“El Barça Innovation Hub vol convertir-se en el Silicon Valley de l’esport i fer-ho conjuntament amb el sector del turisme ens beneficia com a ciutat i com a club. Aquest projecte fomenta la participació de les start-ups del món del turisme i de l’esport per crear tecnologia i generar innovació”, ha assegurat Plana durant la presentació de la iniciativa.

Idees trencadores

L'augment de la demanda turística i la influència de l'esport en la popularitat de les destinacions han convertit el turisme esportiu en un dels segments amb més potencial per a la creació d'oportunitats en nom del desenvolupament socioeconòmic, fet que ha suscitat un interès més gran per part de les instàncies governamentals. La primera Competició Mundial de Start-ups de Turisme Esportiu ​​busca empreses emergents amb idees trencadores centrades en la resolució responsable de necessitats reals i la manca de coneixements del sector creixent del turisme esportiu.

Un grup d'experts internacionals i entitats implicades en l'esport i el turisme, procedents dels sectors públic i privat, l'àmbit acadèmic i la societat civil, preseleccionaran cinc empreses emergents. L'empresa guanyadora tindrà l'oportunitat de potenciar la seva presència mitjançant el disseny d'un projecte pilot amb el FC Barcelona i la seva posada en marxa amb l'ajuda de la xarxa del Club. També gaudirà d'un programa de mentoring personalitzat i de la possibilitat de col·laborar amb el Barça Innovation Hub.

Els projectes preseleccionats s'han d'ajustar als objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides i presentar noves maneres d'utilitzar les tecnologies digitals. Altres criteris de selecció inclouen que les solucions s'articulin a l’entorn de l'esport com a producte turístic inclusiu i que tinguin en compte el mercat i l'experiència de l'usuari en totes les etapes del viatge.

 L'Organització Mundial del Turisme (OMT), organisme especialitzat de les Nacions Unides, és una organització internacional amb un paper central i decisiu en la promoció i el desenvolupament d'un turisme responsable, sostenible i accessible per a tothom. Constitueix un fòrum mundial per a qüestions de política turística i una font útil de coneixements en matèria de turisme.

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut